Ücretsiz Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2024 BDS0 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 20 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   1 20 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   1 20 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
2 19 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   2 19 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problem C   2 19 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
3 18 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   3 18 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   3 18 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
4 17 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. C   4 17 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   4 17 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
5 16 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   5 16 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer.  D   5 16 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
6 15 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   6 15 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar.   B   6 15 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
7 14 Metinle ilgili sorular sorar. B   7 14 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur.  A   7 14 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
8 13 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   8 13 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   8 13 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
9 12 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   9 12 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur. A   9 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
10 11 Metin türlerini ayırt eder. D   10 11 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur. B   10 11 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
11 10 Yazdıklarını düzenler. A   11 10 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. B   11 10 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
12 9 Yazdıklarını düzenler. A   12 9 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. A   12 9 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
13 8 Okuduklarını özetler. B   13 8 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   13 8 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
14 7 Metnin içeriğini yorumlar. B   14 7 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   14 7 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. B
15 6 Metnin konusunu belirler. C   15 6 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur. D   15 6 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
16 5 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   16 5 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur. A   16 5 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
17 4 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   17 4 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. C   17 4 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. B
18 3 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. B   18 3 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   18 3 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
19 2 Okuduklarını özetler. D   19 2 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   19 2 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. A
20 1 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   20 1 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur B   20 1 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. D
                           
T.C. İnkilap Tarihi   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. C   1 10 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   1 10 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. D
2 9 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   2 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   2 9 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. D
3 8 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. A   3 8 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   3 8 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
4 7 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   4 7 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. A   4 7 Students will be able to write a short and simple letter apologizing and giving reasons for not attending a party in response to an invitation. C
5 6 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   5 6 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   5 6 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. B
6 5 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. B   6 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   6 5 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. C
7 4 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. A   7 4 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. A   7 4 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. A
8 3 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. C   8 3 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   8 3 Students will be able to write a short and simple letter apologizing and giving reasons for not attending a party in response to an invitation. B
9 2 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   9 2 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. B   9 2 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. A
10 1 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. A   10 1 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   10 1 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. D