2023 - 2024 BDS09 3. Sınıf Cevap Anahtarı - Kırmızı Beyaz Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 8 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | A | 1 | 6 | Nesneleri gram ve kilogram cinsinden ölçer. | C | 1 | 6 | Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. | B | ||
2 | 9 | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 2 | 7 | En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. | B | 2 | 7 | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | A | ||
3 | 10 | Yazma stratejilerini uygular. | B | 3 | 8 | Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur. | A | 3 | 8 | Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. | A | ||
4 | 11 | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | C | 4 | 9 | Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. | C | 4 | 9 | Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. | C | ||
5 | 12 | Yazdıklarını düzenler. | C | 5 | 10 | Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. | A | 5 | 10 | Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. | C | ||
6 | 13 | Yazılı yönergeleri kavrar. | B | 6 | 11 | Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. | C | 6 | 11 | Her sesin bir kaynağı olduğu ve sesin her yöne yayıldığı sonucunu çıkarır. | A | ||
7 | 14 | Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim ve görseller kullanır. | B | 7 | 12 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | A | 7 | 12 | Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. | B | ||
8 | 15 | Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. | C | 8 | 13 | Paralarımızla ilgili problemleri çözer. | B | 8 | 13 | Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. | A | ||
9 | 5 | Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. | A | 9 | 14 | Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. | C | 9 | 14 | Ses şiddetinin işitme için önemli olduğunu gözlemler ve her sesin insanlar tarafından işitilemeyeceğini fark eder. | B | ||
10 | 6 | Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. | A | 10 | 15 | Paralarımızla ilgili problemleri çözer. | A | 10 | 15 | Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi açıklar. | C | ||
11 | 7 | Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. | C | 11 | 4 | Bir nesnenin kütlesini tahmin eder ve ölçme yaparak tahmininin doğruluğunu kontrol eder. | C | 11 | 1 | İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. | C | ||
12 | 1 | Metin türlerini ayırt eder. | A | 12 | 5 | Paralarımızla ilgili problemleri çözer. | B | 12 | 2 | Şiddetli seslerin işitme kaybına sebep olabileceğini ifade eder. | B | ||
13 | 2 | Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. | A | 13 | 1 | Olayların oluş sürelerini karşılaştırır. | C | 13 | 3 | Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. | A | ||
14 | 3 | Yazma stratejilerini uygular. | B | 14 | 2 | Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. | A | 14 | 4 | Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. | B | ||
15 | 4 | Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. | A | 15 | 3 | Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. | C | 15 | 5 | Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. | C | ||
Hayat Bilgisi | İngilizce | Genel Yetenek | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 12 | Yakın çevresinde bulunan yönetim birimlerini ve yöneticilerini tanır. | C | 1 | 6 | Students will be able to introduce their family members in a simple way. | A | 1 | 1 | Genel Yetenek | C | ||
2 | 13 | Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. | B | 2 | 7 | Students will be able to talk about abilities. | B | 2 | 2 | Genel Yetenek | A | ||
3 | 14 | Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır. | B | 3 | 8 | Students will be able to recognize the physical qualities of individuals. | A | 3 | 3 | Genel Yetenek | D | ||
4 | 15 | Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır. | A | 4 | 9 | Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. | C | 4 | 4 | Genel Yetenek | C | ||
5 | 3 | Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. | B | 5 | 10 | Students will be able to recognize the names of toys. | B | 5 | 5 | Genel Yetenek | B | ||
6 | 4 | Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. | C | 6 | 1 | Students will be able to follow short and simple dialogues about possessions. | C | 6 | 6 | Genel Yetenek | D | ||
7 | 5 | Acil bir durum olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. | A | 7 | 2 | Students will be able to ask about and tell the location of things in a house. | C | 7 | 7 | Genel Yetenek | B | ||
8 | 6 | Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. | B | 8 | 3 | Students will be able to talk about possessions. | A | 8 | 8 | Genel Yetenek | D | ||
9 | 7 | Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. | A | 9 | 4 | Students will be able to express apologies. | B | 9 | 9 | Genel Yetenek | B | ||
10 | 8 | Güvenliğini tehdit eden bir kişi olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. | A | 10 | 5 | Students will be able to talk about where people are. | B | 10 | 10 | Genel Yetenek | A | ||
11 | 9 | Acil bir durum olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. | C | ||||||||||
12 | 10 | Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. | A | ||||||||||
13 | 11 | Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. | B | ||||||||||
14 | 1 | Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. | C | ||||||||||
15 | 2 | Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. | A |