BDS-36. Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı Isem Yayınları

2023 - 2024 BDS36 8. Sınıf Cevap Anahtarı - Isem Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   1 3 Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. C   1 3 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. D
2 6 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   2 4 Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. A   2 4 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. C
3 7 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. D   3 1 Pisagor bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. A   3 1 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. D
4 8 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A   4 2 Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler, bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. C   4 2 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. C
5 9 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. A   5 7 Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. D   5 7 Canlıların yaşadıkları çevreye uyumlarını gözlem yaparak açıklar. B
6 10 Metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. D   6 8 Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. C   6 8 Gelecekteki genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceği hakkında tahminde bulunur. D
7 1 Okuduklarında kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler. B   7 5 Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. B   7 5 Katı basıncını etkileyen değişkenleri deneyerek keşfeder. C
8 2 Metnin içeriğini yorumlar. C   8 6 Koordinat sistemini özellikleriyle tanır ve sıralı ikilileri gösterir. C   8 6 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. B
9 3 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. D   9 11 Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. D   9 11 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. B
10 4 Deyim, atasözü ve özdeyişlerin metne katkısını belirler. A   10 12 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. D   10 12 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. C
11 13 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. B   11 9 “Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder, örnek verir. A   11 9 Asit ve bazların genel özelliklerini ifade eder. B
12 14 Metinle ilgili soruları cevaplar. C   12 10 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. C   12 10 Isınmanın maddenin cinsine, kütlesine ve/veya sıcaklık değişimine bağlı olduğunu deney yaparak keşfeder. A
13 15 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   13 15 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. D   13 14 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. D
14 11 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. B   14 16 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   14 15 Basit makinelerden yararlanarak günlük yaşamda iş kolaylığı sağlayacak bir düzenek tasarlar. A
15 12 Metin türlerini ayırt eder. D   15 13 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. A   15 13 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. C
16 16 Cümlenin ögelerini ayırt eder. C   16 14 Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. D   16 17 Besin zincirindeki üretici, tüketici, ayrıştırıcılara örnekler verir. C
17 17 Cümle türlerini tanır. B   17 18 Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. A   17 18 Bitkilerde besin üretiminde fotosentezin önemini fark eder. A
18 18 Metindeki anlatım bozukluklarını belirler. C   18 19 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. C   18 16 Küresel iklim değişikliklerinin nedenlerini ve olası sonuçlarını tartışır. B
19 19 Yazdıklarını düzenler. A   19 17 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. B   19 20 Cisimleri, sahip oldukları elektrik yükleri bakımından sınıflandırır. A
20 20 Yazdıklarını düzenler. B   20 20 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. A   20 19 Elektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini açıklar. A
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 4 Mustafa Kemal’in çocukluk ve öğrenim hayatından hareketle onun kişilik özelliklerinin oluşumu hakkında çıkarımlarda bulunur. C   1 5 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   1 5 Students will be able to understand short and simple invitation letters, cards and e-mails. B
2 5 Birinci Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumu hakkında çıkarımlarda bulunur. B   2 6 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. A   2 6 Students will be able to understand short and simple texts about regular activities of teenagers. D
3 6 Misakımilli’nin kabulünü ve Büyük Millet Meclisinin açılışını vatanın bütünlüğü esası ile “ulusal egemenlik” ve “tam bağımsızlık” ilkeleri ile ilişkilendirir. C   3 7 Ayet el-Kürsi'yi okur, anlamını söyler. A   3 7 Students will be able to understand the overall meaning of short texts about a process. A
4 1 Sakarya Meydan Savaşı’nın kazanılmasında ve Büyük Taarruz’un başarılı olmasında Mustafa Kemal’in rolüne ilişkin çıkarımlarda bulunur. B   4 1 İslam’ın paylaşma ve yardımlaşmaya verdiği önemi ayet ve hadisler ışığında yorumlar. A   4 1 Students will be able to understand short and simple texts with related vocabulary. A
5 2 Ekonomi alanında meydana gelen gelişmeleri kavrar. A   5 2 Hz. Şuayb’in (a.s.) hayatını ana hatlarıyla tanır. C   5 2 Students will be able to talk about their Internet habits. B
6 3 Atatürk’ün Türk Milleti’ne bıraktığı eserlerinden örnekler verir. D   6 3 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. B   6 3 Students will be able to interact with reasonable ease in short conversations. C
7 9 Atatürk Dönemi’ndeki demokratikleşme yolunda atılan adımları açıklar. C   7 4 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. D   7 4 Students will be able to find specific information from various texts about tourism. B
8 10 Atatürk Dönemi Türk dış politikasının temel ilkelerini ve amaçlarını açıklar. B   8 8 Asr suresini okur, anlamını söyler. C   8 8 Students will be able to understand various short and simple texts about responsibilities. D
9 7 Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder. D   9 9 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğruluğu ve güvenilir kişiliği ile peygamberlerin özellikleri arasında ilişki kurar. A   9 9 Students will be able to describe actions happening currently. A
10 8 Atatürk’ün İkinci Dünya Savaşı öncesi tespitleri ve girişimleri Türkiye’nin savaşta izlediği denge siyaseti ile ilişkilendirilir. C   10 10 Ayetlerden hareketle Kur’an’ın ana konularını sınıflandırır. C   10 10 Students will be able to negotiate reasons and results to support their predictions about natural forces and disasters. C