8. Sınıf BDS-11. Deneme Cevap Anahtarı (Kunduz Yayınları Türkiye Geneli)

 

 

2023 - 2024 BDS11 8. Sınıf Cevap Anahtarı Kunduz Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 20 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   1 20 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
2 19 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   2 19 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   2 19 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar A
3 18 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   3 18 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   3 18 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
4 17 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. C   4 17 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   4 17 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
5 16 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. D   5 16 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. C   5 16 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. C
6 15 Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısını değerlendirir. D   6 15 Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. C   6 15 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar D
7 14 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   7 14 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   7 14 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
8 13 Metin türlerini ayırt eder. B   8 13 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   8 13 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. A
9 12 Cümlenin ögelerini ayırt eder. C   9 12 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   9 12 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar B
10 11 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   10 11 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. D   10 11 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder . D
11 10 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   11 10 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   11 10 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir.Islah,aşılama,gen aktarımı,klonlam,gen tedavisi örnekleri üzerinde durulur. A
12 9 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   12 9 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. A   12 9 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder . C
13 8 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. B   13 8 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. B   13 8 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder B
14 7 Metnin içeriğini yorumlar. D   14 7 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   14 7 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder B
15 6 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   15 6 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. C   15 6 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder C
16 5 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   16 5 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. B   16 5 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
17 4 Yazdıklarını düzenler. A   17 4 Olasılık değerinin 0 ile 1 arasında (0 ve 1 dâhil) olduğunu anlar. C   17 4 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. B
18 3 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   18 3 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   18 3 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir C
19 2 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   19 2 “Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder, örnek verir. A   19 2 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar D
20 1 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   20 1 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. B   20 1 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   1 10 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   1 10 Students will be able to structure a talk to make simple inquiries, give explanations and reasons. C
2 9 Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   2 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   2 9 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
3 8 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. İTA.8.2.6. Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. A   3 8 Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. B   3 8 Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about internet habits. A
4 7 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   4 7 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. D   4 7 Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process. A
5 6 Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. B   5 6 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. A   5 6 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
6 5 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   6 5 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile peygamberlerin özellikleri arasında ilişki kurar. B   6 5 Students will be able to find specific information about the Internet in various texts. C
7 4 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   7 4 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. C   7 4 Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process. A
8 3 Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve halkın tutumunu analiz eder. B   8 3 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. A   8 3 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. D
9 2 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. B   9 2 Hz. Yusuf’un (a.s.) örnek hayatından ilkeler çıkarır. A   9 2 Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about internet habits. B
10 1 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   10 1 İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. B   10 1 Students will be able to follow a phone conversation. D