2024 - 2025 HBS00 6. Sınıf Cevap Anahtarı | ||||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 3 | C | Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler. | 1 | 3 | A | Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar. | 1 | 2 | C | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | |||
2 | 4 | D | Metindeki hikaye unsurlarını belirler. | 2 | 4 | D | Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder. | 2 | 3 | C | Ay’ın evreleri ile Ay’ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||
3 | 5 | A | Yapım ekinin işlevlerini açıklar. | 3 | 5 | C | 90°’lik bir açıyı referans alarak dar, dik ve geniş açıları oluşturur, oluşturulmuş bir açının dar, dik ya da geniş açılı olduğunu belirler. | 3 | 4 | D | Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar. | |||
4 | 13 | B | Metinle ilgili sorulara cevap verir. | 4 | 6 | A | Bir doğru parçasına paralel doğru parçaları inşa eder, çizilmiş doğru parçalarının paralel olup olmadığını yorumlar. | 4 | 5 | C | Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder. | |||
5 | 14 | B | Metin türlerini ayırt eder. | 5 | 7 | B | Kesir, ondalık ve yüzdelik gösterimlerle belirtilen çoklukları karşılaştırır. | 5 | 6 | A | Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler. | |||
6 | 15 | C | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | 6 | 8 | B | Dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel elemanlarını belirler ve çizer. | 6 | 7 | B | Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır. | |||
7 | 6 | C | Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. | 7 | 9 | B | Dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel elemanlarını belirler ve çizer. | 7 | 8 | C | Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır. | |||
8 | 7 | B | Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | 8 | 10 | D | Bir doğru parçasına eşit uzunlukta doğru parçaları çizer. | 8 | 9 | B | Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer. | |||
9 | 1 | D | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | 9 | 11 | C | Üçgen ve dörtgenlerin iç açılarının ölçüleri toplamını belirler ve verilmeyen açıyı bulur. | 9 | 10 | A | Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir. | |||
10 | 2 | A | Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır. | 10 | 12 | D | Araştırma sorularına ilişkin verileri toplar, sıklık tablosu ve sütun grafiğiyle gösterir. | 10 | 11 | D | Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır. | |||
11 | 8 | D | Metinle ilgili sorulara cevap verir. | 11 | 13 | B | Üçgen ve dörtgenlerin çevre uzunluklarını hesaplar, verilen bir çevre uzunluğuna sahip farklı şekiller oluşturur. | 11 | 12 | B | Bir elektrik devresindeki elemanları sembolleriyle gösterir. | |||
12 | 9 | A | Kökleri ve ekleri ayırt eder. | 12 | 14 | B | Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar. | 12 | 13 | B | Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır. | |||
13 | 10 | B | Yazdıklarını düzenler. | 13 | 15 | A | Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur. | 13 | 14 | C | Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||
14 | 11 | C | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar. | 14 | 1 | C | Açılarına ve kenarlarına göre üçgenler oluşturur, oluşturulmuş farklı üçgenleri kenar ve açı özelliklerine göre sınıflandırır. | 14 | 15 | C | İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder. | |||
15 | 12 | D | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 15 | 2 | C | Uzunluk ölçme birimlerini tanır, metre-kilometre, metre-desimetre-santimetre-milimetre birimlerini birbirine dönüştürür ve ilgili problemleri çözer. | 15 | 1 | A | Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder. | |||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 3 | B | Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır. | 1 | 4 | C | Evrendeki mükemmel düzen ile Allah’ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar. | 1 | 4 | B | Students will be able to exchange simple personal information. | |||
2 | 4 | D | Yaşadığı yerin yönetim birimlerinin temel görevlerini açıklar. | 2 | 5 | B | Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. | 2 | 5 | C | Students will be able to give directions in a simple way. | |||
3 | 5 | C | Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihi mekAnları, nesneleri ve eserleri tanıtır. | 3 | 6 | B | Kevser suresini okur, anlamını söyler. | 3 | 6 | A | Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses. | |||
4 | 6 | A | Yaşadığı yer ve çevresindeki ekonomik faaliyetlere bağlı olarak gelişen meslekleri tanır. | 4 | 7 | C | Mimarimizde yer alan dini motifleri inceler. | 4 | 7 | D | Students will be able to talk about hobbies, likes/dislikes and abilities in a simple way. | |||
5 | 7 | D | Haritalar üzerinde yaşadığı yer ve çevresinin yeryüzü şekillerini genel olarak açıklar. | 5 | 8 | D | Musikimizde dinin izlerine örnekler verir. | 5 | 8 | B | Students will be able to state the time of an event. | |||
6 | 8 | A | Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir. | 6 | 9 | D | Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder. | 6 | 9 | A | Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines. | |||
7 | 1 | D | Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler. | 7 | 10 | A | Hz. Lokman’ın (a.s.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir. | 7 | 10 | B | Students will be able to talk about what people/animals are doing at the moment. | |||
8 | 2 | B | Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder. | 8 | 1 | B | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir. | 8 | 1 | C | Students will be able to state the date of an event. | |||
9 | 10 | C | Temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder. | 9 | 2 | A | Allah’ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder. | 9 | 2 | D | Students will be able to understand simple texts about sports activities. | |||
10 | 9 | C | Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir. | 10 | 3 | C | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile içi iletişimine örnekler verir. | 10 | 3 | C | Students will be able to understand simple texts about sports activities. |