2023 - 2024 BDS-11 7. Sınıf Cevap Anahtarı Newton Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 2 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 1 | 12 | Rasyonel sayıları ondalık gösterimle ifade eder. | A | 1 | 19 | Galaksilerin yapısını açıklar. | C | ||
2 | 1 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 2 | 13 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 2 | 20 | Teknoloji ile uzay araştırmaları arasındaki ilişkiyi açıklar. | D | ||
3 | 4 | Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır. | B | 3 | 14 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder. | C | 3 | 16 | Çekirdeği ve görevini açıklar. | B | ||
4 | 3 | Yazılarını zenginleştirmek için atasözleri, deyimler ve özdeyişler kullanır. | A | 4 | 15 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 4 | 17 | Uzay teknolojilerini açıklar. | A | ||
5 | 6 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 5 | 16 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | B | 5 | 18 | Yıldızları sıcaklıklarına göre sınıflandırır. | D | ||
6 | 7 | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. | C | 6 | 17 | Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | B | 6 | 14 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | A | ||
7 | 5 | Metinler arasında karşılaştırma yapar. | B | 7 | 18 | Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | A | 7 | 15 | Mitozun canlılar için önemini açıklar. | A | ||
8 | 9 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | C | 8 | 19 | Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 8 | 11 | Mayoz ve mitoz arasındaki farkları karşılaştırır. | A | ||
9 | 8 | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. | D | 9 | 20 | Rasyonel sayıların kare ve küplerini hesaplar. | B | 9 | 12 | Hücrenin genel özelliklerini açıklar. | B | ||
10 | 11 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | A | 10 | 1 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | C | 10 | 13 | Mayozu ve genel özelliklerini açıklar. | D | ||
11 | 10 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 11 | 2 | Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | D | 11 | 9 | Mitoz sonucu oluşan hücrelerde kromozom sayısının ve genetik yapının değişmediğini ifade eder. | C | ||
12 | 13 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | B | 12 | 3 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 12 | 10 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | B | ||
13 | 12 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | D | 13 | 4 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. | D | 13 | 6 | Uzaklığın, kütle çekim kuvvetine etkisini açıklar. | B | ||
14 | 15 | Medya metinlerini değerlendirir. | A | 14 | 5 | Rasyonel sayılarla çok adımlı işlemleri yapar. | B | 14 | 7 | Yer çekimini kütle çekimi olarak gök cisimleri temelinde açıklar. | C | ||
15 | 16 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 15 | 6 | Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | A | 15 | 8 | Sürtünme kuvvetinin kinetik enerji üzerindeki etkisini örneklerle açıklar. | D | ||
16 | 14 | Yazdıklarını düzenler. | D | 16 | 7 | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | C | 16 | 4 | Fiziksel anlamda işi açıklar. | A | ||
17 | 18 | Metin türlerini ayırt eder. | B | 17 | 8 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder. | B | 17 | 5 | Enerjinin korunumunu açıklar. | B | ||
18 | 17 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | C | 18 | 9 | Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | C | 18 | 1 | Çekim potansiyel enerjisinin cismin yüksekliğine bağlı olduğunu açıklar. | C | ||
19 | 20 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | D | 19 | 10 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | D | 19 | 2 | Esneklik potansiyel enerjisini tanımlar. | C | ||
20 | 19 | Yazdıklarını düzenler. | A | 20 | 11 | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | D | 20 | 3 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin dönüştüğünü örneklerle açıklar. | A | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 8 | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | C | 1 | 6 | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | C | 1 | 6 | Students will be able to talk about other people's appearances and personalities. | C | ||
2 | 10 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | B | 2 | 9 | Allah’ın (c.c.) adil, merhametli ve affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar. | A | 2 | 7 | Students will be able to recognize specific information in oral texts dealing with past events and dates. | D | ||
3 | 9 | Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. | A | 3 | 8 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | B | 3 | 2 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | B | ||
4 | 5 | Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | D | 4 | 7 | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | A | 4 | 5 | Students will be able to talk about routines/daily activities by using frequency adverbs and giving explanations and reasons. | D | ||
5 | 4 | Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | A | 5 | 5 | Haccın yapılışını özetler. | C | 5 | 8 | Students will be able to ask questions related to the frequency of events. | A | ||
6 | 7 | Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | C | 6 | 1 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | D | 6 | 10 | Students will be able to describe past events and experiences. | B | ||
7 | 6 | Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | B | 7 | 4 | Umre ibadeti ve önemini açıklar. | B | 7 | 9 | Students will be able to talk about past events with definite time. | C | ||
8 | 1 | Osmanlı kültür, sanat ve estetik anlayışına örnekler verir. | D | 8 | 10 | İslam’da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar. | C | 8 | 1 | Students will be able to identify the names of wild animals in simple oral texts. | B | ||
9 | 3 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | 9 | 2 | Haccın yapılışını özetler. | D | 9 | 4 | Students will be able to understand past and present events in oral texts. | D | ||
10 | 2 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | A | 10 | 3 | Hz. İsa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | B | 10 | 3 | Students will be able to write pieces describing wildlife. | A |