2023 - 2024 BDS19 7. Sınıf Cevap Anahtarı - Aydın Yayınları | |||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 8 | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | C | 1 | 14 | Rasyonel sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | C | 1 | 8 | Yıldızların bulutsulardan oluşma sürecini açıklar. | C | ||
2 | 10 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 2 | 13 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | C | 2 | 20 | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | B | ||
3 | 9 | Metnin içeriğini yorumlar. | D | 3 | 10 | Bir çokluğu belirli bir yüzde ile arttırmaya veya azaltmaya yönelik hesaplamalar yapar. | D | 3 | 9 | Mitoz evrelerinde gerçekleşen olayları açıklar. | A | ||
4 | 14 | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | B | 4 | 9 | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | A | 4 | 10 | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | C | ||
5 | 13 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | A | 5 | 1 | Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturur, ilgili problemleri çözer. | C | 5 | 13 | Saf maddeleri element ve bileşik olarak sınıflandırır. | C | ||
6 | 4 | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | A | 6 | 18 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. | B | 6 | 14 | Ayrımsal damıtma yöntemiyle ayrılan karışımlara örnek verir. | D | ||
7 | 12 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | D | 7 | 17 | Birbirine oranı verilen iki çokluktan biri verildiğinde diğerini bulur. | B | 7 | 4 | Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir. | A | ||
8 | 11 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | B | 8 | 16 | Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. | D | 8 | 5 | Tümsek aynaların özelliklerini belirtir. | B | ||
9 | 20 | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | C | 9 | 15 | Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. | A | 9 | 11 | Işığın az yoğun ortamdan, çok yoğun ortama geçişine günlük hayattan örnekler verir. | A | ||
10 | 19 | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | D | 10 | 20 | Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. | B | 10 | 12 | İnce ve kalın kenarlı merceklerin odak noktalarını deneyerek belirler. | D | ||
11 | 18 | Ek fiili işlevlerine uygun olarak kullanır. | B | 11 | 19 | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | D | 11 | 15 | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | A | ||
12 | 17 | Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | D | 12 | 11 | Çokgenlerin köşegenlerini, iç ve dış açılarını belirler iç açılarının ve dış açılarının ölçüleri toplamını hesaplar. | C | 12 | 16 | Hücre bölünmesinin canlılar için önemini açıklar. | C | ||
13 | 16 | Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder. | A | 13 | 12 | Dikdörtgen, paralelkenar, yamuk ve eşkenar dörtgeni tanır açı özelliklerini belirler. | B | 13 | 19 | Soğurulan ışığın maddenin sıcaklığını arttırdığını açıklar. | B | ||
14 | 15 | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | B | 14 | 5 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | C | 14 | 17 | Çekim potansiyel enerjisini tanımlar. | B | ||
15 | 2 | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | B | 15 | 4 | Gerçek hayat durumlarını inceleyerek iki çokluğun orantılı olup olmadığına karar verir. | B | 15 | 18 | Molekül yapıda olan ve olmayan element modellerine örnek verir. | A | ||
16 | 1 | Anlatım bozukluklarını tespit eder. | D | 16 | 8 | Tam sayılarla çarpma ve bölme işlemlerini yapar. | A | 16 | 1 | Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler. | D | ||
17 | 3 | Yazdıklarını düzenler. | A | 17 | 7 | Rasyonel sayılarla çok adımlı işlemleri yapar. | D | 17 | 3 | Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar. | B | ||
18 | 6 | Metin türlerini ayırt eder. | A | 18 | 6 | Rasyonel sayıların kare ve küplerini hesaplar. | A | 18 | 2 | İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar. | D | ||
19 | 5 | Yazdıklarını düzenler. | B | 19 | 3 | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | B | 19 | 6 | İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar. | C | ||
20 | 7 | Metinle ilgili soruları cevaplar. | C | 20 | 2 | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | C | 20 | 7 | Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir. | B | ||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | |||||||||||
A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | A | B | Konu | DC | ||
1 | 5 | Medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü tartışır. | D | 1 | 7 | Hz. Muhammed'in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. | A | 1 | 2 | Reading | B | ||
2 | 4 | Osmanlı Devleti'nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | C | 2 | 6 | Hz. Muhammed'in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. | C | 2 | 1 | Students will be able to state their preferences. | C | ||
3 | 8 | Osmanlı Devleti'nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | B | 3 | 9 | Kâfirun suresini okur, anlamını söyler. | D | 3 | 6 | Students will be able to recognize the names of the public buildings. | A | ||
4 | 1 | Osmanlı Devleti'nin fetih siyasetini örnekler üzerinden analiz eder. | B | 4 | 8 | Hz. Muhammed'in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. | B | 4 | 5 | Reading | B | ||
5 | 2 | Demokrasinin ortaya çıkışını, gelişim evrelerini ve günümüzde ifade ettiği anlamları açıklar. | A | 5 | 10 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | A | 5 | 7 | Reading | C | ||
6 | 10 | Türkiye'de nüfusun dağılışını etkileyen faktörlerden hareketle Türkiye'nin demografik özelliklerini yorumlar. | D | 6 | 5 | İslam'da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar. | A | 6 | 9 | Reading | B | ||
7 | 9 | Üretimde ve yönetimde toprağın önemini geçmişten ve günümüzden örneklerle açıklar. | C | 7 | 4 | Örnek tutum ve davranışların, birey ve toplumların ahlaki gelişimine olan katkısını değerlendirir. | B | 7 | 8 | Reading | B | ||
8 | 3 | Türk-İslam medeniyetinde yetişen bilginlerin bilimsel gelişme sürecine katkılarını tartışır. | B | 8 | 1 | En'âm suresi 162. ayeti okur, anlamını söyler. | B | 8 | 10 | Students will be able to understand clear, standard speech on appearances and personalities. | A | ||
9 | 7 | Kurumların ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına ve sosyal yaşamdaki rollerine örnekler verir. | A | 9 | 2 | Hz. İsa'nın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. | C | 9 | 4 | Reading | B | ||
10 | 6 | Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur. | B | 10 | 3 | Güzel ahlaki tutum ve davranışları örneklerle açıklar. | D | 10 | 3 | Students will be able to identify the names of wild animals in simple oral texts. | D |