2023 - 2024 BDS06 3. Sınıf Cevap Anahtarı Mavi Tikli Yayınları |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
15 |
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. |
A |
|
1 |
11 |
Üç basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. |
C |
|
1 |
6 |
Dünya’nın şekliyle ilgili model hazırlar. |
A |
2 |
10 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
B |
|
2 |
15 |
En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. |
B |
|
2 |
4 |
Dünya’da etrafımızı saran bir hava katmanının bulunduğunu açıklar. |
C |
3 |
14 |
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. |
B |
|
3 |
4 |
Onluk bozma gerektiren ve gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. |
A |
|
3 |
2 |
Duyu organlarının temel görevlerini açıklar. |
B |
4 |
12 |
Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. |
B |
|
4 |
12 |
En çok üç basamaklı sayılarla eldesiz ve eldeli toplama işlemini yapar. |
C |
|
4 |
8 |
Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. |
C |
5 |
6 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
5 |
10 |
Çarpma işleminin kat anlamını açıklar. |
B |
|
5 |
9 |
Duyu organlarının sağlığını korumak için yapılması gerekenleri açıklar. |
B |
6 |
7 |
Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. |
C |
|
6 |
13 |
Bir toplama işleminde verilmeyen toplananı bulur. |
B |
|
6 |
10 |
Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. |
B |
7 |
5 |
Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. |
A |
|
7 |
14 |
En çok üç basamaklı sayılarla eldesiz ve eldeli toplama işlemini yapar. |
C |
|
7 |
7 |
Günlük yaşamda hareketli cisimlerin sebep olabileceği tehlikeleri tartışır. |
A |
8 |
4 |
Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. |
B |
|
8 |
2 |
Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler. |
C |
|
8 |
1 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
A |
9 |
11 |
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. |
A |
|
9 |
7 |
Zihinden toplama işlemi yapar. |
C |
|
9 |
5 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
C |
10 |
9 |
Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. |
B |
|
10 |
8 |
Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
10 |
3 |
Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. |
A |
11 |
13 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. |
C |
|
11 |
3 |
İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. |
A |
|
|
|
|
|
12 |
1 |
Okuduğu metnin konusunu belirler. |
A |
|
12 |
9 |
Çarpma işleminin kat anlamını açıklar. |
C |
|
|
|
|
|
13 |
2 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
13 |
1 |
Üç basamaklı doğal sayıların basamak adlarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler. |
B |
|
|
|
|
|
14 |
3 |
Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. |
B |
|
14 |
6 |
Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. |
B |
|
|
|
|
|
15 |
8 |
Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. |
A |
|
15 |
5 |
Şekil ve nesne grafiğinde gösterilen bilgileri açıklayarak grafikten çetele ve sıklık tablosuna dönüşümler yapar ve yorumlar. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hayat Bilgisi |
|
İngilizce |
|
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
4 |
Arkadaşlık sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları kavrar. |
C |
|
1 |
3 |
Expressing feelings |
C |
|
|
|
|
|
2 |
3 |
Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. |
B |
|
2 |
4 |
Expressing ability and inability |
C |
|
|
|
|
|
3 |
2 |
Okulunun bireysel ve toplumsal katkılarının fark eder. |
A |
|
3 |
2 |
Expressing ability and inability |
A |
|
|
|
|
|
4 |
1 |
Aile büyüklerinin çocukluk dönemlerinin özellikleri ile kendi çocukluk döneminin özelliklerinikarşılaştırır. |
C |
|
4 |
5 |
Describing characters/people |
C |
|
|
|
|
|
5 |
8 |
Okula ilişkin istek ve ihtiyaçlarını okul ortamında demokratik yollarla ifade eder. |
C |
|
5 |
1 |
Asking about and introducing family members |
B |
|
|
|
|
|
6 |
7 |
İlgi duyduğu meslekleri ve özelliklerini araştırır. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
9 |
Okul kaynaklarının etkili ve verimli kullanımına yönelik özgün önerilerde bulunur. |
C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
10 |
Komşuluk ilişkilerinin ailesi ve kendisi açısından önemine örnekler verir. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
5 |
Evde kullanılan alet ve teknolojik ürünlerin hayatımıza olan katkılarına örnekler verir. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
6 |
Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. |
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|