2023 - 2024 BDS16 7. Sınıf Cevap Anahtarı Ankara Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 20 | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | B | 1 | 20 | Eşitliğin korunumu ilkesini anlar. | D | 1 | 20 | Takım yıldızı kavramını açıklar. | A | ||
2 | 19 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | D | 2 | 19 | Devirli olan ve olmayan ondalık gösterimleri rasyonel sayı olarak ifade eder. | D | 2 | 19 | Sıcaklığın çözünme hızına etkisini deneyle açıklar. | C | ||
3 | 18 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | C | 3 | 18 | Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | B | 3 | 18 | Periyodik sistemdeki ilk 18 elementin ve yaygın elementlerin isimlerini belirtir. | A | ||
4 | 17 | Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. | B | 4 | 17 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. | C | 4 | 17 | Uzay teknolojilerini açıklar. | D | ||
5 | 16 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | C | 5 | 16 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 5 | 16 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | B | ||
6 | 15 | Metindeki hikâye unsurlarını belirler. | B | 6 | 15 | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | D | 6 | 15 | Hücre bölünmesinin canlılar için önemini açıklar. | D | ||
7 | 14 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | D | 7 | 14 | Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | B | 7 | 14 | Koyu renkli maddelerin ışığı daha çok soğurduğunu söyler. | D | ||
8 | 13 | Yazdıklarını düzenler. | A | 8 | 13 | Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. | C | 8 | 13 | Enerjinin korunumunu açıklar. | A | ||
9 | 12 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | D | 9 | 12 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 9 | 12 | Fiziksel anlamda iş yapılabilmesi için kuvvet uygulanması gerektiğini açıklar. | D | ||
10 | 11 | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | C | 10 | 11 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | B | 10 | 11 | Beyaz ışığın tüm ışık renklerinin bileşiminden oluştuğu sonucunu çıkarır. | D | ||
11 | 10 | Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | A | 11 | 10 | Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 11 | 10 | Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar. | B | ||
12 | 9 | Metinle ilgili sorular sorar. | C | 12 | 9 | Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 12 | 9 | Enerjinin korunumunu açıklar. | C | ||
13 | 8 | Metindeki anlatım biçimlerini belirler. | B | 13 | 8 | Sayı örüntülerinin kuralını harfle ifade eder, kuralı harfle ifade edilen örüntünün istenilen terimini bulur. | B | 13 | 8 | Buharlaştırma yöntemiyle ayrılan karışımlara örnek verir. | A | ||
14 | 7 | Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. | A | 14 | 7 | Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | A | 14 | 7 | Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir. | C | ||
15 | 6 | Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder. | A | 15 | 6 | Eşitliğin korunumu ilkesini anlar. | A | 15 | 6 | Homojen karışımları açıklar. | B | ||
16 | 5 | Ek fiili işlevlerine uygun olarak kullanır. | D | 16 | 5 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | C | 16 | 5 | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | C | ||
17 | 4 | Yazdıklarını düzenler. | D | 17 | 4 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 17 | 4 | Homojen karışımları açıklar. | B | ||
18 | 3 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | C | 18 | 3 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurmayı gerektiren problemleri çözer. | A | 18 | 3 | Evsel atıklarda geri dönüştürülebilen ve dönüştürülemeyen maddeleri ayırt eder. | D | ||
19 | 2 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | B | 19 | 2 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | C | 19 | 2 | Mayozun canlılar için önemini açıklar. | B | ||
20 | 1 | Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | A | 20 | 1 | Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | B | 20 | 1 | Yüzdürme yöntemiyle ayrılan karışımlara örnek verir. | C | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 10 | Osmanlı Devleti'nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | B | 1 | 10 | Hz. Muhammed'in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. | A | 1 | 10 | Students will be able to spot specific information about names and dates in past events in written texts. | A | ||
2 | 9 | Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yollarını kullanır. | A | 2 | 9 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | D | 2 | 9 | Students will be able to write pieces about daily routines and preferences. | C | ||
3 | 8 | Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır. | C | 3 | 8 | Hz. Salih'in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | A | 3 | 8 | Students will be able to express needs and quantity. | B | ||
4 | 7 | Osmanlı Devleti'nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | C | 4 | 7 | Hz. Muhammed'in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. | D | 4 | 7 | Students will be able to talk about past events with definite time. | D | ||
5 | 6 | Türkiye'de nüfusun dağılışını etkileyen faktörlerden hareketle Türkiye'nin demografik özelliklerini yorumlar. | C | 5 | 6 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | B | 5 | 6 | Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. | B | ||
6 | 5 | Temel haklardan yerleşme ve seyahat özgürlüğünün kısıtlanması halinde ortaya çıkacak olumsuz durumlara örnekler gösterir. | D | 6 | 5 | Allah'ın (c.c.) adil, merhametli ve affedici olması ile ahiret inancı arasında ilişki kurar. | D | 6 | 5 | Students will be able to understand short and simple texts on sports. | C | ||
7 | 4 | Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur. | D | 7 | 4 | Felak suresini okur, anlamını söyler. | B | 7 | 4 | Students will be able to make simple suggestions. | C | ||
8 | 3 | Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır. | D | 8 | 3 | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | D | 8 | 3 | Students will be able to write pieces describing wildlife. | D | ||
9 | 2 | XV-XX. yüzyıllar arasında Avrupa'da yaşanan gelişmelerin günümüz bilimsel birikiminin oluşmasına etkisini analiz eder. | B | 9 | 2 | Haccın yapılışını özetler. | C | 9 | 2 | Students will be able to understand texts about celebrations. | D | ||
10 | 1 | Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler. | A | 10 | 1 | Kurban ibadetini İslam'ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | C | 10 | 1 | Students will be able to state their preferences. | A |