8. Sınıf BDS-20. Deneme Cevap Anahtarı Fenomen Yayınları

 

 

 

2023 - 2024 BDS20 8. Sınıf Cevap Anahtarı Fenomen Yayınları (A/B)
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. B   1 7 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. D   1 6 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
2 10 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   2 8 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   2 7 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
3 11 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   3 9 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   3 8 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
4 12 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   4 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   4 9 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
5 13 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. D   5 11 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. B   5 10 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. D
6 14 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   6 12 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. A   6 1 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
7 15 Metnin içeriğini yorumlar. D   7 1 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. B   7 2 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. D
8 1 Metindeki anlatım biçimlerini belirler. C   8 2 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. A   8 3 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. C
9 2 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   9 3 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. C   9 4 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. B
10 3 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. B   10 4 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. D   10 5 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. A
11 4 Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısını değerlendirir. B   11 5 Kareköklü bir ifadeyi añb şeklinde yazar ve añb şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. A   11 15 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. D
12 5 Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. D   12 6 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   12 16 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
13 6 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   13 18 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. A   13 17 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. A
14 7 Yazdıklarını düzenler. C   14 19 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   14 18 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. A
15 8 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   15 20 Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. C   15 19 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar. B
16 17 Yazdıklarını düzenler. B   16 15 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   16 20 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. D
17 18 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   17 16 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   17 11 Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak çıkarımda bulunur. C
18 19 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   18 17 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. A   18 12 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. B
19 20 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. B   19 13 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. B   19 13 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. A
20 16 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   20 14 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   20 14 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. D
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   1 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   1 6 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
2 6 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   2 7 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. C   2 7 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. B
3 7 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   3 8 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. B   3 8 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. D
4 8 Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   4 9 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   4 9 Students will be able to give a simple description of daily activities in a simple way. B
5 9 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   5 10 Maun suresini okur, anlamını söyler. D   5 10 Students will be able to give a simple description about a process. A
6 10 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   6 1 Hz. Şuayb’ın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. C   6 1 Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. C
7 1 Türk milletinin millî birlik, beraberlik ve dayanışmasının bir örneği olarak Tekâlif-i Millîye Emirleri doğrultusunda yapılan uygulamaları analiz eder. A   7 2 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. A   7 2 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting and refusing an offer/invitation,apologizing and making simple inquiries. C
8 2 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. D   8 3 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. D   8 3 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions. A
9 3 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. C   9 4 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. B   9 4 Students will be able to find specific information about the Internet in various texts. A
10 4 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. B   10 5 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. D   10 5 Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about Internet habits. D

 

 

2023 - 2024 BDS20 8. Sınıf Cevap Anahtarı Fenomen Yayınları (C/D)
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
C D Konu DC   C D Konu DC   C D Konu DC
1 13 Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. D   1 5 Kareköklü bir ifadeyi añb şeklinde yazar ve añb şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. A   1 15 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. A
2 14 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   2 6 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   2 16 Fiziksel ve kimyasal değişim arasındaki farkları, çeşitli olayları gözlemleyerek açıklar. B
3 15 Yazdıklarını düzenler. C   3 7 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. A   3 17 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. D
4 16 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   4 8 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   4 9 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. C
5 9 Metindeki anlatım biçimlerini belirler. C   5 9 Verilen bir sayıyı 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. C   5 10 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
6 10 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   6 15 Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. B   6 1 Genetik mühendisliğini ve biyoteknolojiyi ilişkilendirir. B
7 11 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. B   7 16 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. A   7 2 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. A
8 12 Geçiş ve bağlantı ifadelerinin metnin anlamına olan katkısını değerlendirir. B   8 17 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. D   8 12 Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak çıkarımda bulunur. C
9 2 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. D   9 18 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   9 13 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. B
10 3 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   10 19 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   10 14 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. A
11 4 Metnin içeriğini yorumlar. D   11 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   11 6 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
12 17 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. B   12 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   12 7 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. B
13 18 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   13 11 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   13 8 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. D
14 19 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   14 12 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. A   14 18 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. D
15 20 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   15 13 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. B   15 19 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. C
16 5 Yazdıklarını düzenler. B   16 14 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   16 20 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. A
17 6 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   17 1 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. B   17 11 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. D
18 7 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   18 2 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. A   18 3 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
19 8 Bir işi işlem basamaklarına göre yazar. B   19 3 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. C   19 4 DNA’nın kendini nasıl eşlediğini ifade eder. D
20 1 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. D   20 4 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. D   20 5 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
C D Konu DC   C D Konu DC   C D Konu DC
1 9 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   1 1 Hz. Şuayb’ın (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. C   1 7 Students will be able to give a simple description of daily activities in a simple way. B
2 10 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. D   2 2 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. A   2 8 Students will be able to give a simple description about a process. A
3 1 Türk milletinin millî birlik, beraberlik ve dayanışmasının bir örneği olarak Tekâlif-i Millîye Emirleri doğrultusunda yapılan uygulamaları analiz eder. A   3 3 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. D   3 4 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. D
4 2 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. D   4 4 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. B   4 5 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. B
5 3 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. C   5 5 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. D   5 6 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. D
6 4 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. B   6 6 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. A   6 1 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions. A
7 5 Millî Mücadele’nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal’in yaptığı çalışmaları analiz eder. C   7 7 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. C   7 2 Students will be able to find specific information about the Internet in various texts. A
8 6 Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   8 8 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. B   8 3 Students will be able to identify main ideas in short and simple texts about Internet habits. D
9 7 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   9 9 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. D   9 9 Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. C
10 8 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   10 10 Maun suresini okur, anlamını söyler. D   10 10 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting and refusing an offer/invitation,apologizing and making simple inquiries. C