2023 - 2024 BDS03 7. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 20 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 1 | 20 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 1 | 20 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
2 | 19 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | B | 2 | 19 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | C | 2 | 19 | Uzay kirliliğinin nedenlerini ifade ederek bu kirliliğin yol açabileceği olası sonuçları tahmin eder. | B | ||
3 | 18 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | C | 3 | 18 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | D | 3 | 18 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
4 | 17 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 4 | 17 | Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. | A | 4 | 17 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | A | ||
5 | 16 | Metnin içeriğini yorumlar. | D | 5 | 16 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 5 | 16 | Galaksilerin yapısını açıklar. | B | ||
6 | 15 | Metnin konusunu belirler. | D | 6 | 15 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. | B | 6 | 15 | Evren kavramını açıklar. | B | ||
7 | 14 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | B | 7 | 14 | Toplama işleminin özelliklerini akıcı işlem yapmak için birer strateji olarak kullanır. | C | 7 | 14 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | A | ||
8 | 13 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 8 | 13 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | A | 8 | 13 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | A | ||
9 | 12 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | C | 9 | 12 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 9 | 12 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | D | ||
10 | 11 | Metnin içeriğini yorumlar. | B | 10 | 11 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder. | B | 10 | 11 | Mitozun canlılar için önemini açıklar. | A | ||
11 | 10 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 11 | 10 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 11 | 10 | Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar. | D | ||
12 | 9 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | A | 12 | 9 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | D | 12 | 9 | Geçmişten günümüze, hücrenin yapısı ile ilgili görüşleri teknolojik gelişmelerle ilişkilendirerek tartışır. | C | ||
13 | 8 | Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. | D | 13 | 8 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. | D | 13 | 8 | Mitozun canlılar için önemini açıklar. | C | ||
14 | 7 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | A | 14 | 7 | Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | B | 14 | 7 | Mitozun birbirini takip eden farklı evrelerden oluştuğunu açıklar. | D | ||
15 | 6 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | C | 15 | 6 | Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | A | 15 | 6 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | D | ||
16 | 5 | Yazdıklarını düzenler. Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur. | D | 16 | 5 | Rasyonel sayıları ondalık gösterimle ifade eder. | C | 16 | 5 | Mitozun birbirini takip eden farklı evrelerden oluştuğunu açıklar. | C | ||
17 | 4 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | A | 17 | 4 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 17 | 4 | Teleskobun yapısını ve ne işe yaradığını açıklar. | B | ||
18 | 3 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | B | 18 | 3 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder. | A | 18 | 3 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | A | ||
19 | 2 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | D | 19 | 2 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 19 | 2 | Mitozun birbirini takip eden farklı evrelerden oluştuğunu açıklar. | B | ||
20 | 1 | Yazdıklarını düzenler. Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur. | C | 20 | 1 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 20 | 1 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 10 | Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | C | 1 | 10 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | A | 1 | 10 | Describing characters and people | B | ||
2 | 9 | Tarihsel olay ve yorumlara dayanarak Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | B | 2 | 9 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | C | 2 | 9 | Making simple comparisons | D | ||
3 | 8 | Tarihsel olay ve yorumlara dayanarak Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | C | 3 | 8 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | C | 3 | 8 | Describing characters and people | D | ||
4 | 7 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | C | 4 | 7 | Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. | B | 4 | 7 | Describing characters and people | B | ||
5 | 6 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | A | 5 | 6 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | D | 5 | 6 | Describing characters and people | B | ||
6 | 5 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | B | 6 | 5 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | A | 6 | 5 | Giving explanations and reasons | A | ||
7 | 4 | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | D | 7 | 4 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | A | 7 | 4 | Describing characters and people | C | ||
8 | 3 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | A | 8 | 3 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | D | 8 | 3 | Describing characters and people | D | ||
9 | 2 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | D | 9 | 2 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | B | 9 | 2 | Describing characters and people | B | ||
10 | 1 | Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | B | 10 | 1 | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | A | 10 | 1 | Describing characters and people | C | ||