HBS Denemesi 6. Sınıf Cevap Anahtarı

2024 - 2025 HBS00 6. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 3 C Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.   1 3 A Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar.   1 2 C Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.  
2 4 D Metindeki hikaye unsurlarını belirler.   2 4 D Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.   2 3 C Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.  
3 5 A Yapım ekinin işlevlerini açıklar.   3 5 C 90°’lik bir açıyı referans alarak dar, dik ve geniş açıları oluşturur, oluşturulmuş bir açının dar, dik ya da geniş açılı olduğunu belirler.   3 4 D Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar.  
4 13 B Metinle ilgili sorulara cevap verir.   4 6 A Bir doğru parçasına paralel doğru parçaları inşa eder, çizilmiş doğru parçalarının paralel olup olmadığını yorumlar.   4 5 C Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder.  
5 14 B Metin türlerini ayırt eder.   5 7 B Kesir, ondalık ve yüzdelik gösterimlerle belirtilen çoklukları karşılaştırır.   5 6 A Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler.  
6 15 C Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.   6 8 B Dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel elemanlarını belirler ve çizer.   6 7 B Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır.  
7 6 C Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir.   7 9 B Dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel elemanlarını belirler ve çizer.   7 8 C Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.  
8 7 B Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.   8 10 D Bir doğru parçasına eşit uzunlukta doğru parçaları çizer.   8 9 B Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer.  
9 1 D Görsellerle ilgili soruları cevaplar.   9 11 C Üçgen ve dörtgenlerin iç açılarının ölçüleri toplamını belirler ve verilmeyen açıyı bulur.   9 10 A Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir.  
10 2 A Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.   10 12 D Araştırma sorularına ilişkin verileri toplar, sıklık tablosu ve sütun grafiğiyle gösterir.   10 11 D Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır.  
11 8 D Metinle ilgili sorulara cevap verir.   11 13 B Üçgen ve dörtgenlerin çevre uzunluklarını hesaplar, verilen bir çevre uzunluğuna sahip farklı şekiller oluşturur.   11 12 B Bir elektrik devresindeki elemanları sembolleriyle gösterir.  
12 9 A Kökleri ve ekleri ayırt eder.   12 14 B Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar.   12 13 B Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır.  
13 10 B Yazdıklarını düzenler.   13 15 A Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.   13 14 C Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.  
14 11 C Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.   14 1 C Açılarına ve kenarlarına göre üçgenler oluşturur, oluşturulmuş farklı üçgenleri kenar ve açı özelliklerine göre sınıflandırır.   14 15 C İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder.  
15 12 D Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   15 2 C Uzunluk ölçme birimlerini tanır, metre-kilometre, metre-desimetre-santimetre-milimetre birimlerini birbirine dönüştürür ve ilgili problemleri çözer.   15 1 A Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder.  
                             
                             
                             
                             
                             
                             
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 3 B Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır.   1 4 C Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar.   1 4 B Students will be able to exchange simple personal information.  
2 4 D Yaşadığı yerin yönetim birimlerinin temel görevlerini açıklar.   2 5 B Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder.   2 5 C Students will be able to give directions in a simple way.  
3 5 C Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihi mekAnları, nesneleri ve eserleri tanıtır.   3 6 B Kevser suresini okur, anlamını söyler.   3 6 A Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses.  
4 6 A Yaşadığı yer ve çevresindeki ekonomik faaliyetlere bağlı olarak gelişen meslekleri tanır.   4 7 C Mimarimizde yer alan dini motifleri inceler.   4 7 D Students will be able to talk about hobbies, likes/dislikes and abilities in a simple way.  
5 7 D Haritalar üzerinde yaşadığı yer ve çevresinin yeryüzü şekillerini genel olarak açıklar.   5 8 D Musikimizde dinin izlerine örnekler verir.   5 8 B Students will be able to state the time of an event.  
6 8 A Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir.   6 9 D Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder.   6 9 A Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines.  
7 1 D Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler.   7 10 A Hz. Lokman’ın (a.s.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir.   7 10 B Students will be able to talk about what people/animals are doing at the moment.  
8 2 B Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder.   8 1 B Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir.   8 1 C Students will be able to state the date of an event.  
9 10 C Temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder.   9 2 A Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder.   9 2 D Students will be able to understand simple texts about sports activities.  
10 9 C Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir.   10 3 C Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile içi iletişimine örnekler verir.   10 3 C Students will be able to understand simple texts about sports activities.