BDS-05. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı

 

2023 BDS05 6 Sınıf Cevap Anahtarı Türkiye Geneli (Fenomen Yayınları)
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 6 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   1 5 Asal sayıları özellikleriyle belirler. D   1 5 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. B
2 7 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   2 6 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. C   2 6 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. B
3 8 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   3 7 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   3 7 Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. A
4 9 Metnin içeriğini yorumlar. A   4 8 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. C   4 8 Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. D
5 10 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. D   5 9 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. D   5 1 Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. A
6 11 Metinle ilgili sorular sorar. C   6 1 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. B   6 2 Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. C
7 1 Metnin içeriğini yorumlar. A   7 2 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. C   7 3 Sindirime yardımcı organların görevlerini açıklar. A
8 2 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   8 3 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. D   8 4 Kanın yapısını ve görevlerini tanımlar. C
9 3 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. A   9 4 Tam sayıları karşılaştırır ve sıralar. D   9 12 Büyük ve küçük kan dolaşımını şema üzerinde inceleyerek bunların görevlerini açıklar. D
10 4 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   10 14 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. C   10 13 Solunum sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. C
11 5 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   11 15 Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. A   11 14 Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler. A
12 14 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. D   12 12 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. C   12 15 Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır. C
13 15 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur.  A   13 13 Bir tam sayının mutlak değerini belirler ve anlamlandırır. A   13 9 Bir cisme etki eden kuvvetin yönünü, doğrultusunu ve büyüklüğünü çizerek gösterir. B
14 12 Yazdıklarını düzenler. B   14 10 İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler, ilgili problemleri çözer. D   14 10 Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler. C
15 13 Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. B   15 11 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. B   15 11 Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir. D
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 6 Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. B   1 6 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   1 5 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. B
2 7 Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. D   2 7 Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. D   2 6 Students will be able to tell the time and dates. C
3 8 İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. C   3 8 İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. C   3 7 Students will be able to express their opinions about the food they like and don’t like. A
4 9 Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. A   4 9 Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler. C   4 8 Students will be able to describe people doing different actions. A
5 10 Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. A   5 10 Kunut dualarını okur, anlamını söyler. B   5 9 Students will be able to understand short and simple texts about food and preferences. D
6 1 Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar. D   6 1 İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. C   6 10 Students will be able to make comparisons between two things. D
7 2 Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar. C   7 2 Namazları, çeşitlerine göre sınıflandırır. C   7 1 Students will be able to talk about the weather and their emotions in a simple way. B
8 3 Tarihî ticaret yollarının toplumlar arası siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki rolünü açıklar. B   8 3 Namazın kılınışına örnekler verir. C   8 2 Students will be able to describe people doing different actions. C
9 4 Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder. B   9 4 Namazın kılınışına örnekler verir. A   9 3 Students will be able to talk about the weather and their emotions in a simple way. D
10 5 Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder. D   10 5 Namazın kılınışına örnekler verir. C   10 4 Students will be able to ask people about the weather. A