2024 - 2025 HBS00 5. Sınıf Cevap Anahtarı | ||||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 5 | C | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | 1 | 4 | C | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | 1 | 3 | C | Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını işlevleri ile tanır. | |||
2 | 6 | A | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | 2 | 5 | D | 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. | 2 | 4 | A | Çalışan bir elektrik devresi kurar. | |||
3 | 7 | C | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | 3 | 6 | B | Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler. | 3 | 5 | D | Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin farkına varır. | |||
4 | 8 | B | Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder. | 4 | 7 | B | En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar. | 4 | 6 | C | Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterir. | |||
5 | 9 | B | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 5 | 8 | A | En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar. | 5 | 7 | D | Uygun aydınlatma hakkında araştırma yapar. | |||
6 | 10 | A | Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır. | 6 | 9 | D | Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar. | 6 | 8 | A | Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||
7 | 11 | B | Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır. | 7 | 10 | A | İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır. | 7 | 9 | B | Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar. | |||
8 | 12 | D | Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar. | 8 | 11 | B | En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar. | 8 | 10 | A | Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını işlevleri ile tanır. | |||
9 | 13 | C | Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar. | 9 | 12 | C | Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer. | 9 | 11 | C | Yaşam için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini fark eder. | |||
10 | 14 | D | Okuduğu metnin konusunu belirler. | 10 | 13 | A | İzometrik ya da kareli kAğıda eş küplerle çizilmiş olarak verilen modellere uygun basit yapılar oluşturur. | 10 | 12 | D | Ses kirliliğini azaltmaya yönelik çözümler üretir. | |||
11 | 15 | D | Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar. | 11 | 14 | D | Üçgenleri kenar uzunluklarına göre sınıflandırır. | 11 | 13 | B | Ses kirliliğini azaltmaya yönelik çözümler üretir. | |||
12 | 1 | A | Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar. | 12 | 15 | C | Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir. | 12 | 14 | D | Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır. | |||
13 | 2 | C | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | 13 | 1 | A | Kilogram ve gramı kütle ölçerken birlikte kullanır. | 13 | 15 | C | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | |||
14 | 3 | B | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | 14 | 2 | B | Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler. | 14 | 1 | B | Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar. | |||
15 | 4 | D | Okuduğu metinlerdeki hikaye unsurlarını belirler. | 15 | 3 | C | Litre ve mililitre ile ilgili problemleri çözer. | 15 | 2 | D | Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder. | |||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 3 | D | Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar. | 1 | 3 | A | Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır. | 1 | 3 | D | Students will be able to interact with their classmates through asking for and giving permission in short utterances. | |||
2 | 4 | B | Dünya üzerindeki çeşitli ülkeleri tanıtır. | 2 | 4 | C | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. | 2 | 4 | B | Students will be able to recognize information about other people. | |||
3 | 5 | D | Farklı ülkelere ait kültürel unsurlarla ülkemizin sahip olduğu kültürel unsurları karşılaştırır. | 3 | 5 | A | İslam’ın inanç esaslarını sıralar. | 3 | 5 | A | Temiz ve düzenli olmaya özen gösterir. | |||
4 | 6 | A | Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel sosyal etkinlikleri önerir. | 4 | 6 | C | Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. | 4 | 6 | B | Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines. | |||
5 | 7 | A | Aile ve okul yaşamındaki söz ve eylemlerinin sorumluluğunu alır. | 5 | 7 | B | İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur. | 5 | 7 | C | Students will be able to talk about their likes and dislikes. | |||
6 | 8 | C | Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler. | 6 | 8 | B | Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar. | 6 | 8 | A | Students will be able to give short and basic instructions. | |||
7 | 9 | C | Çocuk olarak sahip olduğu haklara örnekler verir. | 7 | 9 | D | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrenin genel özelliklerini açıklar. | 7 | 9 | D | Students will be able to identify other people’s jobs and likes in a short, simple oral text. | |||
8 | 10 | B | Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır. | 8 | 10 | C | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine yıllarını özetler. | 8 | 10 | C | Students will be able to understand short oral texts about weather conditions and clothing. | |||
9 | 1 | D | Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır. | 9 | 1 | D | Temiz ve düzenli olmaya özen gösterir. | 9 | 1 | B | Students will be able to understand the main point in short, clear, simple messages and announcements (e.g., describing people and their features). | |||
10 | 2 | D | Milli Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Milli Mücadele’nin önemini kavrar. | 10 | 2 | D | İslam dininin temizliğe verdiği öneme örnekler verir. | 10 | 2 | D | Students will be able to recognize simple words and phrases about food and drinks. |