BDS-09. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı Çanta Yayınları

2023 - 2024 BDS09 6. Sınıf Cevap Anahtarı Çanta Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 T.6.3.30. Görsellerle ilgili soruları cevaplar.  A   1 11 M.6.1.4.2. Tam sayıları karşılaştırır ve sıralar. A   1 9 F.6.6.1.2. İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder. A
2 11 T.6.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.  A   2 14 M.6.2.1.2. Cebirsel ifadenin değerini değişkenin alacağı farklı doğal sayı değerleri için hesaplar. C   2 10 F.6.6.1.1. Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. A
3 12 T.6.3.35. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.  B   3 13 M.6.1.3.1. Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. B   3 11 F.6.2.2.2. Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması gerektiği çıkarımını yapar. D
4 13 T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar.  C   4 12 M.6.1.1.1. Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. C   4 14 F.6.1.1.2. Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralayarak bir model oluşturur. C
5 15 T.6.3.22. Metindeki hikâye unsurlarını belirler. B   5 15 M.6.1.5.2. Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. B   5 13 F.6.6.1.1. Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. B
6 14 T.6.3.21. Metnin içeriğine uygun başlık belirler.  A   6 16 M.6.2.1.2. Cebirsel ifadenin değerini değişkenin alacağı farklı doğal sayı değerleri için hesaplar. A   6 12 F.6.1.2.2. Ay tutulmasının nasıl oluştuğunu tahmin eder. D
7 16 T.6.3.19. Metnin konusunu belirler.  C   7 18 M.6.3.1.3. Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder ilgili problemleri çözer. C   7 17 F.6.2.5.1. Boşaltım sistemini oluşturan yapı ve organları model üzerinde göstererek görevlerini özetler. B
8 17 T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder.  A   8 17 M.6.1.2.2. 2, 3, 4, 5, 6, 9 ve 10’a kalansız bölünebilme kurallarını açıklar ve kullanır. D   8 16 F.6.2.1.1. Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. A
9 19 T.6.3.9. İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. B   9 20 M.6.1.4.1. Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. D   9 15 F.6.3.2.1. Sürati tanımlar ve birimini ifade eder. C
10 7 T.6.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar.  C   10 19 M.6.1.1.2. İşlem önceliğini dikkate alarak doğal sayılarla dört işlem yapar. C   10 18 F.6.3.1.2. Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneyerek gözlemler.  A
11 8 T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.  B   11 6 M.6.1.6.4. Ondalık gösterimleri verilen sayılarla çarpma işlemi yapar. D   11 20 F.6.4.2.2. Tasarladığı deneyler sonucunda çeşitli maddelerin yoğunluklarını hesaplar. D
12 9 T.6.3.28. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder. D   12 3 M.6.1.2.1. Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. A   12 19 F.6.4.1.2. Hâl değişimine bağlı olarak maddenin tanecikleri arasındaki boşluk ve taneciklerin hareketliliğinin değiştiğini deney yaparak karşılaştırır. C
13 6 T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar. A   13 4 M.6.3.2.2. Paralelkenarın alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. D   13 1 F.6.4.2.4. Suyun katı ve sıvı hâllerine ait yoğunlukları karşılaştırarak bu durumun canlılar için önemini tartışır.   D
14 5 T.6.3.20. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.  D   14 5 M.6.3.1.3. Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder ilgili problemleri çözer. A   14 2 F.6.5.3.1. Sesin farklı ortamlardaki süratini karşılaştırır. A
15 4 T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.  B   15 9 M.6.1.7.3. Aynı veya farklı birimlerdeki iki çokluğun birbirine oranını belirler. C   15 4 F.6.5.2.2. Sesin yayıldığı ortamın değişmesiyle farklı işitildiğini deneyerek keşfeder. D
16 3 T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.  D   16 8 M.6.1.5.3. Bir doğal sayı ile bir kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır. B   16 3 F.6.5.1.1. Sesin yayılabildiği ortamları tahmin eder ve tahminlerini test eder. B
17 2 T.6.3.23. Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir.  C   17 1 M.6.1.6.3. Ondalık gösterimleri verilen sayıları belirli bir basamağa kadar yuvarlar. A   17 5 F.6.6.1.1. Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. B
18 1 T.6.3.11. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. D   18 2 M.6.1.7.3. Aynı veya farklı birimlerdeki iki çokluğun birbirine oranını belirler. D   18 6 F.6.4.2.2. Tasarladığı deneyler sonucunda çeşitli maddelerin yoğunluklarını hesaplar. C
19 20 T.6.3.12. Zamirlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar. C   19 7 M.6.4.1.2. İki gruba ait verileri ikili sıklık tablosu ve sütun grafiği ile gösterir. B   19 8 F.6.2.3.1. Dolaşım sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini model kullanarak açıklar. C
20 18 T.6.3.29. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.  D   20 10 M.6.3.2.1. Üçgenin alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. B   20 7 F.6.6.1.2. İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder. B
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 SB.6.3.2. Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler.  D   1 10 6.2.2. Namazları, çeşitlerine göre sınıflandırır. B   1 6 Students will be able to talk about the locations of people and things. A
2 6 SB.6.4.2. Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki yaşam üzerine etkilerine ilişkin fikirler ileri sürer.  C   2 6 6.2.1. İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. A   2 1 Students will be able to tell the time and dates. B
3 9 SB.6.5.2. Kaynakların bilinçsizce tüketilmesinin canlı yaşamına etkilerini analiz eder.  A   3 4 6.1.2. Peygamberlerin özelliklerini ve görevlerini açıklar. A   3 10 Students will be able to make comparisons between two things. D
4 10 SB.6.1.2. Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.  C   4 8 6.3.1. İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. D   4 9 Students will be able to talk about and express the feelings and personal opinions about places and things. B
5 8 SB.6.5.4. Vatandaşlık sorumluluğu ve ülke ekonomisine katkısı açısından vergi vermenin gereğini ve önemini savunur.  A   5 9 6.4.2. Medine’ye hicretin sebep ve sonuçlarını irdeler. C   5 8 Students will be able to ask people about the weather. A
6 7 SB.6.5.3. Türkiye’nin coğrafi özelliklerini dikkate alarak yatırım ve pazarlama proje önerileri hazırlar.  B   6 2 6.3.3. Zararlı alışkanlıklardan korunma yollarını tartışır. A   6 2 Students will be able to talk about their holidays. C
7 3 SB.6.3.4. Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.  D   7 3 6.4.1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Mekke Dönemini değerlendirir. C   7 5 Students will be able to talk about occupations. D
8 4 SB.6.5.3. Türkiye’nin coğrafi özelliklerini dikkate alarak yatırım ve pazarlama proje önerileri hazırlar.  B   8 1 6.3.5. Hz. Yahya’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. D   8 7 Students will be able to describe past activities and personal experiences. C
9 1 SB.6.5.5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişimindeki yerini ve önemini analiz eder.  D   9 7 6.1.5. İlahi kitapları ve gönderildiği peygamberleri eşleştirir. D   9 4 Students will be able to understand past events in oral texts. C
10 2 SB.6.2.4. Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder.  A   10 5 6.2.3. Namazın kılınışına örnekler verir. B   10 3 Students will be able to identify the names of different food in oral text. D