2023 - 2024 BDS17 7. Sınıf Cevap Anahtarı Çanta Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 14 | T.7.3.30. Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | C | 1 | 9 | M.7.2.1.2. Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | A | 1 | 12 | F.7.4.5.3. Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular. | B | ||
2 | 15 | T.7.3.25. Metinler arasında karşılaştırma yapar. | B | 2 | 8 | M.7.2.1.1. Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | B | 2 | 11 | F.7.1.1.6. Basit bir teleskop modeli hazırlayarak sunar. | D | ||
3 | 17 | T.7.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | A | 3 | 16 | M.7.1.1.5. Tam sayılarla işlemler yapmayı gerektiren problemleri çözer. | C | 3 | 14 | F.7.2.1.3. Hücre-doku-organ-sistem-organizma ilişkisini açıklar. | A | ||
4 | 16 | T.7.3.5. Bağlamdan hareketle bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 4 | 14 | M.7.1.1.3. Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | C | 4 | 13 | F.7.2.3.2. Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir. | B | ||
5 | 1 | T.7.3.34. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | B | 5 | 15 | M.7.1.3.1. Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | D | 5 | 1 | F.7.2.2.1. Mitozun canlılar için önemini açıklar. | A | ||
6 | 3 | T.7.3.16. Metnin konusunu belirler. | A | 6 | 13 | M.7.1.3.1. Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | A | 6 | 2 | F.7.3.2.2. Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır. | A | ||
7 | 2 | T.7.3.38. Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. | C | 7 | 18 | M.7.1.4.3. Gerçek hayat durumlarını inceleyerek iki çokluğun orantılı olup olmadığına karar verir. | A | 7 | 15 | F.7.3.1.2. Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | D | ||
8 | 18 | T.7.3.29. Metin türlerini ayırt eder. | C | 8 | 17 | M.7.1.3.5. Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | D | 8 | 16 | F.7.3.2.2. Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır. | A | ||
9 | 20 | T.7.3.18. Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | B | 9 | 20 | M.7.2.1.2. Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | C | 9 | 20 | F.7.5.1.3. Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir. | D | ||
10 | 19 | T.7.3.28. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | A | 10 | 19 | M.7.2.1.1. Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | B | 10 | 19 | F.7.2.1.1. Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | C | ||
11 | 5 | T.7.3.24. Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | C | 11 | 1 | M.7.2.1.1. Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | D | 11 | 18 | F.7.3.3.1. Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | B | ||
12 | 4 | T.7.3.17. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | D | 12 | 2 | M.7.2.1.1. Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | A | 12 | 17 | F.7.1.2.4. Evren kavramını açıklar. | A | ||
13 | 7 | T.7.3.11. Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | A | 13 | 6 | M.7.2.1.2. Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | D | 13 | 4 | F.7.4.3.3. Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler. | D | ||
14 | 6 | T.7.4.13. Ek-fiili işlevlerine uygun olarak kullanır. | A | 14 | 4 | M.7.2.2.2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | C | 14 | 3 | F.7.3.2.2. Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır. | B | ||
15 | 9 | T.7.3.13. Anlatım bozukluklarını tespit eder. | D | 15 | 5 | M.7.1.4.3. Gerçek hayat durumlarını inceleyerek iki çokluğun orantılı olup olmadığına karar verir. | C | 15 | 6 | F.7.3.2.1. Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar. | C | ||
16 | 10 | T.7.3.22. Metnin içeriğini yorumlar. | B | 16 | 3 | M.7.2.1.2. Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | A | 16 | 5 | F.7.4.2.1. Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir. | C | ||
17 | 8 | T.7.3.36. Metindeki anlatım biçimlerini belirler. | B | 17 | 7 | M.7.1.4.7. Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. | B | 17 | 10 | F.7.4.1.2. Geçmişten günümüze atom kavramı ile ilgili düşüncelerin nasıl değiştiğini sorgular. | D | ||
18 | 12 | T.7.4.16. Yazdıklarını düzenler. | D | 18 | 10 | M.7.1.1.4. Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. | D | 18 | 8 | F.7.4.1.4. Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar. | C | ||
19 | 13 | T.7.3.19. Metinle ilgili soruları cevaplar. | D | 19 | 11 | M.7.1.4.5. Doğru orantılı iki çokluğa ait orantı sabitini belirler ve yorumlar. | B | 19 | 9 | F.7.5.1.1. Işığın madde ile etkileşimi sonucunda madde tarafından soğurulabileceğini keşfeder. | C | ||
20 | 11 | T.7.4.16. Yazdıklarını düzenler. | C | 20 | 12 | M.7.1.4.7. Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. | B | 20 | 7 | F.7.4.4.1. Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular. | B | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 9 | SB.7.3.2. Türkiye’de nüfusun dağılışını etkileyen faktörlerden hareketle Türkiye’nin demografik özelliklerini yorumlar. | A | 1 | 4 | 7.1.3. Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | D | 1 | 7 | E7.5.L1. Students will be able to understand simple oral texts about daily routines and preferences. | D | ||
2 | 10 | SB.7.1.1. İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | C | 2 | 6 | 7.4.1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. | A | 2 | 8 | E7.2.SP1. Students will be able to talk about routines/daily activities by using frequency adverbs and giving explanations and reasons. | A | ||
3 | 7 | SB.7.2.2. Osmanlı Devleti’nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | B | 3 | 2 | 7.2.6. En’âm suresi 162. ayeti okur, anlamını söyler. | B | 3 | 9 | E7.6.SI1. Students will be able to talk about arrangements and sequences of actions. | A | ||
4 | 8 | SB.7.4.1. Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler. | D | 4 | 3 | 7.3.2. Örnek tutum ve davranışların, birey ve toplumların ahlaki gelişimine olan katkısını değerlendirir. | B | 4 | 10 | E7.5.L1. Students will be able to understand simple oral texts about daily routines and preferences. | C | ||
5 | 1 | SB.7.3.3. Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır. | D | 5 | 1 | 7.1.4. Ahiret hayatının aşamalarını açıklar. | D | 5 | 3 | E7.1.L1. Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | C | ||
6 | 4 | SB.7.3.1. Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur. | C | 6 | 9 | 7.3.1. Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | B | 6 | 2 | E7.6.SI1. Students will be able to talk about arrangements and sequences of actions. | B | ||
7 | 3 | SB.7.4.4. Özgür düşüncenin bilimsel gelişmelere katkısını değerlendirir. | A | 7 | 10 | 7.2.3. Umre ibadeti ve önemini açıklar. | D | 7 | 1 | E7.4.W1. Students will be able to write pieces describing wildlife. | B | ||
8 | 2 | SB.7.3.4. Temel haklardan yerleşme ve seyahat özgürlüğünün kısıtlanması halinde ortaya çıkacak olumsuz durumlara örnekler gösterir. | B | 8 | 8 | 7.2.4. Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | A | 8 | 4 | E7.3.L1. Students will be able to recognize specific information in oral texts dealing with past events and dates. | D | ||
9 | 5 | SB.7.2.4. Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | A | 9 | 7 | 7.1.2. Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | C | 9 | 5 | E7.7.R1. Students will be able to understand short and simple texts about predictions. | D | ||
10 | 6 | SB.7.4.2. Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır. | C | 10 | 5 | 7.2.5. Hz. İsmail’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | C | 10 | 6 | E7.7.R1. Students will be able to understand short and simple texts about predictions. | C |