BDS-02. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2023 - 2024 BDS02 6. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 15 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   1 15 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. C   1 15 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.                                                                                    D
2 14 Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. D   2 14 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. C   2 14 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.                                                                                    C
3 13 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   3 13 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. B   3 13 Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. A
4 12 Metnin içeriğini yorumlar. A   4 12 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. C   4 12 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.                                                                                    D
5 11 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.  D   5 11 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. D   5 11 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.  D
6 10 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   6 10 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. C   6 10 Güneş ve Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.                                                                                      A
7 9 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. B   7 9 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. A   7 9 Güneş ve Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.                                                                                      A
8 8 Metindeki hikâye unsurlarını belirler. A   8 8 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. B   8 8 Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. D
9 7 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. B   9 7 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. D   9 7 Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. A
10 6 Metnin içeriğine uygun başlık belirler. C   10 6 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. D   10 6 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.  C
11 5 Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. A   11 5 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. D   11 5 Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. B
12 4 Yazdıklarını düzenler. D   12 4 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. C   12 4 Güneş ve Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder.                                                                                      B
13 3 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   13 3 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. A   13 3 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır.  B
14 2 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   14 2 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. B   14 2 Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. C
15 1 Yazdıklarını düzenler. C   15 1 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. B   15 1 Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. A
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. B   1 10 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar.  B   1 10 Students will be able to tell the time and dates. A
2 9 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.  A   2 9 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. C   2 9 Students will be able to ask people about their food preferences. B
3 8 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.  D   3 8 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. C   3 8 Students will be able to recognize phrases, words, and expressions related to repeated actions. C
4 7 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular C   4 7 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. B   4 7 Students will be able to identify the names of different food in an oral text. D
5 6 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular B   5 6 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   5 6 Students will be able to use a series of phrases and simple expressions to express their repeated actions. C
6 5 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. A   6 5 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   6 5 Students will be able to understand short and simple texts about food and preferences. C
7 4 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. B   7 4 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. D   7 4 Students will be able to express their opinions about the food they like and don’t like. B
8 3 Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. D   8 3 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. C   8 3 Students will be able to talk about repeated actions. A
9 2 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. C   9 2 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. B   9 2 Students will be able to express their opinions about the food they like and don’t like. B
10 1 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. D   10 1 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder.  C   10 1 Students will be able to use a series of phrases and simple expressions to express their repeated actions. D