2023 - 2024 BDS1 3. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık belirler. | A | 1 | 4 | Üç basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | B | 1 | 5 | Dünya’nın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır. | C | ||
2 | 5 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | A | 2 | 5 | Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler. | B | 2 | 6 | Dünya’nın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır. | A | ||
3 | 6 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | B | 3 | 6 | Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler. | C | 3 | 7 | Dünya’nın şekli ile ilgili model hazırlar. | A | ||
4 | 7 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 4 | 7 | En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. | C | 4 | 8 | Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. | A | ||
5 | 8 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | B | 5 | 8 | 1000’den küçük en çok beş doğal sayıyı karşılaştırır ve sembol kullanarak sıralar. | A | 5 | 9 | Dünya yüzeyindeki kara ve suların kapladığı alanları model üzerinde karşılaştırır. | B | ||
6 | 9 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini | B | 6 | 9 | Örüntüye uygun modelleme çalışmaları yaptırılır. | A | 6 | 10 | Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. | C | ||
7 | 10 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | A | 7 | 10 | 1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar. | C | 7 | 1 | Duyu organlarının önemini fark eder. | C | ||
8 | 11 | Okuduğu metnin konusunu belirler. | C | 8 | 11 | 1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar. | C | 8 | 2 | Dünya’nın yüzeyinde karaların ve suların yer aldığını kavrar. | B | ||
9 | 12 | Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. | C | 9 | 12 | En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. | B | 9 | 3 | Duyu organlarının önemini fark eder. | B | ||
10 | 13 | Metinle ilgili sorular sorar. | B | 10 | 13 | Tek ve çift doğal sayılarla çalışılırken gerçek nesneler kullanılır. | B | 10 | 4 | Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. | A | ||
11 | 14 | Okuma materyallerindeki temel bölümleri tanır. | A | 11 | 14 | 20’ ye kadar olan Romen rakamlarını okur ve yazar. | A | ||||||
12 | 15 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 12 | 15 | 20’ ye kadar olan Romen rakamlarını okur ve yazar. | B | ||||||
13 | 1 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | B | 13 | 1 | Tek ve çift doğal sayıların toplamlarını model üzerinde inceleyerek toplamların tek mi çift mi olduğunu ifade eder. | A | ||||||
14 | 2 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini | B | 14 | 2 | Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler. | A | ||||||
15 | 3 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | A | 15 | 3 | 1000 içinde herhangi bir sayıdan başlayarak birer, onar ve yüzer ileriye doğru ritmik sayar. | B | ||||||
Hayat Bilgisi | İngilizce | ||||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 3 | Güçlü yönlerini ve güçlendirilmesi gereken yönlerini fark eder. | B | 1 | 4 | Greeting and saluting | |||||||
2 | 4 | Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder. | C | 2 | 5 | Introducing oneself | |||||||
3 | 5 | Arkadaşlarının davranışlarının kendisini nasıl etkilediğini fark eder. | B | 3 | 1 | Introducing oneself | |||||||
4 | 6 | Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. | C | 4 | 2 | Greeting and saluting | |||||||
5 | 7 | Arkadaşlık sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. | A | 5 | 3 | Naming numbers | |||||||
6 | 8 | Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. | A | ||||||||||
7 | 9 | Okulunun bireysel ve toplumsal katkılarını fark eder. | B | ||||||||||
8 | 10 | Güçlü yönlerini ve güçlendirilmesi gereken yönlerini fark eder. | C | ||||||||||
9 | 1 | Güçlü yönlerini ve güçlendirilmesi gereken yönlerini fark eder. | A | ||||||||||
10 | 2 | Arkadaşlık sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. | A |