BDS-09. Deneme 3. Sınıf Cevap Anahtarı (Kırmızı Beyaz Yayınları)

2023 - 2024 BDS09 3. Sınıf Cevap Anahtarı - Kırmızı Beyaz Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 8 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. A   1 6 Nesneleri gram ve kilogram cinsinden ölçer. C   1 6 Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. B
2 9 Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. C   2 7 En çok üç basamaklı doğal sayıları en yakın onluğa ya da yüzlüğe yuvarlar. B   2 7 Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. A
3 10 Yazma stratejilerini uygular. B   3 8 Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur. A   3 8 Çevresindeki maddeleri, hâllerine göre sınıflandırır. A
4 11 Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. C   4 9 Biri çarpma işlemi olmak üzere iki işlem gerektiren problemleri çözer. C   4 9 Çevresindeki ışık kaynaklarını doğal ve yapay ışık kaynakları şeklinde sınıflandırır. C
5 12 Yazdıklarını düzenler. C   5 10 Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. A   5 10 Hareket eden varlıkları gözlemler ve hareket özelliklerini ifade eder. C
6 13 Yazılı yönergeleri kavrar. B   6 11 Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. C   6 11 Her sesin bir kaynağı olduğu ve sesin her yöne yayıldığı sonucunu çıkarır. A
7 14 Yazdıklarını zenginleştirmek için çizim ve görseller kullanır. B   7 12 Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. A   7 12 Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. B
8 15 Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. C   8 13 Paralarımızla ilgili problemleri çözer. B   8 13 Çevresindeki ses kaynaklarını doğal ve yapay ses kaynakları şeklinde sınıflandırır. A
9 5 Metindeki gerçek ve hayalî ögeleri ayırt eder. A   9 14 Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. C   9 14 Ses şiddetinin işitme için önemli olduğunu gözlemler ve her sesin insanlar tarafından işitilemeyeceğini fark eder. B
10 6 Okuduğu metindeki hikâye unsurlarını belirler. A   10 15 Paralarımızla ilgili problemleri çözer. A   10 15 Ses şiddeti ile uzaklık arasındaki ilişkiyi açıklar. C
11 7 Görsellerle okuduğu metnin içeriğini ilişkilendirir. C   11 4 Bir nesnenin kütlesini tahmin eder ve ölçme yaparak tahmininin doğruluğunu kontrol eder. C   11 1 İşitme duyusunu kullanarak ses kaynağının yaklaşıp uzaklaşması ve ses kaynağının yeri hakkında çıkarımlarda bulunur. C
12 1 Metin türlerini ayırt eder. A   12 5 Paralarımızla ilgili problemleri çözer. B   12 2 Şiddetli seslerin işitme kaybına sebep olabileceğini ifade eder. B
13 2 Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. A   13 1 Olayların oluş sürelerini karşılaştırır. C   13 3 Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. A
14 3 Yazma stratejilerini uygular. B   14 2 Bir çokluğun, belirtilen birim kesir kadarını belirler. A   14 4 Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. B
15 4 Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir. A   15 3 Biri bölme olacak şekilde iki işlem gerektiren problemleri çözer. C   15 5 Çevresindeki örnekleri kullanarak varlıkları canlı ve cansız olarak sınıflandırır. C
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Hayat Bilgisi   İngilizce   Genel Yetenek
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 12 Yakın çevresinde bulunan yönetim birimlerini ve yöneticilerini tanır. C   1 6 Students will be able to introduce their family members in a simple way. A   1 1 Genel Yetenek C
2 13 Sağlığını korumak için mevsimlere özgü yiyeceklerle beslenir. B   2 7 Students will be able to talk about abilities. B   2 2 Genel Yetenek A
3 14 Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır. B   3 8 Students will be able to recognize the physical qualities of individuals. A   3 3 Genel Yetenek D
4 15 Oyun alanlarındaki araçları güvenli bir şekilde kullanır. A   4 9 Students will be able to recognize the names of emotions/feelings. C   4 4 Genel Yetenek C
5 3 Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. B   5 10 Students will be able to recognize the names of toys. B   5 5 Genel Yetenek B
6 4 Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. C   6 1 Students will be able to follow short and simple dialogues about possessions. C   6 6 Genel Yetenek D
7 5 Acil bir durum olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. A   7 2 Students will be able to ask about and tell the location of things in a house. C   7 7 Genel Yetenek B
8 6 Günlük yaşamında güvenliğini tehdit edecek bir durumla karşılaştığında neler yapabileceğine örnekler verir. B   8 3 Students will be able to talk about possessions. A   8 8 Genel Yetenek D
9 7 Trafik işaretleri ve işaret levhalarını tanıtır. A   9 4 Students will be able to express apologies. B   9 9 Genel Yetenek B
10 8 Güvenliğini tehdit eden bir kişi olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. A   10 5 Students will be able to talk about where people are. B   10 10 Genel Yetenek A
11 9 Acil bir durum olduğunda ne yapacağını ve kimlerden yardım isteyebileceğini açıklar. C                    
12 10 Yakın çevresinde meydana gelebilecek kazaları önlemek için alınması gereken tedbirleri açıklar. A                    
13 11 Sağlığını korumak için yeterli ve dengeli beslenir. B                    
14 1 Sınıfının ve okulunun krokisini çizer. C                    
15 2 Yiyecek ve içecekler satın alınırken bilinçli tüketici davranışları gösterir. A