8. Sınıf BDS-08. Deneme Cevap Anahtarı (3D Yayınları)

2023 - 2024 BDS08 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   1 3 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini EBOB ve en küçük ortak katını EKOK hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   1 2 DNA'nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. D
2 3 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   2 4 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. A   2 1 Sıvıların basıncı her yönde ilettiğini belirtir. C
3 1 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   3 1 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   3 5 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. D
4 6 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   4 2 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. A   4 6 Elementlerin periyodik sistemde atom numarasına göre sıralandığını belirtir. D
5 7 Metin türlerini ayırt eder. C   5 6 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   5 3 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözer. B
6 4 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   6 5 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   6 4 Dünya'nın Güneş çevresinde dolanımı sırasında bulunduğu konumlara göre güney yarım kürede ve kuzey yarım kürede yaşanan mevsimleri tahmin eder. C
7 5 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   7 8 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   7 8 Birim alana düşen ışık miktarı ile sıcaklık değişimi arasındaki ilişkiyi açıklar. C
8 9 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   8 7 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. A   8 7 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. A
9 8 Metinler arasında karşılaştırma yapar. A   9 11 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. B   9 10 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözer. B
10 10 Metnin içeriğini yorumlar. B   10 12 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. D   10 11 Modifikasyon kavramına örnekler verir. A
11 12 Yazdıklarını düzenler. D   11 9 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   11 9 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. A
12 11 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. D   12 10 Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. A   12 13 Cisimlerin ağırlıkları nedeniyle bulundukları yüzeye kuvvet uyguladıklarını açıklar. B
13 13 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. C   13 14 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. C   13 12 Mevsimlerin oluşumunu sağlayan olayları açıklar. A
14 15 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   14 13 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   14 16 Örneklerden yola çıkarak mutasyonu açıklar. D
15 14 Metnin içeriğini yorumlar. B   15 16 Verilen bir sayıyı 10'un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. A   15 14 Hava tahminlerinin yapıldığı sıklığı açıklar. C
16 17 Metnin içeriğini yorumlar. C   16 15 Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının olasılık değerinin eşit olduğunu ve bu değerin 1/n olduğunu açıklar. C   16 15 Cisimlerin ağırlıkları nedeniyle bulundukları yüzeye kuvvet uyguladıklarını açıklar. A
17 16 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   17 18 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   17 18 Birim yüzeye dik etki eden kuvvetin basınç olduğu tanımını yapar. A
18 19 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. A   18 17 Bir olaya ait olası durumları belirler. B   18 17 Alçak hava basıncını açıklar. D
19 18 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   19 20 Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. A   19 20 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. D
20 20 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   20 19 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. B   20 19 Sıvılarda basıncı etkileyen faktörleri listeler. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   1 2 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. C   1 2 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. D
2 4 Millî Uyanış: Bağımsızlık Yolunda Atılan Adımlar B   2 3 Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler. B   2 3 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. A
3 1 Mondros Ateşkes Antlaşması'nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal'in ve halkın tutumunu analiz eder B   3 1 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. A   3 1 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. D
4 2 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. D   4 5 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. A   4 5 Students will be able to ask and answer question and exchange ideas and information on a topic related to how something is processed. C
5 6 Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar ile ayaklanmaların bastırılması için alınan tedbirleri analiz eder. A   5 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   5 6 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. D
6 5 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   6 4 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   6 4 Students will be able to ask and answer question and exchange ideas and information on a topic related to how something is processed. B
7 9 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   7 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   7 9 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. A
8 10 Misakımilli'nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile ulusal egemenlik ve tam bağımsızlık ilkeleri ile ilişkilendirir. C   8 10 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   8 10 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions. B
9 7 KuvA-yı Millîye'nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   9 7 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   9 7 Students will be able to comprehend phrases and related vocabulary items. C
10 8 Gençlik döneminde Mustafa Kemal'in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. D   10 8 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. D   10 8 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. C