BDS-04. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2023 - 2024 BDS04 6 Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 11 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   1 11 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. C   1 11 Güneş Sistemi C
2 10 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. D   2 10 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. D   2 10 Güneş Sistemi B
3 9 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. C   3 9 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. A   3 9 Destek ve Hareket Sistemi C
4 8 Metnin konusunu belirler. B   4 8 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. B   4 8 Güneş Sistemi D
5 18 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   5 15 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. C   5 15 Güneş Sistemi B
6 19 Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. D   6 16 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   6 16 Sindirim Sistemi C
7 20 Metnin konusunu belirler. B   7 17 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. B   7 17 Sindirim Sistemi C
8 4 Metin türlerini ayırt eder. B   8 4 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. B   8 4 Sindirim Sistemi A
9 3 Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. C   9 3 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. C   9 3 Güneş ve Ay Tutulmaları D
10 2 Metnin içeriğini yorumlar. C   10 2 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. D   10 2 Dolaşım Sistemi D
11 1 Metnin içeriğini yorumlar. D   11 1 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. B   11 1 Sindirim Sistemi B
12 15 Metnin içeriğini yorumlar. D   12 18 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. C   12 18 Güneş ve Ay Tutulmaları A
13 16 Metnin içeriğini yorumlar. D   13 19 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. D   13 19 Dolaşım Sistemi A
14 17 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   14 20 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   14 20 Destek ve Hareket Sistemi B
15 12 Metnin konusunu belirler. B   15 12 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. C   15 12 Sindirim Sistemi D
16 13 Metnin içeriğini yorumlar. D   16 13 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. D   16 13 Güneş ve Ay Tutulmaları D
17 14 Metnin içeriğini yorumlar. C   17 14 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   17 14 Sindirim Sistemi A
18 5 Metnin içeriğini yorumlar. B   18 5 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. B   18 5 Dolaşım Sistemi A
19 6 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. B   19 6 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. C   19 6 Dolaşım Sistemi D
20 7 Metindeki hikâye unsurlarını belirler. A   20 7 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. D   20 7 Dolaşım Sistemi B
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 4 Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. C   1 4 İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir. B   1 4 Students will be able to understand short and simple texts about food preferences A
2 3 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular. A   2 3 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. D   2 3 Students will be able to tell the time and date C
3 2 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. C   3 2 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   3 2 Students will be able to understand short and simple texts about food preferences C
4 1 Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder. B   4 1 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. A   4 1 Students will be able to use a series of phrases and simple expressions to express their repeated actions C
5 8 İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. D   5 8 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. C   5 8 Students will be able to understand visually supported, short and simple texts C
6 9 Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. A   6 9 Vahyin gönderiliş amacını araştırır. C   6 9 Students will be able to describe people doing different actions D
7 10 Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. D   7 10 Kunut dualarını okur, anlamını söyler. B   7 10 Students will be able to describe people doing different actions A
8 5 Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. B   8 5 Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler. B   8 5 Students will be able to express their opinions about the food they like and don’t like B
9 6 Toplumda uyum içerisinde yaşayabilmek için farklılıklara yönelik ön yargıları sorgular. B   9 6 İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir. C   9 6 Students will be able to understand visually supported, short and simple texts B
10 7 Toplumsal birlikteliğin oluşmasında sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı destekleyici faaliyetlere katılır. D   10 7 İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. D   10 7 Students will be able to recognize phrases, words and expressions related to repeated actions B