BDS-06. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı (Son Viraj Yayınları)

2023 - 2024 BDS06 6. Sınıf Cevap Anahtarı  Son Viraj Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 4 Ondalık gösterimleri verilen sayıları çözümler. A   1 2 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. A
2 4 Metin türlerini ayırt eder. C   2 5 Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma özelliğini uygulamaya yönelik işlemler yapar. C   2 3 Maddelerin tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğunu ifade eder. D
3 5 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. B   3 6 Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. B   3 4 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. B
4 6 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. C   4 7 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. C   4 5 Kanın yapısını ve görevlerini tanımlar. A
5 7 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   5 8 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. D   5 6 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. D
6 8 Yazdıklarını düzenler. B   6 9 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. C   6 7 Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler. C
7 9 Metinler arasında karşılaştırma yapar. A   7 10 Kesirleri karşılaştırır, sıralar ve sayı doğrusunda gösterir. D   7 8 Güneş tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. C
8 10 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   8 11 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10'a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. A   8 9 Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar. B
9 11 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. A   9 12 Kesirleri karşılaştırır, sıralar ve sayı doğrusunda gösterir. B   9 10 Yoğunluğu tanımlar. A
10 12 Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. D   10 13 İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. B   10 20 Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir. B
11 13 Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. A   11 14 Tam sayıları karşılaştırır ve sıralar. A   11 12 Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler. D
12 14 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. A   12 15 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. B   12 13 Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar. B
13 19 İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. D   13 16 Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. D   13 14 Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişkiyi grafik üzerinde gösterir. B
14 20 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   14 17 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. B   14 15 Sürati tanımlar ve birimini ifade eder. A
15 16 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   15 18 Tam sayıları karşılaştırır ve sıralar. A   15 16 Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır. C
16 15 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   16 19 İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler, ilgili problemleri çözer. D   16 17 Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler. A
17 17 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. B   17 20 Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. A   17 11 Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler. B
18 18 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   18 1 Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. C   18 18 Yoğunluğu tanımlar. A
19 1 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   19 2 Bir doğal sayı ile bir kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır. C   19 19 Solunum sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. C
20 2 Bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. D   20 3 Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. D   20 1 Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler. A
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. B   1 3 Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. C   1 4 Students will be able to talk about the weather and their emotions in a simple way. A
2 10 Orta Asya'da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. A   2 4 Vahyin gönderiliş amacını araştırır. B   2 5 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. C
3 1 Sosyal bilimlerdeki çalışma ve bulgulardan hareketle sosyal bilimlerin toplum hayatına etkisine örnekler verir. D   3 5 Fil suresini okur, anlamını söyler. C   3 6 Students will be able to ask people about their food preferences. A
4 2 Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. D   4 6 Hz. Zekeriya'nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. B   4 9 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. D
5 3 Türklerin İslamiyet'i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. C   5 1 İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. D   5 10 Students will be able to describe people doing different actions. B
6 4 İslamiyet'in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. C   6 2 İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. A   6 7 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. D
7 5 Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. A   7 7 Namazları, çeşitlerine göre sınıflandırır. C   7 8 Students will be able to understand general meaning in simple texts related to the feelings and personal opinions about places andthings. A
8 6 Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. A   8 8 İslam'da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. B   8 1 Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment. C
9 7 Orta Asya'da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. C   9 9 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. D   9 2 Students will be able to ask people about the weather. C
10 8 Türklerin İslamiyet'i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. B   10 10 Namazın kılınışına örnekler verir. A   10 3 Students will be able to express their opinions about the food they like and don't like. B