BDS-39. Deneme 8. Sınıf Cevap Anahtarı Hiper Zeka Yayınları

2023 - 2024 BDS39 8. Sınıf Cevap Anahtarı - Hiper Zeka Yayınları
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 9 Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. A   1 7 Özdeşlikleri modellerle açıklar. B   1 11 İklim ve hava olayları arasındaki farkı açıklar. D
2 10 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. B   2 8 Basit bir olayın olma olasılığını hesaplar. A   2 12 Mevsimlerin oluşumuna yönelik tahminlerde bulunur. A
3 11 Fiillerin çatı özelliklerinin anlama olan katkısını kavrar. D   3 9 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. D   3 13 Gelecekteki genetik mühendisliği ve biyoteknoloji uygulamalarının neler olabileceği hakkında tahminde bulunur. C
4 12 Noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli ve sessiz okur. C   4 10 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   4 14 Örneklerden yola çıkarak modifikasyonu açıklar. B
5 13 Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. D   5 11 Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. C   5 15 DNA’nın yapısını model üzerinde gösterir. D
6 14 Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. A   6 12 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. A   6 16 Bileşiklerin kimyasal tepkime sonucunda oluştuğunu bilir. D
7 15 Yazdıklarını düzenler. B   7 13 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. B   7 17 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. A
8 16 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   8 14 Verileri sütun, daire veya çizgi grafiği ile gösterir ve bu gösterimler arasında uygun olan dönüşümleri yapar. B   8 18 Maddelerin asitlik ve bazlık durumlarına ilişkin pH değerlerini kullanarak çıkarımda bulunur. A
9 17 Metinle ilgili soruları cevaplar. D   9 15 Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. C   9 19 Tek karakter çaprazlamaları ile ilgili problemler çözerek sonuçlar hakkında yorum yapar. D
10 18 Okuma stratejilerini kullanır. C   10 16 Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar. D   10 20 Elementleri periyodik tablo üzerinde metal, yarımetal ve ametal olarak sınıflandırır. B
11 19 Metinle ilgili soruları cevaplar. A   11 17 Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. B   11 1 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. B
12 20 Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. B   12 18 Dik prizmaları tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. D   12 2 Maddelerin hâl değişimi ve ısınma grafiğini çizerek yorumlar. C
13 1 Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. C   13 19 Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. C   13 3 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. B
14 2 Metindeki söz sanatlarını tespit eder. D   14 20 Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler, bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. A   14 4 Madde döngülerini şema üzerinde göstererek açıklar. A
15 3 Metindeki anlatım bozukluklarını belirler. B   15 1 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. D   15 5 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. A
16 4 Metinle ilgili soruları cevaplar. B   16 2 Pisagor bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. C   16 6 Besin zincirindeki üretici, tüketici, ayrıştırıcılara örnekler verir. C
17 5 Metindeki yardımcı fikirleri belirler. C   17 3 Doğrunun eğimini modellerle açıklar, doğrusal denklemleri ve grafiklerini eğimle ilişkilendirir. B   17 7 Canlılarda solunumun önemini belirtir. C
18 6 Metin türlerini ayırt eder. B   18 4 Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. 4   18 8 Fotosentez hızını etkileyen faktörler ile ilgili çıkarımlarda bulunur. A
19 7 Görsellerle ilgili soruları cevaplar. A   19 5 Doğrusal ilişki içeren gerçek hayat durumlarına ait denklem, tablo ve grafiği oluşturur ve yorumlar. C   19 9 Deneyler yaparak elektriklenme çeşitlerini fark eder. B
20 8 Metindeki iş ve işlem basamaklarını kavrar. D   20 6 Tam kare olmayan kareköklü bir sayının hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. A   20 10 Elektrik yüklerini sınıflandırarak aynı ve farklı cins elektrik yüklerinin birbirlerine etkisini açıklar. A
                           
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 3 İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar, ilgili problemleri çözer. C   1 7 Kader ve kaza inancını ayet ve hadislerle açıklar. B   1 7 Students will be able to identify the main points of a short talk describing the responsibilities of people. D
2 4 Milli Mücadele'nin hazırlık döneminde Mustafa Kemal'in yaptığı çalışmaları analiz eder. B   2 8 İnsanın ilmi, iradesi, sorumluluğu ile kader arasında ilişki kurar. C   2 8 Students will be able to recognize main ideas and key information in short oral texts about science. B
3 5 Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. C   3 9 Zekât ve sadaka ibadetini ayet ve hadislerle açıklar. D   3 9 Students will be able to talk about comparisons, preferences and their reasons. A
4 6 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. A   4 10 Nükleotid, gen, DNA ve kromozom kavramlarını açıklayarak bu kavramlar arasında ilişki kurar. A   4 10 Students will be able to make a simple phone call asking and responding to questions. D
5 7 Sıvı basıncını etkileyen değişkenleri tahmin eder ve tahminlerini test eder. D   5 1 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) örnek davranışlarının toplumsal hayattaki önemini değerlendirir. D   5 1 Students will be able to talk about their Internet habits. D
6 8 Periyodik sistemde, grup ve periyotların nasıl oluşturulduğunu açıklar. B   6 2 İslam dininin can, nesil, akıl, mal ve din emniyetiyle ilgili ortaya koyduğu ilke ve hedefleri analiz eder. C   6 2 Students will be able to understand short and simple texts about friendship. C
7 9 Siyasi alanda meydana gelen gelişmeleri kavrar. D   7 3 Hz. Muhammed’in (s.a.v.) hikmetli söz ve davranışlarıyla insanları iyiye ve güzele yönlendirdiğini fark eder. A   7 3 Students will be able to understand phrases and expressions about regular activities of teenagers. C
8 10 Basit makinelerin sağladığı avantajları örnekler üzerinden açıklar. A   8 4 İslam dininin temel kaynaklarını tanır. B   8 4 Students will be able to give a simple description about a process. A
9 1 Atatürk Dönemi Türk dış politikasında yaşanan gelişmeleri analiz eder. B   9 5 İslam dininin temel kaynaklarını tanır. B   9 5 Students will be able to exchange information about tourism. C
10 2 Türkiye’de çok partili siyasi hayata geçişi hızlandıran gelişmeleri, demokrasinin gerekleri açısından analiz eder. A   10 6 Din, birey ve toplum arasındaki ilişkiyi yorumlar. B   10 6 Students will be able to understand phrases and expressions about regular activities of teenagers. B