BDS-10. Deneme 6. Sınıf Cevap Anahtarı Aydın Yayınları

2023 - 2024 BDS10 6. Sınıf Cevap Anahtarı - Aydın Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 8 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 3 Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. D   1 15 Güneş ve Ay Tutulmaları C
2 7 Metnin içeriğini yorumlar. D   2 2 Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. B   2 7 Bir cisme etki eden kuvvetin yönünü, doğrultusunu ve büyüklüğünü çizerek gösterir. A
3 6 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   3 1 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. C   3 6 Suyun katı ve sıvı hâllerine ait yoğunlukları karşılaştırarak bu durumun canlılar için önemini tartışır. B
4 10 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   4 11 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. A   4 1 Suyun katı ve sıvı hâllerine ait yoğunlukları karşılaştırarak bu durumun canlılar için önemini tartışır. C
5 11 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   5 10 İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler, ilgili problemleri çözer. D   5 11 Yakıtları, katı, sıvı ve gaz yakıtlar olarak sınıflandırıp yaygın şekilde kullanılan yakıtlara örnekler verir. D
6 9 Metindeki hikâye unsurlarını belirler. B   6 14 İki kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır. B   6 10 Sesin iletimi için bir ortama ihtiyaç olduğunu açıklar. D
7 14 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   7 15 Doğal sayıların asal çarpanlarını belirler. A   7 14 Destek ve hareket sistemine ait yapıları örneklerle açıklar. B
8 15 Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. C   8 12 Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. A   8 13 Tasarladığı deneyler sonucunda çeşitli maddelerin yoğunluklarını hesaplar. D
9 12 Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. B   9 13 İki kesrin çarpma işlemini yapar ve anlamlandırır. D   9 12 Sinir sistemini, merkezî ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. B
10 13 Yazdıklarını düzenler. A   10 5 İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katlarını belirler, ilgili problemleri çözer. B   10 3 Farklı kaynaklardan çıkan seslerin farklı olduğunu belirtir. A
11 4 İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısını açıklar. A   11 4 Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar. A   11 2 Denetleyici ve Düzenleyici Sistemler B
12 5 Yazdıklarını düzenler. C   12 8 Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer ve kurar. B   12 8 Sesin yansımasının ve soğurulmasının temel alındığı teknolojik uygulamalara örnekler verir. A
13 2 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   13 9 Arazi ölçme birimlerini tanır ve standart alan ölçme birimleriyle ilişkilendirir. D   13 9 Hareket süresi boyunca sürat değerleri bilinen bir harekete ait sürat-zaman grafiği oluşturur. C
14 3 Edat, bağlaç ve ünlemlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar. B   14 6 Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. C   14 5 Sesin katı, sıvı ve gaz ortamlardaki süratlerini karşılaştırır. A
15 1 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. D   15 7 Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. C   15 4 Büyük ve küçük kan dolaşımını şema üzerinde inceleyerek bunların görevlerini açıklar. C
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Orta Asya'da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik ve kültürel özelliklerine ilişkin çıkarımlarda bulunur. B   1 5 Peygamberlerde insanlar için güzel örnekler olduğunu fark eder. A   1 3 Students will be able to identify the names of different food in an oral text. B
2 1 Demokrasinin temel ilkeleri açısından farklı yönetim biçimlerini karşılaştırır. B   2 4 Namazın kılınışına örnekler verir. C   2 4 Students will be able to talk about occupations. B
3 8 Türklerin Anadolu'yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. yüzyıllar kapsamında analiz eder. C   3 2 İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. D   3 1 Reading D
4 7 Türklerin İslamiyet'i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. D   4 1 Hz. Muhammed'in (s.a.v.) davetinin Mekke Dönemini değerlendirir. C   4 2 Students will be able to understand familiar words and simple phrases concerning people's occupations in clear oral texts. A
5 9 Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. A   5 3 Hz. Muhammed'in (s.a.v.) davetinin Medine Dönemini değerlendirir. B   5 9 Reading C
6 10 Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. B             6 8 Reading B
7 5 Türkiye'nin temel fiziki coğrafya özelliklerinden yer şekillerini, iklim özelliklerini ve bitki örtüsünü ilgili haritalar üzerinde inceler. A             7 10 Spoken Interaction D
8 6 Bir soruna getirilen çözümlerin hak, sorumluluk ve özgürlükler temelinde olması gerektiğini savunur. D             8 7 Students will be able to ask people about the weather. C
9 3 Ülkemizin kaynaklarıyla ekonomik faaliyetlerini ilişkilendirir. C             9 5 Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment. D
10 4 Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar. C             10 6 Spoken Interaction B