BDS-07. Deneme 2. Sınıf Cevap Anahtarı (Merakli Zihinler Yayınları)

2023 - 2024 BDS07 2. Sınıf Cevap Anahtarı Meraklı Zihinler
Türkçe   Matematik   Hayat Bilgisi
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Görsellerden hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. A   1 3 Çevresindeki simetrik şekilleri fark eder. C   1 3 Trafikte yardıma ihtiyaç duyan bireylere yardımcı olur. B
2 1 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. Olay, şahıs, varlık kadrosu ve mekâna yönelik sorular (ne, kim, nerede) yöneltilir. C   2 4 Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. A   2 1 Gün içerisinde planladığı işleri uygular. A
3 2 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   3 1 Standart olmayan sıvı ölçme birimleriyle ilgili problemleri çözer. C   3 2 Ulaşım araçlarıyla yolculuk yaparken güvenlik kurallarına uyar. A
4 6 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. Olay, şahıs, varlık kadrosu ve mekâna yönelik sorular (ne, kim, nerede) yöneltilir. B   4 2 Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dil kullanır. A   4 7 Ulaşım türlerini ve araçlarını sınıflandırır. B
5 7 Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder. B   5 7 Standart olmayan sıvı ölçme birimlerini kullanarak sıvıların miktarını ölçer ve karşılaştırır. A   5 8 Mevsim şartlarına uygun kıyafet seçer. B
6 8 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   6 8 Şekil modelleri kullanarak yapılar oluşturur, oluşturduğu yapıları çizer. C   6 9 İstek ve ihtiyaçlarını öncelik sırasına göre listeler. B
7 9 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. C   7 9 Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. B   7 10 Mevsimine uygun meyve ve sebze tüketiminin insan sağlığına etkilerini fark eder. B
8 10 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   8 5 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. A   8 4 Acil durumlarda yardım alabileceği kurumları ve kişileri bilir. C
9 11 Soru ekini kuralına uygun yazar. A   9 6 Bir geometrik örüntüdeki ilişkiyi kullanarak farklı malzemelerle aynı ilişkiye sahip yeni örüntüler oluşturur C   9 5 Sağlıkla ilgili hizmet veren kurumları ve meslekleri tanır. A
10 4 Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. B   10 14 Küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, silindir ve küreyi modeller üstünde tanır ve ayırt eder B   10 6 Yemek yerken görgü kurallarına uyar. C
11 5 Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder. C   11 15 Geometrik şekilleri kenar ve köşe sayılarına göre sınıflandırır. C          
12 14 Yazılı yönergeleri kavrar. B   12 10 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. C          
13 15 Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. A   13 11 Eşit işaretinin matematiksel ifadeler arasındaki “eşitlik” anlamını fark eder. B          
14 12 Dinleme stratejilerini uygular. A   14 12 Doğal sayılarla yapılan çıkarma işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır B          
15 13 Yazdıklarını düzenler. C   15 13 Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar. B          
                           
                           
                           
                           
                           
                           
İngilizce        
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Students will be able to identify words that are common to both Turkish and English. C                    
2 1 Students will be able to tell others how to do things in the classroom. A                    
3 4 Students will be able to understand simple expressions about greeting and meeting someone. A                    
4 5 Students will be able to count numbers from 1 to 10 B                    
5 3 Students will be able to name the colors of things B