HBS Denemesi 5. Sınıf Cevap Anahtarı

2024 - 2025 HBS00 5. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 5 C Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.   1 4 C 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.   1 3 C Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını işlevleri ile tanır.  
2 6 A Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.   2 5 D 4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.   2 4 A Çalışan bir elektrik devresi kurar.  
3 7 C Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.   3 6 B Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler.   3 5 D Alkol ve sigara kullanımının insan sağlığına olan olumsuz etkilerinin farkına varır.  
4 8 B Eş sesli kelimelerin anlamlarını ayırt eder.   4 7 B En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar.   4 6 C Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterir.  
5 9 B Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   5 8 A En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar.   5 7 D Uygun aydınlatma hakkında araştırma yapar.  
6 10 A Konuşmalarında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanır.   6 9 D Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.   6 8 A Canlı yaşamı ve besin içerikleri arasındaki ilişkiyi açıklar.  
7 11 B Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.   7 10 A İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.   7 9 B Dünya’nın hareketleri sonucu gerçekleşen olayları açıklar.  
8 12 D Deyim ve atasözlerinin metnin anlamına katkısını kavrar.   8 11 B En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.   8 10 A Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarını işlevleri ile tanır.  
9 13 C Okuduğu metinle ilgili soruları cevaplar.   9 12 C Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer.   9 11 C Yaşam için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini fark eder.  
10 14 D Okuduğu metnin konusunu belirler.   10 13 A İzometrik ya da kareli kAğıda eş küplerle çizilmiş olarak verilen modellere uygun basit yapılar oluşturur.   10 12 D Ses kirliliğini azaltmaya yönelik çözümler üretir.  
11 15 D Grafik, tablo ve çizelgelerle ilgili soruları cevaplar.   11 14 D Üçgenleri kenar uzunluklarına göre sınıflandırır.   11 13 B Ses kirliliğini azaltmaya yönelik çözümler üretir.  
12 1 A Okudukları ile ilgili çıkarımlar yapar.   12 15 C Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir.   12 14 D Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır.  
13 2 C Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.   13 1 A Kilogram ve gramı kütle ölçerken birlikte kullanır.   13 15 C Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar.  
14 3 B Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.   14 2 B Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birimkarelerin sayısı olduğunu belirler.   14 1 B Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri açıklar.  
15 4 D Okuduğu metinlerdeki hikaye unsurlarını belirler.   15 3 C Litre ve mililitre ile ilgili problemleri çözer.   15 2 D Mıknatısı tanır ve kutupları olduğunu keşfeder.  
                             
                             
                             
                             
                             
                             
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 3 D Yaşamına ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar.   1 3 A Dini ifadeleri, günlük konuşmalarda doğru ve yerinde kullanır.   1 3 D Students will be able to interact with their classmates through asking for and giving permission in short utterances.  
2 4 B Dünya üzerindeki çeşitli ülkeleri tanıtır.   2 4 C İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur.   2 4 B Students will be able to recognize information about other people.  
3 5 D Farklı ülkelere ait kültürel unsurlarla ülkemizin sahip olduğu kültürel unsurları karşılaştırır.   3 5 A İslam’ın inanç esaslarını sıralar.   3 5 A Temiz ve düzenli olmaya özen gösterir.  
4 6 A Okul yaşamında gerekli gördüğü eğitsel sosyal etkinlikleri önerir.   4 6 C Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar.   4 6 B Students will be able to understand the general and specific information in a short, oral text about daily routines.  
5 7 A Aile ve okul yaşamındaki söz ve eylemlerinin sorumluluğunu alır.   5 7 B İnsani ilişkilerin gelişmesinde sevgi ve saygının önemini ve gerekliliğini savunur.   5 7 C Students will be able to talk about their likes and dislikes.  
6 8 C Sorumluluk sahibi bir birey olarak bilinçli tüketici davranışları sergiler.   6 8 B Kur’an-ı Kerim’in iç düzeni ile ilgili kavramları tanımlar.   6 8 A Students will be able to give short and basic instructions.  
7 9 C Çocuk olarak sahip olduğu haklara örnekler verir.   7 9 D Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrenin genel özelliklerini açıklar.   7 9 D Students will be able to identify other people’s jobs and likes in a short, simple oral text.  
8 10 B Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırır.   8 10 C Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine yıllarını özetler.   8 10 C Students will be able to understand short oral texts about weather conditions and clothing.  
9 1 D Teknolojik ürünleri kendisine, başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.   9 1 D Temiz ve düzenli olmaya özen gösterir.   9 1 B Students will be able to understand the main point in short, clear, simple messages and announcements (e.g., describing people and their features).  
10 2 D Milli Mücadele kahramanlarının hayatlarından hareketle Milli Mücadele’nin önemini kavrar.   10 2 D İslam dininin temizliğe verdiği öneme örnekler verir.   10 2 D Students will be able to recognize simple words and phrases about food and drinks.