BDS-33. Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı Aydın Yayınları

2023 - 2024 BDS33 8. Sınıf Cevap Anahtarı - Aydın Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 13 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   1 10 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   1 8 Hava olaylarının değişken olduğunu söyler. A
2 12 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. B   2 9 Verilen pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını bulur, pozitif tam sayıların pozitif tam sayı çarpanlarını üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. A   2 7 Sürdürülebilir Kalkınma A
3 17 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. D   3 2 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   3 6 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. D
4 16 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   4 1 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   4 5 Sürtünme ile elektriklenmeyi açıklar. A
5 18 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. B   5 13 Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. C   5 20 Topraklamayı açıklar. B
6 20 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   6 12 Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. C   6 19 Madde döngülerinin yaşam açısından önemini sorgular. D
7 19 Metnin konusunu belirler. C   7 11 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. D   7 14 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. C
8 15 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. A   8 17 Veri Analizi C   8 18 Biyoteknoloji B
9 14 Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. B   9 16 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. A   9 17 Elektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini açıklar. A
10 8 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   10 3 Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük hayat durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. D   10 4 Katı, sıvı ve gazların basınç özelliklerinin günlük yaşam ve teknolojideki uygulamalarına örnekler verir. A
11 7 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. C   11 4 Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. B   11 3 Canlılarda görülen adaptasyonlara örnekler verir. D
12 2 Cümlenin ögelerini ayırt eder. C   12 6 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. B   12 1 Asitler ve Bazlar B
13 1 Metindeki anlatım bozukluklarını belirler. A   13 5 Doğrunun eğimini modellerle açıklar, doğrusal denklemleri ve grafiklerini eğimle ilişkilendirir. A   13 13 Kimyasal tepkimelerde girenleri tanımlar. B
14 3 Yazdıklarını düzenler. A   14 20 Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler, bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. C   14 12 Canlılarda solunumun önemini belirtir. B
15 9 Metin türlerini ayırt eder. D   15 19 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. B   15 9 Ekoloji piramidi kavramını açıklar. C
16 11 Cümle türlerini tanır. D   16 18 Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir. B   16 10 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. A
17 10 Yazdıklarını düzenler. B   17 8 Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. D   17 16 Güneş ışınlarının gelme açısı ile bölgelerdeki sıcaklık arasındaki ilişkiyi açıklar. D
18 4 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   18 7 Aralarında doğrusal ilişki bulunan iki değişkenden birinin diğerine bağlı olarak nasıl değiştiğini tablo ve denklem ile ifade eder. A   18 15 Kaynakların tasarruflu kullanılmaması durumunda gelecekte karşılaşılabilecek problemleri belirterek çözüm önerileri sunar. B
19 5 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. B   19 14 Nokta, doğru parçası ve diğer şekillerin yansıma sonucu oluşan görüntüsünü oluşturur. D   19 11 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. D
20 6 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   20 15 Dik dairesel silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. C   20 2 Elektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini açıklar. C
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 8 Avrupa'daki gelişmelerin yansımaları bağlamında Osmanlı Devleti'nin yirminci yüzyılın başlarındaki siyasi ve sosyal durumunu kavrar. D   1 10 Ayetlerden hareketle Kur'an'ın ana konularını sınıflandırır. B   1 2 Students will be able to understand obligations, likes and dislikes in various oral texts. D
2 7 Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder. B   2 9 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. D   2 1 Students will be able to find specific information from various texts about tourism. A
3 2 Birinci Dünya Savaşı'nda Osmanlı Devleti'nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   3 2 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. C   3 3 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. C
4 1 Millî Mücadele Dönemi'nde Batı Cephesi'nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   4 1 Hz. Muhammed'in (s.a.v.) merhametli ve affedici oluşunu davranışlarında yansıtmaya özen gösterir. D   4 5 Students will be able to interact with reasonable ease in structured situations and short conversations involving accepting andrefusing an offer/invitation, apologizing and making simple inquiries. B
5 10 Millî Mücadele Dönemi'nde Batı Cephesi'nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. B   5 3 Ayetlerden hareketle Kur'an'ın ana konularını sınıflandırır. B   5 4 Students will be able to understand the main points of simple messages. C
6 9 Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar. B   6 5 Zekât, infak ve sadakanın bireysel ve toplumsal önemini fark eder. C   6 9 Students will be able to write short and simple conversations. A
7 6 Siyasi alanda meydana gelen gelişmeleri kavrar. C   7 4 Ayetlerden hareketle Kur'an'ın ana konularını sınıflandırır. A   7 8 Students will be able to give a simple description of daily activities in a simple way. C
8 5 Atatürk Dönemi'ndeki demokratikleşme yolunda atılan adımları açıklar. D   8 7 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   8 10 Students will be able to guess the meaning of unknown words from the text. B
9 4 Millî Mücadele Dönemi'nde Batı Cephesi'nde meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   9 6 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. B   9 7 Students will be able to negotiate reasons and results to support their predictions about natural forces and disasters. C
10 3 Birinci Dünya Savaşı'nın sebeplerini ve savaşın başlamasına yol açan gelişmeleri kavrar. C   10 8 Hz. Muhammed'in (s.a.v.) hikmetli söz ve davranışlarıyla insanları iyiye ve güzele yönlendirdiğini fark eder. A   10 6 Students will be able to understand the main points of simple messages. D