8. Sınıf BDS-03. Deneme Cevap Anahtarı

 

2023 - 2024 BDS03 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 8 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   1 7 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   1 10 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
2 9 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. C   2 8 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   2 11 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
3 10 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   3 9 Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. C   3 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
4 11 Metnin içeriğini yorumlar. D   4 10 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   4 13 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
5 12 Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. A   5 11 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   5 14 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
6 13 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   6 12 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   6 15 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
7 14 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   7 13 Tam kare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. A   7 16 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
8 15 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   8 14 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. B   8 17 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
9 16 Metindeki anlatım biçimlerini belirler. B   9 15 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   9 18 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
10 17 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   10 16 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. A   10 19 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
11 18 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   11 17 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. A   11 20 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
12 19 Metnin konusunu belirler. D   12 18 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   12 1 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. A
13 20 Metin türlerini ayırt eder. B   13 19 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   13 2 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. B
14 1 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. B   14 20 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   14 3 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. A
15 2 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   15 1 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. D   15 4 DNA'nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. C
16 3 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. A   16 2 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. A   16 5 DNA'nın yapısını model üzerinde gösterir. B
17 4 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   17 3 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   17 6 DNA'nın yapısını model üzerinde gösterir. B
18 5 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   18 4 Verilen bir sayıyı 10'un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. C   18 7 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. D
19 6 Yazdıklarını düzenler. D   19 5 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. D   19 8 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. D
20 7 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. D   20 6 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. B   20 9 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
                           
T.C. İnkilap Tarihi   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 4 Birinci Dünya Savaşı'nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. A   1 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   1 5 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. C
2 5 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   2 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   2 6 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. A
3 6 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   3 7 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. A   3 7 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. B
4 7 Mondros Ateşkes Antlaşması'nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal'in ve halkın tutumunu analiz eder. D   4 8 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   4 8 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. A
5 8 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. D   5 9 Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular. B   5 9 Students will be able to understand phrases and expressions about regular activities of teenagers. B
6 9 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   6 10 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   6 10 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. D
7 10 Gençlik döneminde Mustafa Kemal'in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. C   7 1 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   7 1 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. B
8 1 Mustafa Kemal'in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   8 2 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   8 2 Students will be able to understand phrases and expressions about regular activities of teenagers. D
9 2 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. B   9 3 Hz. Musa'nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. A   9 3 Students will be able to give a simple description of daily activities in a simple way. D
10 3 Gençlik döneminde Mustafa Kemal'in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. D   10 4 Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler. B   10 4 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. C