2023 - 2024 BDS10 7. Sınıf Cevap Anahtarı | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 4 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamları | B | 1 | 8 | Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazma ve hesaplama | B | 1 | 2 | Destek ve Hareket Sistemine Ait Yapılar | A | ||
2 | 5 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunma | D | 2 | 9 | Doğal sayıların çarpanları ve katları | A | 2 | 3 | Besinlerin kana geçebilmesi için fiziksel (mekanik) ve kimyasal sindirime uğraması | C | ||
3 | 1 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunma | A | 3 | 10 | Asal sayıları özellikleriyle belirleme | B | 3 | 1 | Kanın Yapısı ve Görevleri | C | ||
4 | 2 | Metindeki söz sanatları | B | 4 | 6 | Doğal sayılarda ortak çarpan parantezine alma ve dağılma işlemleri | C | 4 | 6 | Boşaltım Sistemini Oluşturan Yapı Ve Organlar | A | ||
5 | 3 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısı | A | 5 | 7 | Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemler | D | 5 | 7 | Solunum Sistemini Oluşturan Yapı Ve Organların Görevleri | B | ||
6 | 14 | İsim ve sıfatların metnin anlamına olan katkısı | C | 6 | 4 | Kümeler ile ilgili temel kavramlar | B | 6 | 8 | Solunum Sistemini Oluşturan Yapı Ve Organların Görevleri | B | ||
7 | 15 | Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısı | D | 7 | 5 | İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katları | A | 7 | 4 | Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevleri | A | ||
8 | 16 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirleme | D | 8 | 1 | İki doğal sayının ortak bölenleri ile ortak katları | D | 8 | 5 | Güneş sistemindeki gezegenleri, Güneş’e yakınlıklarına göre sıralama | C | ||
9 | 9 | Metnin içeriğine uygun başlık belirleme | C | 9 | 2 | Kümeler ile ilgili temel kavramlar | B | 9 | 11 | Ay tutulmasının nasıl oluştuğu | D | ||
10 | 10 | Bir işi işlem basamaklarına göre yazma | C | 10 | 3 | Tam sayılar ve sayı doğrusunda gösterimi | D | 10 | 12 | Güneş sistemindeki gezegenleri birbirleri ile karşılaştırma | C | ||
11 | 7 | Yazma stratejilerini uygulama | C | 11 | 17 | Tam sayıları karşılaştıtma ve sıralama | C | 11 | 13 | Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler, cisimlerin hareket durumları | C | ||
12 | 8 | İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısı | B | 12 | 18 | Kesirleri karşılaştırma, sıralama ve sayı doğrusunda gösterme | C | 12 | 9 | Bir cisme etki eden birden fazla kuvveti deneme | B | ||
13 | 6 | Görsellerle ilgili soruları cevaplama | C | 13 | 11 | Doğal Sayı ile Kesirin Çarpımı | B | 13 | 10 | Bir cisme etki eden kuvvetin yönünü, doğrultusunu ve büyüklüğü | D | ||
14 | 11 | Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okuma | C | 14 | 12 | Doğal sayılarla dört işlem yapmayı gerektiren problemler | B | 14 | 16 | Sürati Tanımlar ve Birimini | D | ||
15 | 12 | Basit, türemiş ve birleşik kelimeler | B | 15 | 13 | İki kesrin çarpma işlemi | B | 15 | 17 | Yol, zaman ve sürat arasındaki ilişki | A | ||
16 | 13 | Bir işi işlem basamaklarına göre yazma | C | 16 | 14 | Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemler | D | 16 | 14 | Sürati Tanımlar ve Birimini | C | ||
17 | 15 | Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemler | A | 17 | 15 | Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler, cisimlerin hareket durumları | C | ||||||
18 | 16 | Kesirleri karşılaştırma, sıralama ve sayı doğrusunda gösterme | B | ||||||||||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 7 | Sosyal, kültürel ve tarihî bağların toplumsal birliktelik | C | 1 | 7 | Meleklerin Özellikleri Ve Görevleri | D | 1 | 2 | Describing What People Do Regularly | B | ||
2 | 8 | Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özellikleri | C | 2 | 8 | Dünya Hayatı Ve Ahiret Hayatı | C | 2 | 3 | Asking People About Their Food Preferences | A | ||
3 | 5 | İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimler | A | 3 | 1 | Meleklerin Özellikleri Ve Görevleri | C | 3 | 4 | Describing Places | C | ||
4 | 6 | Türklerin Anadolu’yu yurt edinme sürecini XI ve XIII. Yüzyılları | D | 4 | 2 | Ahiret Hayatının Aşamaları | A | 4 | 5 | Making Comparisons | D | ||
5 | 3 | Konum ile ilgili kavramlar, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumu | C | 5 | 3 | Haccın Yapılışı | D | 5 | 1 | Describing What People Are Doing Now | A | ||
6 | 4 | Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantıları | B | 6 | 4 | Haccın Yapılışı | D | 6 | 8 | Making Simple Inquiries | D | ||
7 | 1 | Orta Asya’da kurulan ilk Türk devletlerinin coğrafi, siyasal, ekonomik,kültürel özellikleri | D | 7 | 5 | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem | B | 7 | 6 | Expressing Emotions | C | ||
8 | 2 | Türkiye’nin temel fiziki coğrafya özellikleri | B | 8 | 6 | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem | D | 8 | 7 | Describing The Weather | B |