2023 - 2024 BDS15 7. Sınıf Cevap Anahtarı Model Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 19 | Metinler arasında karşılaştırma yapar. | D | 1 | 10 | Oran | B | 1 | 12 | Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir. | D | ||
2 | 20 | Metnin konusunu belirler. | B | 2 | 11 | Doğru orantılı çokluklar | D | 2 | 13 | Uzay teknolojilerini açıklar. | B | ||
3 | 17 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | B | 3 | 12 | Ters oranltılı çokluklar | A | 3 | 14 | Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir. | C | ||
4 | 18 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 4 | 13 | Doğru orantılı çokluklar | C | 4 | 15 | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | A | ||
5 | 13 | Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 5 | 14 | Örüntüler | B | 5 | 16 | Kütleye etki eden yer çekimi kuvvetini ağırlık olarak adlandırır. | A | ||
6 | 14 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | C | 6 | 15 | Cebirsel ifadelerde toplama çıkarma | A | 6 | 17 | Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır. | D | ||
7 | 15 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | C | 7 | 16 | Bir tam sayı ile cebirsel ifadenin çarpımı | B | 7 | 1 | Atomun yapısını ve yapısındaki temel parçacıklarını söyler | C | ||
8 | 16 | Metin türlerini ayırt eder. | B | 8 | 17 | Cebirsel ifadelerde işlemler | D | 8 | 2 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | C | ||
9 | 5 | Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. | A | 9 | 1 | Denklemler | C | 9 | 3 | Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade eder. | D | ||
10 | 6 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | D | 10 | 2 | Tam sayılarla toplama çıkarma işlemi | D | 10 | 4 | Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder. | C | ||
11 | 7 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 11 | 3 | Tam sayılarla toplama çarpma işlemi | C | 11 | 5 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | D | ||
12 | 8 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | D | 12 | 18 | Denklemler | D | 12 | 6 | Mitozun canlılar için önemini açıklar. | D | ||
13 | 9 | Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. | A | 13 | 19 | Rasyonel sayılarla sıralama | C | 13 | 18 | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır | B | ||
14 | 10 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | A | 14 | 20 | Rasyonel problem | B | 14 | 19 | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | C | ||
15 | 11 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | C | 15 | 7 | Adım adım işlemler | C | 15 | 20 | Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar. | C | ||
16 | 12 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 16 | 8 | Rasyonel sayılarla işlemler | A | 16 | 9 | Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir. | B | ||
17 | 1 | Yazdıklarını düzenler. | C | 17 | 9 | Rasyonel sayılar | A | 17 | 10 | Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular. | D | ||
18 | 4 | Yazdıklarını düzenler. | D | 18 | 4 | Tam sayı problemleri | B | 18 | 11 | Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler | B | ||
19 | 3 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | D | 19 | 5 | Denllem kurma | A | 19 | 7 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | B | ||
20 | 2 | Fiillerin anlam özelliklerini fark eder. | B | 20 | 6 | Denklemler | D | 20 | 8 | Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular | D | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 9 | Temel haklardan yerleşme ve seyahat özgürlüğünü açıklar. | C | 1 | 6 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır | B | 1 | 8 | Students will be able to express needs and quantity. | C | ||
2 | 10 | Türkiye’de nüfusun dağılışını etkileyen faktörlerden hareketle Türkiye’nin demografik özelliklerini yorumlar. | A | 2 | 7 | Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | B | 2 | 9 | Students will be able to make suggestions. | D | ||
3 | 1 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | B | 3 | 8 | Haccın yapılışını özetler. | A | 3 | 10 | Students will be able to understand simple texts about daily routines and preferences. | A | ||
4 | 2 | Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | C | 4 | 9 | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | D | 4 | 1 | Students will be able to state their preferences. | B | ||
5 | 3 | Osmanlı kültür, sanat ve estetik anlayışına örnekler verir. | A | 5 | 10 | En’âm suresi 162. ayeti okur, anlamını söyler. | A | 5 | 2 | Students will be able to spot specific information about names and dates in past events in written texts. | C | ||
6 | 4 | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | 6 | 1 | Allah’ın (c.c.) adil, merhametli ve affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar. | C | 6 | 3 | Students will be able to spot the names of wild animals in simple texts. | D | ||
7 | 5 | Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır. | D | 7 | 2 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | C | 7 | 4 | Students will be able to spot the names of wild animals in simple texts. | B | ||
8 | 6 | Avrupa’daki gelişmelere bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. | B | 8 | 3 | Felak suresini okur, anlamını söyler. | A | 8 | 5 | Students will be able to understand simple texts about past events. | A | ||
9 | 7 | Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler. | D | 9 | 4 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | D | 9 | 6 | Students will be able to talk about arrangements and sequences of actions. | A | ||
10 | 8 | Türk-İslam Medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır. | C | 10 | 5 | Hz. Salih’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır | C | 10 | 7 | Students will be able to understand simple oral texts about daily routines and preferences. | B |