BDS-08. Deneme 3. Sınıf Cevap Anahtarı (Model Yayınları)

2023 - 2024 BDS08 3. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 7 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. C   1 7 Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer. B   1 6 Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. B
2 8 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. B   2 8 Onluk bozma gerektiren ve gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar. A   2 7 İtme ve çekme kuvvetlerinin hareket eden ve duran cisimler üzerindeki etkilerini gözlemleyerek kuvveti tanımlar. C
3 9 Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. A   3 9 Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer. C   3 8 Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. B
4 10 Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. B   4 10 Çarpım tablosunu oluşturur. B   4 9 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. A
5 1 Harflerin yapısal özelliklerine uygun kelime ve cümleler yazar. A   5 11 İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. A   5 10 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. C
6 2 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. C   6 12 İki basamaklı bir doğal sayıyla en çok iki basamaklı bir doğal sayıyı, en çok üç basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı çarpar. C   6 1 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. B
7 3 Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır. A   7 1 5'e kadarçarpım tablosundaki sayıları kullanarak çarpma işleminde çarpanlardan biri bir arttırıldığında veya azaltıldığında çarpma işleminin sonucunun nasıl değiştiğini fark eder.
B   7 2 Bazı maddelere dokunma, bakma, onları tatma ve koklamanın canlı vücuduna zarar verebileceğini tartışır. A
8 4 Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. C   8 2 Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. B   8 3 Gözlemleri sonucunda görme olayının gerçekleşebilmesi için ışığın gerekli olduğu sonucunu çıkarır C
9 5 Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. B   9 3 İki basamaklı doğal sayıları bir basamaklı doğal sayılara böler. C   9 4 Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. A
10 6 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. A   10 4 Biri bölme olacak  şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. A   10 5 Her sesin bir kaynağı olduğu ve sesin her yöne yayıldığı sonucunu çıkarır. B
11 13 Görsellerdeki olayları ilişkilendirerek yazı yazar. C   11 5 Bütün, yarım ve çeyrek modellerinin kesir gösterimlerini kullanır. A   11 12 Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. A
12 14 Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. A   12 6 Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. C   12 11 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. C
13 11 Yazdıklarını düzenler. C   13 14 Pay ve payda arasındaki ilişkiyi açıklar. B          
14 12 Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrar. B   14 13 Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. C          
                           
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Hayat Bilgisi   İngilizce    
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 6 Okulunun bireysel ve toplumsal katkılarının fark eder. B   1 3  Students will be able to introduce their family members in a simple way. A          
2 7 Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. C   2 4  Students will be able to talk about personal emotions/feelings. C          
3 8 Planlı olmanın kişisel yaşamına olan katkılarına örnekler verir. A   3 5  Students will be able to talk about physical qualities of individuals. B          
4 9 Kişisel bakımını yaparken kaynakları verimli kullanır. A   4 1 Students will be able to recognize the names of the parts of a house. C          
5 10 Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. C   5 2 Students will be able to tell the colors and quantity of the toys they have. A          
6 1 Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. B                    
7 2 Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. A                    
8 3 Trafikte kurallara uymanın gerekliliğine örnekler verir. B                    
9 4 Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. C                    
10 5 Evinin bulunduğu yerin krokisini çizer. C                    
11 12 Evde üzerine düşen görev ve sorumlulukları yerine getirir. A                    
12 11 Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. B