BDS-02. Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı

2023 - 2024 BDS02 8 Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 20 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   1 20 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   1 20 Birim alana düşen ışık miktarı ile sıcaklık değişimi arasındaki ilişkiyi açıklar. B
2 19 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   2 19 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   2 19 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
3 18 Yazdıklarını düzenler. C   3 18 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   3 18 İklim ve hava olayları arasındaki farkları açıklar. C
4 17 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   4 17 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   4 17 İklim ve hava olayları arasındaki farkları açıklar. B
5 16 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   5 16 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   5 16 Dünya'nın ekseninin eğikliğinin mevsimlerin oluşumuna etkisini açıklar. D
6 15 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   6 15 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   6 15 Dünya'nın ekseninin eğikliğinin mevsimlerin oluşumuna etkisini açıklar. C
7 14 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. B   7 14 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   7 14 İklim bilimci (klimatolog) kavramını açıklar. B
8 13 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   8 13 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   8 13 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
9 12 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   9 12 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. C   9 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
10 11 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   10 11 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. A   10 11 Dönme ekseni kavramını tanımlar. D
11 10 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. C   11 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   11 10 Rüzgar kavramını açıklar. C
12 9 Metin türlerini ayırt eder. A   12 9 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   12 9 Hava olayını açıklar. D
13 8 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. B   13 8 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   13 8 Dünya'nın Güneş etrafında dolanmasının mevsimlerin oluşumuna katkısını açıklar. B
14 7 Yazdıklarını düzenler. D   14 7 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   14 7 Alçak hava basıncını açıklar. D
15 6 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   15 6 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   15 6 Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık farklarını açıklar. C
16 5 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   16 5 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   16 5 İklim bilimci (klimatolog) kavramını açıklar. A
17 4 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. C   17 4 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   17 4 Dünya'nın Güneş etrafında dolanmasının mevsimlerin oluşumuna katkısını açıklar. C
18 3 Metinle ilgili sorular sorar. D   18 3 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. A   18 3 Yağış kavramını açıklar. A
19 2 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   19 2 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   19 2 Küresel iklim değişikliğinin sonuçlarını belirtir. A
20 1 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. A   20 1 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   20 1 Birim alana düşen ışık miktarı ile sıcaklık değişimi arasındaki ilişkiyi açıklar. B
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   1 10 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   1 10 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. D
2 9 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. D   2 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   2 9 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. C
3 8 Gençlik döneminde Mustafa Kemal'in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. C   3 8 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   3 8 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. D
4 7 Mustafa Kemal'in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   4 7 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   4 7 Students will be able to write a short and simple letter apologizing and giving reasons for not attending a party in response to an invitation. D
5 6 Mustafa Kemal'in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   5 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   5 6 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. B
6 5 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. A   6 5 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. B   6 5 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. C
7 4 Gençlik döneminde Mustafa Kemal'in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. B   7 4 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   7 4 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. A
8 3 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   8 3 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   8 3 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. A
9 2 Mustafa Kemal'in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   9 2 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   9 2 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. C
10 1 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. A   10 1 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   10 1 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B