7. Sınıf BDS-17. Deneme Cevap Anahtarı (Okyanus Master Yayınları)

 

 

2023 - 2024 BDS-17 8. Sınıf Cevap Anahtarı Okyanus Master Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   1 2 Bir olaya ait olası durumları belirler. D   1 4 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
2 11 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. D   2 3 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   2 3 Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur. D
3 10 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   3 4 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. C   3 2 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. C
4 9 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   4 1 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. A   4 1 Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık farklarını açıklar. D
5 8 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. D   5 15 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   5 6 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. B
6 7 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   6 14 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. B   6 5 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. A
7 6 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   7 16 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. C   7 19 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
8 5 Metnin konusunu belirler. A   8 12 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. B   8 9 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
9 4 Yazdıklarını düzenler. C   9 11 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   9 8 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
10 3 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. B   10 13 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   10 15 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. C
11 2 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. C   11 9 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   11 17 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. B
12 1 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   12 8 Tam kare pozitif tam sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. B   12 16 Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık arasındaki ilişkiyi açıklar. A
13 16 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   13 10 Verilen bir sayıyı 10'un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. D   13 14 Mevsimlerin oluşumunu sağlayan olayları açıklar. B
14 15 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   14 6 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. A   14 13 Adaptasyon (Çevreye Uyum) A
15 14 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   15 5 Bir olaya ait olası durumları belirler. B   15 20 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. C
16 13 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   16 7 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. B   16 11 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
17 20 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. A   17 19 Sayıların ondalık gösterimlerini 10'un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   17 10 Mutasyonla modifikasyon arasındaki farklar ile ilgili çıkarımda bulunur. C
18 19 Yazdıklarını düzenler. C   18 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   18 12 DNA'nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. B
19 18 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   19 18 Kareköklü bir ifadeyi a kök b şeklinde yazar ve a kök b şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. A   19 18 Biyoteknolojik uygulamalar kapsamında oluşturulan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tartışır. C
20 17 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   20 17 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. A   20 7 Akraba evliliklerinin genetik sonuçlarını tartışır. D
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 2 Kuvâ-yı Millîye'nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   1 8 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   1 2 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. A
2 1 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. D   2 7 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. D   2 1 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
3 10 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. A   3 6 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. B   3 8 Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process. B
4 3 Mustafa Kemal'in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. C   4 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   4 7 Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. A
5 8 Misakımilli'nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile ""ulusal egemenlik"" ve ""tam bağımsızlık"" ilkeleri ile ilişkilendirir. A   5 4 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. A   5 3 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. D
6 7 Misakımilli'nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile ""ulusal egemenlik"" ve ""tam bağımsızlık"" ilkeleri ile ilişkilendirir. D   6 3 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. B   6 10 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. D
7 6 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. B   7 2 İslam'ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. B   7 6 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. C
8 5 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   8 1 Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler. D   8 5 Students will be able to ask and answer questions and exchange ideas and information on a topic related to how something is processed. C
9 4 Millî Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. A   9 10 Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. C   9 4 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. B
10 9 Büyük Millet Meclisine karşı ayaklanmalar ile ayaklanmaların bastırılması için alınan tedbirleri analiz eder. B   10 9 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. D   10 9 Students will be able to express what they prefer, like and dislike. C