2024 BDS0 7. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 20 | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar | B | 1 | 20 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 1 | 20 | Uzay teknolojilerini açıklar. | B | ||
2 | 19 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | C | 2 | 19 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | D | 2 | 19 | Teleskobun gök biliminin gelişimine yönelik çıkarımlarda bulunur. | A | ||
3 | 18 | Yazdıklarını düzenler | D | 3 | 18 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 3 | 18 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
4 | 17 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | A | 4 | 17 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | B | 4 | 17 | Teleskobun gök biliminin gelişimine yönelik çıkarımlarda bulunur. | B | ||
5 | 16 | Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. | D | 5 | 16 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | A | 5 | 16 | Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. | C | ||
6 | 15 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | D | 6 | 15 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | B | 6 | 15 | Uzay teknolojilerini açıklar. | C | ||
7 | 14 | Yazdıklarını düzenler | B | 7 | 14 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | B | 7 | 14 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. | B | ||
8 | 13 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder | C | 8 | 13 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | D | 8 | 13 | Uzay teknolojilerini açıklar. | A | ||
9 | 12 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder | A | 9 | 12 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | A | 9 | 12 | Uzay teknolojilerini açıklar. | B | ||
10 | 11 | Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. | B | 10 | 11 | Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. | A | 10 | 11 | Galaksilerin yapısını açıklar. | B | ||
11 | 10 | Metin türlerini ayırt eder. | D | 11 | 10 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 11 | 10 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | D | ||
12 | 9 | Metnin konusunu belirler. | A | 12 | 9 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | D | 12 | 9 | Yıldız kavramını açıklar. | C | ||
13 | 8 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | C | 13 | 8 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | B | 13 | 8 | Yıldız kavramını açıklar. | A | ||
14 | 7 | Metindeki anlatım biçimlerini belirler. | C | 14 | 7 | Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. | D | 14 | 7 | Uzay teknolojilerini açıklar. | C | ||
15 | 6 | Okuduklarını özetler. | B | 15 | 6 | Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. | D | 15 | 6 | Evren kavramını açıklar. | D | ||
16 | 5 | Metnin içeriğini yorumlar. | C | 16 | 5 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 16 | 5 | Uzay teknolojilerini açıklar. | A | ||
17 | 4 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | D | 17 | 4 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | B | 17 | 4 | Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. | A | ||
18 | 3 | Metnin konusunu belirler. | C | 18 | 3 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 18 | 3 | Evren kavramını açıklar. | C | ||
19 | 2 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler | B | 19 | 2 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | A | 19 | 2 | Yıldız kavramını açıklar. | D | ||
20 | 1 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | C | 20 | 1 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 20 | 1 | Uzay teknolojilerini açıklar. | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 10 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | B | 1 | 10 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | A | 1 | 10 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | D | ||
2 | 9 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | C | 2 | 9 | Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | D | 2 | 9 | Students will be able to report on apperances and personalities of other people. | A | ||
3 | 8 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | B | 3 | 8 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | C | 3 | 8 | Students will be able to report on apperances and personalities of other people. | B | ||
4 | 7 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | D | 4 | 7 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | A | 4 | 7 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. | C | ||
5 | 6 | Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. | A | 5 | 6 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | B | 5 | 6 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. | D | ||
6 | 5 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | D | 6 | 5 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | D | 6 | 5 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | C | ||
7 | 4 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | C | 7 | 4 | Nâs suresini okur, anlamını söyler. | C | 7 | 4 | Students will be able to talk about other people’s appearances and personalities. | B | ||
8 | 3 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | A | 8 | 3 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | B | 8 | 3 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | B | ||
9 | 2 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | C | 9 | 2 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | B | 9 | 2 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. | C | ||
10 | 1 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | B | 10 | 1 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | C | 10 | 1 | Students will be able to write simple pieces to compare people. | A | ||