Deneme Kulübü Hazır Bulunuşluk Sınavı (02-03 Eylül 2023 )3. Sınıf Cevap Anahtarı

2023 - 2024 BDS-HBS 3. Sınıf Cevap Anahtarı
Test 1 - Türkçe   Test 2 - Matematik   Test 3 - Fen Bilimleri
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
1 5 3.3.14 - Okuduğu metnin konusunu belirler. C   1 7 5.3.6 - Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer. B   1 4 6.0 - Teknolojik araç ve gereçlerin güvenli bir şekilde kullanımı konusunda duyarlı olur. C
2 4 3.3.13 - Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır. B   2 8 5.1.8 - 100’den küçük doğal sayıların hangi onluğa daha yakın olduğunu belirler. C   2 6 6.1 - Okulda iletişim kurarken kendini anlaşılır ve açık bir dille ifade eder. B
3 6 4.4.9 - Harfler, kelimeler ve cümleler arasında uygun boşluklar bırakır. A   3 9 3.5.4 - Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. B   3 5 6.2 - Harita ve küre üzerinde ülkesini, başkentini ve yaşadığı yeri gösterir. A
4 7 3.3.7 - Görselden/görsellerden hareketle bilmediği kelimelerin anlamlarını tahmin eder. A   4 15 5.1.8 - 100’den küçük doğal sayıların hangi onluğa daha yakın olduğunu belirler. B   4 7 6.3 - Acil durumlarda yardım alabileceği kurumları ve kişileri bilir. B
5 11 3.3.26 - Şekil, sembol ve işaretlerin anlamlarını kavrar. C   5 11 6.1.1 - Geometrik şekilleri kenar ve köşe sayılarına göre sınıflandırır. C   5 8 6.4 - Dengeli beslenmeye uygun öğün listesi hazırlar. C
6 12 4.4.1 - Anlamlı ve kurallı cümleler yazar. B   6 12 5.9 - Çevresindeki simetrik şekilleri fark eder. A   6 9 6.5 - Türk bayrağının ve İstiklâl Marşı’nın vatanı ve milleti için önemini fark eder. A
7 13 3.4.11 - Yazdıklarını düzenler. B   7 10 6.0 - Nesneleri standart araçlar kullanarak kilogram cinsinden tartar ve karşılaştırır. A   7 10 6.6 - Sağlıkla ilgili hizmet veren kurumları ve meslekleri tanır. A
8 14 4.3.9 - Kelimelerin eş anlamlılarını tahmin eder. A   8 13 3.5.4 - Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer. A   8 1 6.7 - Atatürk’ün çocukluğunu araştırır. C
9 15 4.4.8 - Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. C   9 4 6.1 - Eşit işaretinin matematiksel ifadeler arasındaki "eşitlik" anlamını fark eder. C   9 2 6.8 - Yakın akrabalarını tanıtır. B
10 8 4.3.18 - Yazılı yönergeleri kavrar. B   10 14 6.2 - Doğal sayılarla çarpma işlemi gerektiren problemler çözer. C   10 3 6.8 - Yakın akrabalarını tanıtır. B
11 10 3.4.7 - Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. B   11 1 6.3 - Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. B          
12 9 4.4.8 - Büyük harf ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. A   12 2 6.4 - Uzunlukları metre veya santimetre birimleri türünden tahmin eder ve tahminini ölçme sonucuyla karşılaştırarak kontrol eder. A          
13 1 3.1.2 - Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur. C   13 3 6.3 - Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar. B          
14 2 4.3.8 - Kelimelerin zıt anlamlılarını tahmin eder. A   14 5 5.6.1 - Bütün, yarım ve çeyreği uygun modeller ile gösterir; bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar. A          
15 3 3.4.11 - Yazdıklarını düzenler. B   15 6 1.1.7 - Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntüsünü genişletir ve oluşturur. C          
                           
                           
                           
                           
                           
                           
Test 4 - Hayat Bilgisi   Test 6 - İngilizce    
A B Konu DC   A B Konu DC   A B Konu DC
          1 4 6.0 - Students will be able to tell others how to do things in the classroom. B          
          2 5 6.1 - Students will be able to recognize the numbers from 1 to 10. A          
          3 2 6.2 - Students will be able to tell the names of their body parts. B          
          4 1 6.3 - Students will be able to tell others to do things with fruit by pointing out them A          
          5 3 6.4 - Students will be able to recognize the names of certain animals. C