2023 - 2024 BDS08 3. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 7 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 1 | 7 | Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. | B | 1 | 6 | Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. | B | ||
2 | 8 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 2 | 8 | Onluk bozma gerektiren ve gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. | A | 2 | 7 | İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. | C | ||
3 | 9 | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | A | 3 | 9 | Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. | C | 3 | 8 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | B | ||
4 | 10 | Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | B | 4 | 10 | Çarpım tablosunu oluşturur. | B | 4 | 9 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | A | ||
5 | 1 | Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. | A | 5 | 11 | İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. | A | 5 | 10 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | C | ||
6 | 2 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | C | 6 | 12 | İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. | C | 6 | 1 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | B | ||
7 | 3 | Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır. | A | 7 | 1 | 5'e kadarçarpım tablosundaki sayıları kullanarak çarpma işleminde çarpanlardan biri bir arttırıldığında veya azaltıldığında çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini fark eder. |
B | 7 | 2 | Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. | A | ||
8 | 4 | Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. | C | 8 | 2 | Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. | B | 8 | 3 | Gözlemleri sonucunda görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğu sonucunu çıkarır | C | ||
9 | 5 | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | B | 9 | 3 | İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. | C | 9 | 4 | Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. | A | ||
10 | 6 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | A | 10 | 4 | Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. | A | 10 | 5 | Her sesin bir kaynağı olduğu ve sesin her yöne yayıldığı sonucunu çıkarır. | B | ||
11 | 13 | Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar. | C | 11 | 5 | Bütün, yarım ve çeyrek modellerinin kesir gösterimlerini kullanır. | A | 11 | 12 | Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. | A | ||
12 | 14 | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | A | 12 | 6 | Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. | C | 12 | 11 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | C | ||
13 | 11 | Yazdıklarını düzenler. | C | 13 | 14 | Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklar. | B | ||||||
14 | 12 | Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar. | B | 14 | 13 | Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. | C | ||||||
Hayat Bilgisi | İngilizce | ||||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 6 | Okulunun bireysel ve toplumsal katkılarının fark eder. | B | 1 | 3 | Students will be able to introduce their family members in a simple way. | A | ||||||
2 | 7 | Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. | C | 2 | 4 | Students will be able to talk about personal emotions/feelings. | C | ||||||
3 | 8 | Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. | A | 3 | 5 | Students will be able to talk about physical qualities of individuals. | B | ||||||
4 | 9 | Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. | A | 4 | 1 | Students will be able to recognize the names of the parts of a house. | C | ||||||
5 | 10 | Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. | C | 5 | 2 | Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. | A | ||||||
6 | 1 | Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. | B | ||||||||||
7 | 2 | Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. | A | ||||||||||
8 | 3 | Trafikte kurallara uymanın gerekliliğine örnekler verir. | B | ||||||||||
9 | 4 | Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | C | ||||||||||
10 | 5 | Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. | C | ||||||||||
11 | 12 | Evde üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | A | ||||||||||
12 | 11 | Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | B |