8. Sınıf BDS-14. Deneme Cevap Anahtarı (Son Viraj Yayınları)

 

 

2023 - 2024 BDS-14 8. Sınıf Son Viraj Yayınları Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Yazdıklarını düzenler. A   1 3 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   1 2 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
2 4 Metinle ilgili sorular sorar. C   2 4 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   2 3 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
3 5 Okuduklarını özetler. D   3 5 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. B   3 4 Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak çıkarımda bulunur. C
4 6 Metnin içeriğini yorumlar. A   4 6 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. D   4 5 DNA'nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. D
5 7 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   5 7 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   5 6 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. B
6 8 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   6 8 Kareköklü bir ifadeyi a kök b şeklinde yazar ve a kök b şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. D   6 7 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. D
7 9 Metin türlerini ayırt eder. B   7 9 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   7 8 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. A
8 10 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   8 10 Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. A   8 9 Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur. A
9 11 Metnin içeriğini yorumlar. C   9 11 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. A   9 10 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar. B
10 18 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. B   10 12 “Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder, örnek verir. B   10 11 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. C
11 19 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. A   11 13 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. C   11 12 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. D
12 20 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   12 14 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. D   12 13 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. B
13 14 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   13 15 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. D   13 14 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. D
14 15 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. C   14 16 Tam kare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. C   14 15 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
15 16 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   15 17 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   15 16 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
16 17 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. B   16 18 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. A   16 17 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. A
17 12 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   17 19 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. C   17 20 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. A
18 13 Metnin içeriğini yorumlar. A   18 20 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. A   18 18 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. C
19 1 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   19 1 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   19 19 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. D
20 2 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. A   20 2 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. B   20 1 Günlük hayatta ulaşılabilecek malzemeleri asit-baz ayracı olarak kullanır. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   1 3 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. C   1 4 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. B
2 4 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   2 4 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   2 5 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. A
3 5 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   3 5 Toplumda kader ve kaza ile ilgili yaygın olan yanlış anlayışları sorgular. C   3 6 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
4 6 Birinci Dünya Savaşı'nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. A   4 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   4 7 Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about internet habits. D
5 7 Mustafa Kemal'in ve Türk milletinin Sevr Antlaşması'na karşı tepkilerini değerlendirir. D   5 7 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. A   5 8 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. A
6 8 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. B   6 8 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. A   6 9 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions. B
7 1 Kuvâ-yı Millîye'nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   7 9 Maûn suresini okur, anlamını söyler. B   7 10 Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. C
8 2 Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar ile ayaklanmaların bastırılması için alınan tedbirleri analiz eder. B   8 10 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. C   8 1 Students will be able to guess the meaning of unknown words from the text. A
9 10 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   9 1 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. B   9 2 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. B
10 9 Millî Mücadele Dönemi'nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi'nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   10 2 Hz. Şuayb'in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. C   10 3 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. C