BDS-01. Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2023 - 2024 BDS1 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 20 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   1 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   1 20 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
2 19 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   2 19 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   2 19 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
3 18 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   3 18 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. A   3 18 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
4 17 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. D   4 17 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   4 17 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar.  C
5 16 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   5 16 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   5 16 uzmanlara iklim bilimci İklim biliminin (klimatoloji) bir bilim dalı olduğunu ve bu alanda çalışan (klimatolog) adı verildiğini söyler A
6 15 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   6 15 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   6 15 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
7 14 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   7 14 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   7 14 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
8 13 Yazdıklarını düzenler. D   8 13 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. C   8 13 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
9 12 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   9 12 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. C   9 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
10 11 Metnin konusunu belirler. C   10 11 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   10 11 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar.  A
11 10 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   11 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   11 10 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramkarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. C
12 9 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. B   12 9 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   12 9 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
13 8 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. C   13 8 Sayıların ondalık gösterimlerini 10   un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   13 8 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
14 7 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   14 7 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   14 7 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
15 6 Bilgilendirici metin yazar. D   15 6 Verilen bir sayıyı 10   un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. D   15 6 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar.  C
16 5 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   16 5 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. B   16 5 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
17 4 Metin türlerini ayırt eder. D   17 4 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   17 4 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
18 3 Yazdıklarını düzenler. D   18 3 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. A   18 3 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
19 2 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   19 2 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. B   19 2 İklim biliminin (klimatoloji) bir bilim dalı olduğunu ve bu alanda çalışan uzmanlara iklim bilimci (klimatolog) adı verildiğini söyler.  C
20 1 Medya metinlerini analiz eder. C   20 1 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   20 1 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramkarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. B
                           
T.C. İnkilap Tarihi   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. B   1 10 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.    1 10 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. B
2 9 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   2 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  C   2 9 Students will be able to give a simple description of daily activities in a simple way. C
3 8 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   3 8 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  B   3 8 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. C
4 7 Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. C   4 7 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  A   4 7 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. A
5 6 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   5 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  D   5 6 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. D
6 5 Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. A   6 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  C   6 5 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
7 4 Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. B   7 4 İnsanın ilmi, iradesi ve sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.  B   7 4 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. A
8 3 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. C   8 3 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  A   8 3 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. C
9 2 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. D   9 2 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar.  D   9 2 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. B
10 1 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   10 1 İnsanın ilmi, iradesi ve sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.  C   10 1 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. D