8. Sınıf BDS-12. Deneme Cevap Anahtarı (Töder Yayınları)

 

 

2023 - 2024 BDS13 8. Sınıf Töder Yayınları Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   1 3 Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   1 3 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
2 1 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   2 5 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   2 1 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
3 2 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   3 4 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer B   3 2 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. B
4 10 Metnin içeriğini yorumlar. C   4 1 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. A   4 5 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. A
5 8 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   5 2 Olasılık değerinin 0 ile 1 arasında (0 ve 1 dâhil) olduğunu anlar. C   5 4 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar A
6 7 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   6 7 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   6 7 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar C
7 6 Metnin içeriğini yorumlar. B   7 8 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. D   7 6 Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını tartışır. B
8 5 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   8 6 Bir olaya ait olası durumları belirler. A   8 9 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. B
9 4 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. C   9 10 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler B   9 10 Örneklerden yola çıkarak mutasyonu açıklar. C
10 11 Hikâye edici metin yazar. A   10 9 Tam kare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler C   10 8 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. A
11 9 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. D   11 16 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   11 12 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. A
12 13 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   12 14 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   12 11 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. D
13 12 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. C   13 15 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   13 14 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
14 15 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   14 13 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. D   14 13 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. B
15 18 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   15 11 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. B   15 17 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. C
16 17 Metnin konusunu belirler. C   16 12 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. D   16 15 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. D
17 16 Metnin konusunu belirler. D   17 19 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler B   17 16 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. C
18 14 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. B   18 20 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   18 19 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar. #
19 20 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   19 18 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   19 20 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. D
20 19 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   20 17 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. B   20 18 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar D
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 4 Gençlik döneminde Mustafa Kemal’in fikir hayatını etkileyen önemli kişileri ve olayları kavrar. B   1 3 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   1 2 Students will be able to understand the specific information in short conversations on everyday topics, such as accepting and refusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. C
2 3 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   2 4 Maûn suresini okur, anlamını söyler C   2 1 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. A
3 2 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   3 1 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. A   3 7 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. D
4 1 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. A   4 5 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   4 5 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. C
5 8 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   5 2 Hz. Musa’nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. B   5 3 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
6 10 Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. A   6 7 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar A   6 10 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. B
7 9 Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   7 10 Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler. D   7 4 Students will be able to guess the meaning of unknown words from the text. C
8 7 Mustafa Kemal’in ve Türk milletinin Sevr Antlaşması’na karşı tepkilerini değerlendirir. D   8 6 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar D   8 6 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. B
9 6 Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   9 8 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar B   9 9 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. A
10 5 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   10 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. C   10 8 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. D