8. Sınıf BDS-15. Deneme Cevap Anahtarı (Newton Yayınları)

 

 

2023 - 2024 BDS-15 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   1 9 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   1 19 Güney yarım küre ile kuzey yarım kürenin aynı anda farklı mevsimler yaşadığını açıklar. C
2 3 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   2 10 Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. B   2 20 Dünya'nın ekseninin eğikliğinin mevsimlerin oluşumuna etkisini açıklar. D
3 1 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   3 11 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. D   3 16 Rüzgar kavramını açıklar. C
4 8 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   4 12 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. A   4 17 Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık farklarını açıklar. D
5 9 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   5 13 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. D   5 18 DNA'yı oluşturan nükleotidlerin karşılıklı zincirlerde belli bir kurala göre dizildiklerini ifade eder. B
6 10 Görsel ve başlıktan hareketle okuyacağı metnin konusunu tahmin eder. C   6 14 Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   6 13 Çocuğun cinsiyetinin babadan gelen eşey kromozomuyla belirlendiğini açıklar. B
7 4 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   7 15 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   7 14 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. D
8 5 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   8 16 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   8 15 Adaptasyon kavramını açıklar. C
9 6 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   9 17 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   9 11 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözer. D
10 7 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   10 18 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   10 12 Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur. A
11 12 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   11 19 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   11 9 Örneklerden yola çıkarak mutasyonu açıklar. B
12 13 Metin türlerini ayırt eder. A   12 20 Bir olaya ait olası durumları belirler. A   12 10 Biyoteknolojik uygulamalar kapsamında oluşturulan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tartışır. B
13 11 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. A   13 1 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. C   13 6 Katılarda basıncı etkileyen faktörleri listeler. D
14 14 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   14 2 Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. D   14 7 Yüzey alanı ile basınç arasındaki ilişkiyi açıklar. A
15 16 Metindeki anlatım biçimlerini belirler. A   15 3 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. B   15 8 Sıvı basıncı ile derinlik ilişkisini açıklar. C
16 15 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   16 4 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. B   16 4 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
17 18 Cümlenin ögelerini ayırt eder. B   17 5 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   17 5 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. A
18 17 Yazdıklarını düzenler. D   18 6 Kareköklü bir ifadeyi a b şeklinde yazar ve a b şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. A   18 1 Elementlerin periyodik sistemde atom numarasına göre sıralandığını belirtir. A
19 20 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   19 7 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. C   19 2 Periyodik sistemdeki periyot kavramını açıklar. B
20 19 Yazdıklarını düzenler. C   20 8 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   20 3 Sıvıların basıncı her yönde ilettiğini belirtir. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Mondros Ateşkes Antlaşması'nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal'in ve halkın tutumunu analiz eder. C   1 7 Hz. Şuayb'in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. C   1 8 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. C
2 10 Millî Mücadele Dönemi'nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi'nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   2 8 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. A   2 10 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
3 4 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   3 9 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. D   3 7 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. A
4 5 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   4 10 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. B   4 9 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. D
5 6 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. A   5 1 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. A   5 5 Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process. C
6 7 Birinci Dünya Savaşı'nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. D   6 2 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. C   6 3 Students will be able to guess the meaning of unknown words from the text. B
7 8 Misakımilli'nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile ""ulusal egemenlik"" ve ""tam bağımsızlık"" ilkeleri ile ilişkilendirir. C   7 3 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   7 2 Students will be able to write a series of simple phrases and sentences by using linkers to describe a process. A
8 1 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   8 4 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. A   8 1 Students will be able to understand phrases and related vocabulary items. B
9 2 Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar ile ayaklanmaların bastırılması için alınan tedbirleri analiz eder. A   9 5 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. D   9 4 Students will be able to follow a phone conversation. D
10 3 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. B   10 6 Hz. Musa'nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. D   10 6 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. C