2023 BDS05 3 Sınıf Cevap Anahtarı Türkiye Geneli (Kırmızı Beyaz Yayınları) |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
7 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
B |
|
1 |
7 |
Çarpım tablosunu oluşturur. |
C |
|
1 |
6 |
Dünya’nın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır. |
B |
2 |
8 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
2 |
8 |
Çarpım tablosunu oluşturur. |
B |
|
2 |
7 |
Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. |
A |
3 |
9 |
Hikâye edici metin yazar. |
C |
|
3 |
9 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. |
C |
|
3 |
8 |
Duyu organlarının önemini fark eder. |
C |
4 |
10 |
Yazdıklarını düzenler. |
B |
|
4 |
10 |
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
4 |
9 |
İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. |
A |
5 |
11 |
Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. |
A |
|
5 |
11 |
Çarpım tablosunu oluşturur. |
A |
|
5 |
10 |
Duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklar. |
C |
6 |
12 |
Hikâye edici metin yazar. |
B |
|
6 |
12 |
Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. |
A |
|
6 |
11 |
Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. |
C |
7 |
13 |
Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. |
A |
|
7 |
13 |
İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. |
C |
|
7 |
12 |
Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. |
B |
8 |
14 |
Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. |
A |
|
8 |
14 |
İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. |
C |
|
8 |
13 |
İtme ve çekmenin birer kuvvet olduğunu deneyerek keşfeder. |
A |
9 |
15 |
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
9 |
15 |
Çarpma işleminin kat anlamını açıklar. |
A |
|
9 |
14 |
İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. |
A |
10 |
4 |
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. |
A |
|
10 |
4 |
10 ve 100 ile kısa yoldan çarpma işlemi yapar. |
C |
|
10 |
15 |
Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri tartışır. |
C |
11 |
5 |
Metin türlerini ayırt eder. |
C |
|
11 |
5 |
Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur. |
B |
|
11 |
1 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
A |
12 |
6 |
Hikâye edici metin yazar. |
A |
|
12 |
6 |
Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. |
C |
|
12 |
2 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
B |
13 |
1 |
Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. |
A |
|
13 |
1 |
Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer. |
C |
|
13 |
3 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
B |
14 |
2 |
Yazma stratejilerini uygular. |
C |
|
14 |
2 |
Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer. |
A |
|
14 |
4 |
Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. |
A |
15 |
3 |
Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. |
B |
|
15 |
3 |
Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. |
A |
|
15 |
5 |
Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken gerekli güvenlik tedbirlerini almada sorumluluk üstlenir. |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hayat Bilgisi |
|
İngilizce |
|
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
13 |
Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. |
B |
|
1 |
6 |
Students will be able to greet each other in a simple way. |
B |
|
|
|
|
|
2 |
14 |
Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. |
C |
|
2 |
7 |
Students will be able to say the numbers from 1 to 20. |
A |
|
|
|
|
|
3 |
15 |
Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir. |
A |
|
3 |
8 |
Students will be able to introduce their family members in a simple way. |
B |
|
|
|
|
|
4 |
10 |
Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. |
B |
|
4 |
9 |
Students will be able to recognize kinship terms (names for family members). |
A |
|
|
|
|
|
5 |
11 |
Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. |
C |
|
5 |
10 |
Students will be able to talk about physical qualities of individuals. |
C |
|
|
|
|
|
6 |
12 |
Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir. |
A |
|
6 |
1 |
Students will be able to talk about abilities. |
C |
|
|
|
|
|
7 |
1 |
Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir. |
A |
|
7 |
2 |
Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. |
B |
|
|
|
|
|
8 |
2 |
İlgi duyduğu meslekleri ve özelliklerini araştırır. |
A |
|
8 |
3 |
Students will be able to talk about personal emotions/feelings. |
A |
|
|
|
|
|
9 |
3 |
Arkadaşlarının davranışlarının kendisini nasıl etkilediğini fark eder. |
C |
|
9 |
4 |
Students will be able to make simple suggestions. |
C |
|
|
|
|
|
10 |
4 |
Aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk döneminin özelliklerini karşılaştırır. |
B |
|
10 |
5 |
Students will be able to talk about personal emotions/feelings. |
B |
|
|
|
|
|
11 |
5 |
Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
6 |
Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
7 |
Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir. |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
8 |
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
9 |
Evde üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getirir. |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|