8. Sınıf BDS-06. Deneme Cevap Anahtarı (Paylaşım Yayınları)

 

 

2023 - 2024 BDS07 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 16 Bir Doğal Sayının Çarpanları A   1 9 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. A
2 13 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   2 17 Bir Doğal Sayının Çarpanları C   2 10 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
3 10 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. B   3 18 Ekok A   3 11 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar C
4 11 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   4 19 Bir Doğal Sayının Asal Çarpanları B   4 18 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
5 14 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   5 20 Ekok C   5 19 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. C
6 15 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   6 13 Ebob C   6 20 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
7 16 Metin türlerini ayırt eder. B   7 14 Aralarında Asal Sayılar B   7 15 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
8 17 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   8 15 Üssün Üssü C   8 16 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
9 18 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   9 4 Üslü Sayılarla İşlemler D   9 17 Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur. D
10 19 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   10 5 Çok Büyük Sayılar C   10 1 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. D
11 20 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   11 6 Çözümleme D   11 2 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. A
12 1 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   12 7 Tam Kuvvet B   12 3 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. A
13 2 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   13 8 Bilimsel Gösterim A   13 6 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
14 3 Metnin konusunu belirler. A   14 9 Üslü Sayılarla İşlemler A   14 7 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. C
15 4 Metnin içeriğini yorumlar. B   15 1 Arada Olma B   15 8 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
16 5 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   16 2 Tam Kare Sayılar C   16 4 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. C
17 6 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   17 3 Arada Olma D   17 5 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. A
18 7 Metnin içeriğini yorumlar. D   18 10 Kareköklü Sayılarla İşlemler B   18 12 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. C
19 8 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   19 11 Kareköklü Sayılarla İşlemler A   19 13 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. C
20 9 Yazdıklarını düzenler. C   20 12 Kareköklü Sayılarla Sıralama D   20 14 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. A   1 6 İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. A   1 8 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. D
2 10 Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve halkın tutumunu analiz eder. D   2 7 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder D   2 9 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
3 1 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   3 8 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar.   3 10 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. A
4 2 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   4 9 Ayet el-Kürsi’yi okur, anlamını söyler.   4 1 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. C
5 3 Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   5 10 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. A   5 2 Students will be able to understand phrases and expressions about regular activities of teenagers B
6 4 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   6 1 Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır.   6 3 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. A
7 5 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   7 2 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder   7 4 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. C
8 6 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   8 3 Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular.   8 5 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. C
9 7 Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   9 4 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder D   9 6 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. B
10 8 Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. C   10 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar A   10 7 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D