8. Sınıf BDS-25. Deneme Cevap Anahtarı Nitelik Yayınları

 

 

 

2023 - 2024 BDS25 8. Sınıf Cevap Anahtarı - Nitelik Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 6 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 3 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. B   1 4 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
2 7 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   2 4 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. D   2 5 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. A
3 5 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   3 1  Doğrunun eğimini modellerle açıklar,doğrusal denklemleri ve grafiklerini eğimle ilişkilendirir. C   3 1 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. B
4 1 Metnin içeriğini yorumlar. A   4 2 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   4 2 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. D
5 2 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   5 7 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. A   5 3 Kalıtım ile ilgili kavramları tanımlar. C
6 3 Yazdıklarını düzenler. A   6 8 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. C   6 8 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. C
7 4 Metnin içeriğini yorumlar. B   7 5 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. C   7 9 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. B
8 10 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   8 6 Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. A   8 6 Biyoteknolojik uygulamalar kapsamında oluşturulan ikilemlerle bu uygulamaların insanlık için yararlı ve zararlı yönlerini tartışır. B
9 11 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. / Cümle türlerini tanır. B   9 11 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. C   9 7 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. A
10 12 Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. C   10 12 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. A   10 12 Canlılarda solunumun önemini belirtir. D
11 8 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. D   11 9 Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. A   11 13 DNA'nın yapısını model üzerinde gösterir. C
12 9 Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. C   12 10 Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. C   12 10 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. B
13 16 Cümlenin ögelerini ayırt eder. A   13 15 En fazla üç veri grubuna ait çizgi ve sütun grafiklerini yorumlar. D   13 11 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. B
14 17 Metin türlerini ayırt eder. D   14 16 Bir olaya ait olası durumları belirler. D   14 16 Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A
15 18 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   15 13 Doğrusal denklemlerin grafiğini çizer. B   15 17 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. C
16 19 Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. C   16 14 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   16 14 Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C
17 20 Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. D   17 19 Özdeşlikleri modellerle açıklar. D   17 15 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. A
18 13 Metnin içeriğini yorumlar. B   18 20 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. C   18 19 Basit makinelerden yararlanarak günlük yaşamda iş kolaylığı sağlayacak bir düzenek tasarlar. B
19 14 Metnin içeriğini yorumlar. B   19 17 Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir. D   19 20 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. C
20 15 Metinde önemli noktaların vurgulanış biçimlerini kavrar. A   20 18 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. A   20 18 Besin zincirindeki üretici, tüketici, ayrıştırıcılara örnekler verir. A
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 10 Avrupa’daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti’nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   1 4 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile peygamberlerin özellikleri arasında ilişki kurar. C   1 3 Students will be able to follow a discussion on adventures. B
2 1 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. A   2 5 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) merhametli ve affedici oluşunu davranışlarında yansıtmaya özen gösterir. B   2 4 Students will be able to understand short and simple texts to find the main points about adventures B
3 2 Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve halkın tutumunu analiz eder. A   3 1 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) istişareye verdiği önemi ortaya koyan örnek olaylardan hareketle gündelik hayatla ilgili çıkarımlarda bulunur. A   3 1 Students will be able to follow a phone conversation. C
4 3 Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   4 2 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) istişareye verdiği önemi ortaya koyan örnek olaylardan hareketle gündelik hayatla ilgili çıkarımlarda bulunur. D   4 2 Students will be able to exchange information about the Internet. A
5 4 Çağdaşlaşan Türkiye’nin temeli olan Atatürk ilkelerini açıklar. A   5 3 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) cesaret ve kararlılığını örnek olaylarla açıklar. D   5 7 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions B
6 7 Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. C   6 6 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) cesaret ve kararlılığını örnek olaylarla açıklar. C   6 5 Students will be able to talk about their Internet habits. C
7 8 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   7 7 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hakkı gözetmedeki hassasiyetine örnekler verir. A   7 6 Students will be able to exchange information about the Internet A
8 9 Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   8 10 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hakkı gözetmedeki hassasiyetine örnekler verir. B   8 10 Students will be able to get the gist of short, clear, simple descriptions of a process C
9 5 Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılapları ve gelişmeleri kavrar. B   9 8 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) insanlara verdiği değeri örneklerle açıklar. D   9 8 Students will be able to express their preferences for particular tourist attractions and give reasons C
10 6 Hukuk alanında meydana gelen gelişmelerin toplumsal hayata yansımalarını kavrar. A   10 9 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) insanlara verdiği değeri örneklerle açıklar. C   10 9 Students will be able to talk about regular activities of teenagers. D