BDS-05. Deneme 3. Sınıf Cevap Anahtarı

2023 BDS05 3 Sınıf Cevap Anahtarı Türkiye Geneli (Kırmızı Beyaz Yayınları)
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 7 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. B   1 7 Çarpım tablosunu oluşturur. C   1 6 Dünya’nın şeklinin küreye benzediğinin farkına varır. B
2 8 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. C   2 8 Çarpım tablosunu oluşturur. B   2 7 Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. A
3 9 Hikâye edici metin yazar. C   3 9 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. C   3 8 Duyu organlarının önemini fark eder. C
4 10 Yazdıklarını düzenler. B   4 10 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. B   4 9 İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. A
5 11 Metnin ana fikri/ana duygusunu belirler. A   5 11 Çarpım tablosunu oluşturur. A   5 10 Duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklar. C
6 12 Hikâye edici metin yazar. B   6 12 Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. A   6 11 Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. C
7 13 Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. A   7 13 İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. C   7 12 Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. B
8 14 Yazılarında eş sesli kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   8 14 İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. C   8 13 İtme ve çekmenin birer kuvvet olduğunu deneyerek keşfeder. A
9 15  Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   9 15 Çarpma işleminin kat anlamını açıklar. A   9 14 İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. A
10 4 Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. A   10 4 10 ve 100 ile kısa yoldan çarpma işlemi yapar. C   10 15 Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri tartışır. C
11 5 Metin türlerini ayırt eder. C   11 5 Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur. B   11 1 Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. A
12 6 Hikâye edici metin yazar. A   12 6 Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. C   12 2 Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. B
13 1 Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. A   13 1 Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer. C   13 3 Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. B
14 2 Yazma stratejilerini uygular. C   14 2 Grafiklerde verilen bilgileri kullanarak veya grafikler oluşturarak toplama ve çıkarma işlemleri gerektiren problemleri çözer. A   14 4 Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. A
15 3 Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. B   15 3 Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. A   15 5 Bireysel olarak veya gruplar hâlinde çalışırken gerekli güvenlik tedbirlerini almada sorumluluk üstlenir. C
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Hayat Bilgisi   İngilizce    
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 13 Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. B   1 6 Students will be able to greet each other in a simple way. B          
2 14 Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. C   2 7 Students will be able to say the numbers from 1 to 20. A          
3 15 Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir. A   3 8 Students will be able to introduce their family members in a simple way. B          
4 10 Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. B   4 9 Students will be able to recognize kinship terms (names for family members). A          
5 11 Evdeki kaynakların etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. C   5 10 Students will be able to talk about physical qualities of individuals. C          
6 12 Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir. A   6 1 Students will be able to talk about abilities. C          
7 1 Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir. A   7 2 Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. B          
8 2 İlgi duyduğu meslekleri ve özelliklerini araştırır. A   8 3 Students will be able to talk about personal emotions/feelings. A          
9 3 Arkadaşlarının davranışlarının kendisini nasıl etkilediğini fark eder. C   9 4 Students will be able to make simple suggestions. C          
10 4 Aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk döneminin özelliklerini karşılaştırır. B   10 5 Students will be able to talk about personal emotions/feelings. B          
11 5 Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. A                    
12 6 Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. C                    
13 7 Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir. C                    
14 8 Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder. B                    
15 9 Evde üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getirir. C