2023 - 2024 BDS1 7. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 20 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | B | 1 | 20 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | B | 1 | 20 | Galaksilerin yapısını açıklar. | D | ||
2 | 19 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | B | 2 | 19 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 2 | 19 | Uzay teknolojilerini açıklar. | C | ||
3 | 18 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | B | 3 | 18 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 3 | 18 | 7.1.1.6 Basit bir teleskop modeli hazırlayarak sunar. | B | ||
4 | 17 | Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. | C | 4 | 17 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 4 | 17 | Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. | A | ||
5 | 16 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | B | 5 | 16 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 5 | 16 | Evren kavramını açıklar. | B | ||
6 | 15 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | A | 6 | 15 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 6 | 15 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | D | ||
7 | 14 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | B | 7 | 14 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | B | 7 | 14 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. | A | ||
8 | 13 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | D | 8 | 13 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | D | 8 | 13 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | C | ||
9 | 12 | Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. | B | 9 | 12 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | B | 9 | 12 | Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. | C | ||
10 | 11 | Metnin içeriğini yorumlar. | C | 10 | 11 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | A | 10 | 11 | Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur. | D | ||
11 | 10 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | D | 11 | 10 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | D | 11 | 10 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | B | ||
12 | 9 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | C | 12 | 9 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 12 | 9 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. | C | ||
13 | 8 | Metin türlerini ayırt eder. | D | 13 | 8 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 13 | 8 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. | D | ||
14 | 7 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | A | 14 | 7 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 14 | 7 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | D | ||
15 | 6 | Metnin konusunu belirler. | B | 15 | 6 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 15 | 6 | Evren kavramını açıklar. | B | ||
16 | 5 | Yazdıklarını düzenler. | A | 16 | 5 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | D | 16 | 5 | Uzay teknolojilerini açıklar. | B | ||
17 | 4 | Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | C | 17 | 4 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | A | 17 | 4 | Galaksilerin yapısını açıklar. | A | ||
18 | 3 | Yazdıklarını düzenler. | C | 18 | 3 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 18 | 3 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||
19 | 2 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | B | 19 | 2 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 19 | 2 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | A | ||
20 | 1 | Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. | A | 20 | 1 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | C | 20 | 1 | Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur. | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 10 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | C | 1 | 10 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | C | 1 | 10 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | A | ||
2 | 9 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | B | 2 | 9 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | B | 2 | 9 | Students will be able to understand short and simple texts on sports. | D | ||
3 | 8 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | C | 3 | 8 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | A | 3 | 8 | Students will be able to report on apperances and personalities of other people. | B | ||
4 | 7 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | B | 4 | 7 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | C | 4 | 7 | Students will be able to ask questions related to the frequency of events. | C | ||
5 | 6 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | A | 5 | 6 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | B | 5 | 6 | Students will be able to write simple pieces to compare people. | C | ||
6 | 5 | Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. | D | 6 | 5 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | D | 6 | 5 | Students will be able to understand short and simple texts on sports. | B | ||
7 | 4 | Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. | D | 7 | 4 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | A | 7 | 4 | Students will be able to write simple pieces to compare people. | D | ||
8 | 3 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir | A | 8 | 3 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | A | 8 | 3 | Students will be able to recognize frequency adverbs in simple oral texts. | C | ||
9 | 2 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir | B | 9 | 2 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | D | 9 | 2 | Students will be able to report on apperances and personalities of other people | A | ||
10 | 1 | Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | A | 10 | 1 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | D | 10 | 1 | Students will be able to recognize frequency adverbs in simple oral texts. | D | ||