8. Sınıf BDS-19. Deneme Cevap Anahtarı Hız Yayınları

 

 

2023 - 2024 BDS19 8. Sınıf Cevap Anahtarı Hız Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. C   1 11 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. C   1 11 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
2 11 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   2 12 Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. A   2 12 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. D
3 12 Metnin içeriğini yorumlar. B   3 13 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. D   3 13 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
4 13 Metnin içeriğini yorumlar. A   4 14 Bir olaya ait olası durumları belirler. C   4 14 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
5 14 Metnin içeriğini yorumlar. D   5 15 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. B   5 15 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. C
6 15 Metnin içeriğini yorumlar. D   6 16 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. C   6 16 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
7 16 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   7 17 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. A   7 17 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. A
8 17 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   8 18 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   8 18 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. D
9 18 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.  D   9 19 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. D   9 19 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. C
10 19 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   10 20 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. A   10 20 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. A
11 20 Metindeki anlatım biçimlerini belirler. A   11 1 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   11 1 Hâl değiştirmek için gerekli ısının maddenin cinsi ve kütlesiyle ilişkili olduğunu deney yaparak keşfeder. A
12 1 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   12 2 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   12 2 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. B
13 2 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. B   13 3 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   13 3 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. B
14 3 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   14 4 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. B   14 4 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. D
15 4 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. A   15 5 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   15 5 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. C
16 5 Metinde ele alınan sorunlara farklı çözümler üretir. C   16 6 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. A   16 6 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar. B
17 6 Cümlenin ögelerini ayırt eder. D   17 7 Basit cebirsel ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar. B   17 7 Asit yağmurlarının önlenmesine yönelik çözüm önerileri sunar. A
18 7 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   18 8 Basit cebirsel ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar. D   18 8 Günlük yaşamda meydana gelen hâl değişimleri ile ısı alışverişini ilişkilendirir. D
19 8 Yazdıklarını düzenler. B   19 9 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   19 9 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. C
20 9 Yazdıklarını düzenler. C   20 10 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. A   20 10 Günlük hayatta ulaşılabilecek malzemeleri asit-baz ayracı olarak kullanır. B
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 6 Birinci Dünya Savaşı’nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. C   1 6 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. D   1 7 Making simple inquiries C
2 7 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   2 7 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. B   2 8 Expressing preferences C
3 8 Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   3 8 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. C   3 9 Expressing preferences D
4 9 Mustafa Kemal’in askerlik hayatı ile ilgili olayları ve olguları onun kişilik özellikleri ile ilişkilendirir. C   4 9 Maûn suresini okur, anlamını söyler. B   4 10 Following phone conversations A
5 10 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. D   5 10 Hz. Şuayb’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. A   5 1 Following phone conversations B
6 1 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. A   6 1 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. C   6 2 Following phone conversations A
7 2 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   7 2 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   7 3 Accepting and refusing / Making excuses B
8 3 Lozan Antlaşması’nın sağladığı kazanımları analiz eder. D   8 3 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. D   8 4 Accepting and refusing / Making excuses D
9 4 Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   9 4 İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. A   9 5 Stating personal opinions (Making simple inquiries) C
10 5 Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. B   10 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   10 6 Accepting and refusing / Making excuses D