8. Sınıf BDS-04. Deneme Cevap Anahtarı (Ata Yayınları)

2023 - 2024 BDS04 8 Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 17 Metnin konusunu belirler. C   1 7 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   1 9 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. B
2 18 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   2 8 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. A   2 10 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. C
3 19 Bağlamdan  yararlanarak  bilmediği  kelime  ve  kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   3 9 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur,  pozitif  tam  sayıların  pozitif  tam  sayı  çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   3 11 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
4 20 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   4 16 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   4 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. B
5 11 Yazdıklarını düzenler. B   5 17 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   5 13 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. D
6 12 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   6 18 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur,  pozitif  tam  sayıların  pozitif  tam  sayı  çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. A   6 14 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. A
7 13 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   7 13 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   7 15 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. B
8 6 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   8 14 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. D   8 16 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. C
9 1 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   9 15 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   9 6 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
10 2 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   10 19 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. B   10 7 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. A
11 7 Metinle ilgili sorular sorar. C   11 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   11 8 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. B
12 8 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   12 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   12 19 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. B
13 9 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. B   13 11 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. B   13 20 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
14 10 Metinler arasında karşılaştırma yapar. D   14 12 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. A   14 1 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. A
15 3 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   15 1 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en kü- çük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   15 2 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. A
16 4 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   16 2 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. A   16 3 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
17 5 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   17 3 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur,  pozitif  tam  sayıların  pozitif  tam  sayı  çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   17 4 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. D
18 14 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   18 4 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. D   18 5 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
19 15 Metnin içeriğini yorumlar. B   19 5 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. B   19 17 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bu- lunur. D
20 16 Metin türlerini ayırt eder. A   20 6 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifa- deler oluşturur. A   20 18 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 Avrupa’daki  gelişmelerin  yansımaları  bağla- mında  Osmanlı  Devleti’nin  yirminci  yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kav- rar. A   1 6 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader ara- sında ilişki kurar. C   1 8 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics,   such   as   accepting   and   refusing   an offer/invitation,  apologizing  and  making  simple inquiries. C
2 6 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim haya- tından hareketle onun kişilik özelliklerinin olu- şumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   2 7 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açık- lar. A   2 9 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple invitation letters, cards and e-mails. B
3 7 Avrupa’daki  gelişmelerin  yansımaları  bağla- mında  Osmanlı  Devleti’nin  yirminci  yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kav- rar. C   3 8 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açık- lar. B   3 10 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple texts about friendship. D
4 8 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim haya- tından hareketle onun kişilik özelliklerinin olu- şumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   4 9 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   4 1 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple invitation letters, cards and e-mails. A
5 1 Gençlik  döneminde  Mustafa  Kemal’in  fikir hayatını  etkileyen  önemli  kişileri  ve  olayları kavrar. B   5 10 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açık- lar. A   5 2 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. B
6 2 Avrupa’daki  gelişmelerin  yansımaları  bağla- mında  Osmanlı  Devleti’nin  yirminci  yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kav- rar. D   6 1 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. B   6 3 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple texts about friendship. B
7 3 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim haya- tından hareketle onun kişilik özelliklerinin olu- şumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   7 2 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açık- lar. A   7 4 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple texts about friendship. D
8 4 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olay- ları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişki- lendirir. C   8 3 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader ara- sında ilişki kurar. D   8 5 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics,   such   as   accepting   and   refusing   an offer/invitation,  apologizing  and  making  simple inquiries. B
9 10 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olay- ları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişki- lendirir. D   9 4 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader ara- sında ilişki kurar. C   9 6 Students  will  be  able  to  understand  short  and simple texts about friendship. A
10 9 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim haya- tından hareketle onun kişilik özelliklerinin olu- şumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   10 5 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   10 7 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. C