2023 - 2024 BDS18 7. Sınıf Cevap Anahtarı - Expert Yayınları |
Türkçe |
|
Matematik |
|
Fen Bilimleri |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
17 |
Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. |
C |
|
1 |
18 |
Tam sayıların kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik olarak ifade eder. |
D |
|
1 |
19 |
Işığın kırılmasını, ince ve kalın kenarlı mercekler kullanarak deneyle gözlemler. |
D |
2 |
18 |
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. |
D |
|
2 |
19 |
Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. |
D |
|
2 |
20 |
Düz, çukur ve tümsek aynalarda oluşan görüntüleri karşılaştırır. |
B |
3 |
19 |
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. |
B |
|
3 |
20 |
Rasyonel sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. |
B |
|
3 |
1 |
Çeşitli molekül modelleri oluşturarak sunar. |
B |
4 |
20 |
Metinle ilgili soruları cevaplar. |
A |
|
4 |
1 |
Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. |
D |
|
4 |
2 |
Evren kavramını açıklar. |
A |
5 |
1 |
Metnin içeriğini yorumlar. |
D |
|
5 |
2 |
Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
5 |
3 |
Sürtünme kuvvetinin kinetik enerji üzerindeki etkisini örneklerle açıklar. |
B |
6 |
2 |
Metindeki yardımcı fikirleri belirler. |
B |
|
6 |
3 |
Rasyonel sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. |
A |
|
6 |
4 |
Geri dönüşümü, kaynakların etkili kullanımı açısından sorgular. |
D |
7 |
3 |
Metinle ilgili soruları cevaplar. |
A |
|
7 |
4 |
Rasyonel sayıları sıralar ve karşılaştırır. |
A |
|
7 |
5 |
Yer çekimini kütle çekimi olarak gök cisimleri temelinde açıklar. |
C |
8 |
4 |
Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. |
C |
|
8 |
5 |
Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. |
B |
|
8 |
6 |
Mayozun canlılar için önemini açıklar. |
B |
9 |
5 |
Metindeki anlatım biçimlerini belirler. |
B |
|
9 |
6 |
Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. |
A |
|
9 |
7 |
Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular. |
C |
10 |
6 |
Metindeki söz sanatlarını tespit eder. |
D |
|
10 |
7 |
Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. |
C |
|
10 |
8 |
Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. |
C |
11 |
7 |
Metin türlerini ayırt eder. |
A |
|
11 |
8 |
Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. |
D |
|
11 |
9 |
Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayının sebebini ortam değişikliği ile ilişkilendirir. |
A |
12 |
8 |
Metinle ilgili soruları cevaplar. |
A |
|
12 |
9 |
Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurmayı gerektiren problemleri çözer. |
D |
|
12 |
10 |
Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. |
C |
13 |
9 |
Bilgilendirici metin yazar. |
C |
|
13 |
10 |
Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. |
A |
|
13 |
11 |
Gözlemleri sonucunda cisimlerin siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir. |
D |
14 |
10 |
Ek-fiil işlevlerine uygun olarak kullanır. |
C |
|
14 |
11 |
Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
14 |
12 |
Uzay teknolojilerini açıklar. |
C |
15 |
11 |
Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. |
D |
|
15 |
12 |
Yüzde ile ilgili problemleri çözer. |
B |
|
15 |
13 |
Saf maddeleri, element ve bileşik olarak sınıflandırarak örnekler verir. |
D |
16 |
12 |
Yazdıklarını düzenler. |
D |
|
16 |
13 |
Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. |
A |
|
16 |
14 |
Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler. |
B |
17 |
13 |
Yazdıklarını düzenler. |
D |
|
17 |
14 |
Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
17 |
15 |
Mitozun canlılar için önemini açıklar. |
A |
18 |
14 |
Metinle ilgili soruları cevaplar. |
B |
|
18 |
15 |
Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurmayı gerektiren problemleri çözer. |
B |
|
18 |
16 |
Işığın madde ile etkileşimi sonucunda madde tarafından soğurulabileceğini keşfeder. |
D |
19 |
15 |
Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. |
A |
|
19 |
16 |
Yüzde ile ilgili problemleri çözer. |
A |
|
19 |
17 |
Enerjiyi iş kavramı ile ilişkilendirerek, kinetik ve potansiyel enerji olarak sınıflandırır. |
C |
20 |
16 |
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. |
C |
|
20 |
17 |
İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler ilgili problemleri çözer. |
C |
|
20 |
18 |
Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir. |
A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sosyal Bilgiler |
|
Din Kültürü |
|
İngilizce |
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
|
A |
B |
Konu |
DC |
1 |
7 |
Demokrasinin ortaya çıkışını, gelişim evrelerini ve günümüzde ifade ettiği anlamları açıklar. |
A |
|
1 |
7 |
Varlıklar âlemini özelliklerine göre ayırt eder. |
D |
|
1 |
7 |
Students will be able to understand simple expressions and recognize familiar words about explanations with reasons. |
D |
2 |
8 |
Dünyadaki gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan yeni meslekleri dikkate alarak mesleki tercihlerine yönelik planlama yapar. |
A |
|
2 |
8 |
Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. |
B |
|
2 |
8 |
Students will be able to understand short and simple texts about predictions. |
B |
3 |
9 |
Üretim teknolojisindeki gelişmelerin sosyal ve ekonomik hayata etkilerini değerlendirir. |
B |
|
3 |
9 |
Tutum ve davranışlarında ölçülü olmaya özen gösterir. |
B |
|
3 |
9 |
Students will be able to write invitation cards. |
C |
4 |
10 |
Özgür düşüncenin bilimsel gelişmelere katkısını değerlendirir. |
D |
|
4 |
10 |
Hz. Muhammed’in (sav) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. |
D |
|
4 |
10 |
Students will be able to report on simple predictions. |
B |
5 |
1 |
Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır. |
A |
|
5 |
1 |
Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. |
A |
|
5 |
1 |
Students will be able to report on explanations with reasons. |
A |
6 |
2 |
Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır. |
B |
|
6 |
2 |
Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. |
A |
|
6 |
2 |
Students will be able to understand simple texts about daily routines and preferences. |
C |
7 |
3 |
Avrupa’daki gelişmelerle bağlantılı olarak Osmanlı Devleti’ni değişime zorlayan süreçleri kavrar. |
C |
|
7 |
3 |
Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. |
C |
|
7 |
3 |
Students will be able to make simple suggestions. |
D |
8 |
4 |
Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. |
C |
|
8 |
4 |
Örnek tutum ve davranışların, birey ve toplumların ahlaki gelişimine olan katkısını değerlendirir. |
D |
|
8 |
4 |
Students will be able to spot specific information about names and dates in past events in written texts. |
A |
9 |
5 |
Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur. |
D |
|
9 |
5 |
Hz. Muhammed’in (sav) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. |
C |
|
9 |
5 |
Students will be able to understand short and simple texts on sports. |
B |
10 |
6 |
Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. |
A |
|
10 |
6 |
Haccın yapılışını özetler. |
B |
|
10 |
6 |
Students will be able to understand a simple text about appearances, personalities, and comparisons including explanations and reasons. |
C |