8. Sınıf BDS-26. Deneme Cevap Anahtarı Ünlüler Karması Yayınları

 

 

 

2023 - 2024 BDS26 8. Sınıf Cevap Anahtarı - Ünlüler Karması
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 T.8.3.5.Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   1 4 M.8.1.1.2.İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar,ilgili problemleri çözer. C   1 3 F.8.1.1.1 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. B
2 6 T.8.3.21.Metnin içeriğini yorumlar. A   2 5 M.8.1.1.3.Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. D   2 4 F.8.1.2.2 İklim biliminin bir bilim dalı olduğunu ve bu alanda çalışan uzmanlara iklim bilimci adı verildiğini söyler. A
3 7 T.8.3.19.Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. D   3 6 M.8.1.2.2.Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirinedenk ifadeler oluşturur. A   3 5 F.8.2.3.1 Örneklerden yola çıkarak mutasyonu açıklar. C
4 8 T.8.3.15.Metinle ilgili sorular sorar. B   4 7 M.8.5.1.5.Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   4 6 F.8.5.1.1 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. B
5 9 T.8.4.18.Cümlenin ögelerini ayırt eder. D   5 8 M.8.1.2.3.Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   5 7 F.8.6.1.1 Besin zincirindeki üretici, tüketici, ayrıştırıcılara örnek verir. D
6 10 T.8.3.14.Metinle ilgili soruları cevaplar. C   6 9 M.8.1.3.2.Tamkare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   6 8 F.8.3.1.1 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. D
7 11 T.8.3.32.Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   7 10 M.8.1.3.5.Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. A   7 20 F.8.2.2.2 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
8 12 T.8.3.6.Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. D   8 11 M.8.2.2.5.Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. B   8 18 F.8.4.4.1 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. D
9 13 T.8.3.16.Metnin konusunu belirler. A   9 12 M.8.1.3.7.Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. D   9 19 F.8.2.1.1 Nükleotit, gen, Dna ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. D
10 14 T.8.3.25.Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C   10 13 M.8.5.1.1.Bir olaya ait olası durumları belirler. A   10 13 F.8.6.2.2 Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur. C
11 15 T.8.3.14.Metinle ilgili soruları cevaplar. B   11 14 M.8.2.2.6.Doğrunun eğimini modellerle açıklar, doğrusal denklemleri ve grafiklerini eğimle ilişkilendirir. B   11 14 F.8.2.4.1 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumunu gözlem yaparak açıklar. A
12 16 T.8.3.7.Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   12 18 M.8.2.3.1.Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük hayat durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. C   12 15 F.8.5.1.1 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. A
13 17 T.8.4.19.Cümle türlerini tanır. B   13 19 M.8.3.1.3.Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir. D   13 9 F.8.3.1.3 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. A
14 18 T.8.3.18.Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   14 20 M.8.3.1.5.Pisagor bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. A   14 10 F.8.4.1.2 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. C
15 19 T.8.3.27.Görsellerle ilgili soruları cevaplar. D   15 15 M.8.4.1.2.Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. B   15 11 F.8.3.1.2 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. D
16 20 T.8.4.16.Yazdıklarını düzenler. C   16 16 M.8.2.1.2.Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. B   16 12 F.8.6.3.1 Madde döngülerini şema üzerinde göstererek açıklar. B
17 1 T.8.3.11.Metindeki anlatım biçimlerini belirler. B   17 17 M.8.2.1.4.Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. A   17 16 F.8.4.5.3 Maddenin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. A
18 2 T.8.4.20.Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısınıkavrar. C   18 1 M.8.4.1.2.Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. C   18 17 F.8.4.3.1 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucu oluştuğunu bilir. C
19 3 T.8.3.17.Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. D   19 2 M.8.2.2.1.Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. D   19 1 F.8.6.3.3 Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini ve olası sonuçlarını tartışır. B
20 4 T.8.4.16.Yazdıklarını düzenler. D   20 3 M.8.2.3.3.Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. B   20 2 F.8.7.1.3 Deneyler yaparak elektriklenme çeşitlerini fark eder. B
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 7 İTA.8.1.2.Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   1 4 8.1.1.Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   1 8 E8.2.SP1.Students will be able to express what they prefer, like and dislike. C
2 8 İTA.8.4.5.Toplumsal alanda yapılan inkılapları ve meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   2 5 8.2.1.İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. B   2 9 E8.4.R1.Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. D
3 9 İTA.8.2.4.Kuvâ-yı Millîye’nin oluşum sürecini ve sonrasında meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   3 6 8.4.9.Kureyş suresini okur, anlamını söyler. D   3 10 E8.4.R1.Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. C
4 10 İTA.8.4.1.Çağdaşlaşan Türkiye’nin temeli olan Atatürk ilkelerini açıklar. B   4 1 8.3.1.Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. D   4 6 E8.6.R1.Students will be able to understand short and simple texts to find the main points about adventures. B
5 1 İTA.8.3.1.Millî Mücadele Dönemi’nde Doğu Cephesi ve Güney Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   5 2 8.1.3.Kaza ve kader ile ilgili kavramları analiz eder. B   5 7 E8.8.R1.Students will be able to understand various short and simple texts about responsibilities. B
6 2 İTA.8.2.3.Mondros Ateşkes Antlaşması’nın imzalanması ve uygulanması karşısında Osmanlı yönetiminin, Mustafa Kemal’in ve halkın tutumunu analiz eder. B   6 3 8.4.4.Hz. Muhammed’in (s.a.v.) cesaret ve kararlılığını örnek olaylarla açıklar. A   6 1 E8.3.R1.Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. A
7 3 İTA.8.3.2.Millî Mücadele Dönemi’nde Batı Cephesi’nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   7 9 8.3.2.İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. A   7 2 E8.6.R1.Students will be able to understand short and simple texts to find the main points about adventures. D
8 4 İTA.8.5.1.Atatürk Dönemi’ndeki demokratikleşme yolunda atılan adımları açıklar. D   8 10 8.2.3.Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. C   8 3 E8.5.R2.Students will be able to find specific information about the Internet in various texts. C
9 5 İTA.8.3.4.Türk milletinin millî birlik, beraberlik ve dayanışmasının bir örneği olarak Tekalif-i Millîye Emirleri doğrultusunda yapılan uygulamaları analiz eder. C   9 7 8.3.2.İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. B   9 4 E8.7.R1.Students will be able to find specific information from various texts about tourism. A
10 6 İTA.8.4.4.Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılapları ve gelişmeleri kavrar. D   10 8 8.4.1.Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile peygamberlerin özellikleri arasında ilişki kurar. D   10 5 E8.8.R1.Students will be able to understand various short and simple texts about responsibilities. B