BDS-01. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2023 - 2024 BDS1 6. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 15 Metnin içeriğine uygun başlık belirler. A   1 15 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. D   1 15 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. D
2 14 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   2 14 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. C   2 14 Göktaşı kavramını açıklar. C
3 13 Yazdıklarını düzenler. B   3 13 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. C   3 13 Güneş tutulmasının çıplak gözle gözlemlenmesinin zararlarını açıklar. A
4 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   4 12 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. D   4 12 Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. C
5 11 Metindeki hikâye unsurlarını belirler. D   5 11 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. A   5 11 Güneş sistemindeki gezegenleri iç gezegen ve dış gezegen olarak sınıflandırır. A
6 10 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   6 10 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. B   6 10 Güneş sistemindeki gezegenleri büyüklüklerine göre karşılaştırır. A
7 9 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   7 9 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. A   7 9 Asteroit kavramını açıklar. D
8 8 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. C   8 8 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. B   8 8 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. B
9 7 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   9 7 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. C   9 7 Gezegen kavramını açıklar. D
10 6 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. C   10 6 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. D   10 6 Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. C
11 5 Edat, bağlaç ve ünlemlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar. C   11 5 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   11 5 Güneş sistemindeki gezegenleri Güneş'e yakınlıklarına göre karşılaştırır. B
12 4 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. B   12 4 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   12 4 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. A
13 3 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. A   13 3 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. D   13 3 Ay tutulmasının nasıl gerçekleştiğini açıklar. C
14 2 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   14 2 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. A   14 2 Asteroit kuşağını açıklar. B
15 1 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. D   15 1 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. A   15 1 Ay tutulmasının nasıl gerçekleştiğini açıklar. D
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. D   1 10 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. D   1 10 Students will be able to recognize phrases, words, and expressions related to repeated actions. C
2 9 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. C   2 9 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. B   2 9 Students will be able to tell the time and dates. A
3 8 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. D   3 8 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. A   3 8 Students will be able to tell the time and dates. C
4 7 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. A   4 7 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. C   4 7 Students will be able to use a series of phrases and simple expressions to express their repeated actions. B
5 6 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. C   5 6 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. C   5 6 Students will be able to talk about repeated actions. D
6 5 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. B   6 5 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. B   6 5 Students will be able to tell the time and dates. A
7 4 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. A   7 4 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. D   7 4 Students will be able to talk about repeated actions. D
8 3 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. B   8 3 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. C   8 3 Students will be able to tell the time and dates. D
9 2 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular. B   9 2 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. D   9 2 Students will be able to tell the time and dates. B
10 1 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. C   10 1 Vahyin gönderiliş amacını araştırır. A   10 1 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. C