BDS-08. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları

2023 - 2024 BDS08 6. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 15 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. B   1 10 Kümelerin Gösterimi A   1 9 Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırır. D
2 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   2 11 Bir Doğal Sayının Çarpanları C   2 10 Maddelerin tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğunu ifade eder. D
3 13 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. C   3 15 Ondalık Gösterim B   3 11 Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. B
4 14 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   4 16 Ondalık Gösterimde İşlemler C   4 12 Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler A
5 16 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   5 17 Ondalık Gösterimlerde Karşılaştırma D   5 13 Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. B
6 17 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   6 1 Bir Doğal Sayının Katları B   6 14 Farklı türdeki yakıtların ısı amaçlı kullanımının, insan ve çevre üzerine etkilerini tartışır. B
7 18 Yazdıklarını düzenler. A   7 2 Ondalık Gösterimlerde İşlemler D   7 18 Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. C
8 19 Yazdıklarını düzenler. D   8 3 Doğal Sayı Problemleri B   8 19 Sesin yayılabildiği ortamları tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
9 20 Metin türlerini ayırt eder. A   9 18 Doğal Sayılarla İşlemler A   9 20 Sürati tanımlar ve birimini ifade eder. A
10 9 Metnin içeriğine uygun başlık belirler. A   10 19 Bölünebilme Kuralları B   10 15 Hâl değişimine bağlı olarak maddenin tanecikleri arasındaki boşluk ve taneciklerin hareketliliğinin değiştiğini deney yaparak karşılaştırır. A
11 10 Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. D   11 20 Oran A   11 16 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. C
12 11  Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   12 7 Ortak Paranteze Alma Ve Dağılma Özelliği A   12 17 Solunum sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. D
13 4 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. C   13 8 Üslü İfadeler C   13 1 Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır D
14 5 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   14 9 Oran D   14 2 Birbiri içinde çözünmeyen sıvıların yoğunluklarını deney yaparak karşılaştırır. B
15 6 İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. B   15 4 Yönlü Sayılar C   15 3 Sesin yayılabildiği ortamları tahmin eder ve tahminlerini test eder. B
16 7 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   16 5 Kesirlerde Çarpma Ve Bölme İşlemi A   16 4 Sürati tanımlar ve birimini ifade eder. D
17 8 İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. D   17 6 Kesirlerde Problemler B   17 5 Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler. B
18 1 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   18 12 İşlem Önceliği C   18 6 Kanın yapısını ve görevlerini tanımlar. D
19 2 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   19 13 Kesirlerde Karşılaştırma D   19 7 Farklı türdeki yakıtların ısı amaçlı kullanımının, insan ve çevre üzerine etkilerini tartışır. A
20 3 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   20 14 Kesirlerde Toplama Ve Çıkarma İşlemi D   20 8 Maddelerin tanecikli, boşluklu ve hareketli yapıda olduğunu ifade eder A
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. B    1 6 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. A   1 8 Students will be able to ask people about the weather. B
2 10 Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder. A    2 7 Hz. Âdem’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla özetler. D   2 9 Students will be able to talk about the weather and their emotions in a simple way. D
3 1 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. D    3 8 İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar B   3 10 Students will be able to read specific information on a poster about a certain place. A
4 2 İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. B    4 9 İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. C   4 1 Students will be able to talk about occupations. B
5 3 Tarihî ticaret yollarının toplumlar arası siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkilerdeki rolünü açıklar. A    5 10 Hz. Yahya’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. A   5 2 Students will be able to understand familiar words and simple phrases concerning people’s occupations in clear oral texts. D
6 4 Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. B    6 1 İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir D   6 3 Students will be able to talk about and express the feelings and personal opinions about places and things. C
7 5 Türkiye’nin temel beşerî coğrafya özelliklerini ilgili haritalar üzerinde gösterir. A    7 2 Namazın kılınışına örnekler verir. B   7 4 Students will be able to understand familiar words and simple phrases concerning people’s occupations in clear oral texts. A
8 6 Telif ve patent hakları saklı ürünlerin yasal yollardan temin edilmesinin gerekliliğini savunur. B    8 3 Hz. Zekeriya’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. A   8 5 Students will be able to make comparisons between two things. C
9 7 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapar. A    9 4 Fil suresini okur, anlamını söyler. C   9 6 Students will be able to read specific information on a poster about a certain place. A
10 8 Sosyal bilimlerdeki çalışma ve bulgulardan hareketle sosyal bilimlerin toplum hayatına etkisine örnekler verir. C   10 5 İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. D   10 7 Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. D