BDS-03. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı

 

 

2023 - 2024 BDS03 6. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 15 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 10 Bölünebilme Kuralları C   1 12 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. A
2 16 Yazdıklarını düzenler. D   2 11 Bir Doğal Sayının Çarpanları D   2 13 Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. D
3 17 Yazdıklarını düzenler. A   3 15 Ortak Kat B   3 14 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar B
4 18 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   4 16 Dağılma Özelliği D   4 18 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar A
5 19 Metnin konusunu belirler. C   5 17 İşlem Önceliği A   5 19 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. B
6 20 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   6 4 Bir Doğal Sayının Çarpanları A   6 20 Dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model kullanarak açıklar. A
7 1 Metnin içeriğini yorumlar. C   7 5 Asal Sayılar B   7 1 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar B
8 2 Metinle ilgili sorular sorar. B   8 6 Doğal Sayı Problemleri D   8 2 Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. D
9 3 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   9 1 Üslü Sayılar A   9 3 Büyük ve küçük kan dolaşımını şema üzerinde inceleyerek bunların görevlerini açıklar. D
10 4 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. A   10 2 Asal Çarpanlar B   10 4 Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar D
11 5 Metin türlerini ayırt eder. A   11 3 İşlem Önceliği A   11 5 Kanın yapısını ve görevlerini tanımlar. A
12 6 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. D   12 18 Üslü Sayılar A   12 6 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. A
13 10 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   13 19 Bir Doğal Sayının Çarpanları B   13 7 Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. B
14 11 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   14 20 Bölünebilme Kuralları D   14 8 Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar. A
15 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   15 7 Ortak Çarpan Pazartezine Alma D   15 9 Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. C
16 13 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   16 8 Doğal Sayı Problemleri C   16 10 Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. D
17 14 Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve B   17 9 Bir Doğal Sayının Çarpanları C   17 11 Büyük ve küçük kan dolaşımını şema üzerinde inceleyerek bunların görevlerini açıklar. D
18 7 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. D   18 12 Doğal Sayı Problemleri B   18 15 Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. D
19 8 Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. D   19 13 Ortak Bölen C   19 16 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar B
20 9 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   20 14 Bölünebilme Kuralları C   20 17 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. C   1 6  Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler. D   1 7 Students will be able to talk about repeated actions. C
2 10 Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. A   2 7 İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. B   2 8 Students will be able to tell the time and dates. D
3 1 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. D   3 8 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. C   3 9 Students will be able to recognize phrases, words, and expressions related to repeated actions. A
4 2 Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. D   4 9 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. C   4 10 Students will be able to tell the time and dates. B
5 3 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. D   5 10 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. D   5 1 Students will be able to identify the names of different food in an oral text. D
6 4 İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. B   6 1 İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir. A   6 2 Students will be able to understand the label of food products. B
7 5 Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. A   7 2  Vahyin gönderiliş amacını araştırır. A   7 3 Students will be able to express their opinions about the food they like and don’t like B
8 6 Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. C   8 3 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   8 4 Students will be able to ask people about their food preferences. C
9 7 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. C   9 4 Kunut dualarını okur, anlamını söyler. B   9 5 Students will be able to understand short and simple texts about food and preferences A
10 8 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular. B   10 5 İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir D   10 6 Students will be able to understand short and simple texts about food and preferences D