HBS Denemesi 7. Sınıf Cevap Anahtarı

2024 - 2025 HBS00 7. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 4 A Metnin içeriğini yorumlar.   1 4 D Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir.   1 12 B Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur.  
2 5 B Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.   2 5 B Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.   2 13 C Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır.  
3 14 C Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   3 6 B Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler.   3 6 D Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar.  
4 15 D Metinle ilgili soruları cevaplar.   4 7 D Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar.   4 7 B Kan grupları arasındaki kan alışverişini ifade eder.  
5 11 D Yazdıklarını düzenler.   5 8 B Bir veri grubuna ait aritmetik ortalamayı hesaplar ve yorumlar.   5 8 A Birbiri içinde çözünmeyen sıvıların yoğunluklarını deney yaparak karşılaştırır.  
6 12 C İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar.   6 9 A Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder, ilgili problemleri çözer.   6 3 B Sürati tanımlar ve birimini ifade eder.  
7 13 B Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.   7 10 B Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu hesaplamayı gerektiren problemleri çözer.   7 4 C Sesin yansıma ve soğurulmasına örnekler verir.  
8 9 C Metindeki söz sanatlarını tespit eder.   8 11 D İki gruba ait verileri ikili sıklık tablosu ve sütun grafiği ile gösterir.   8 5 D İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder.  
9 10 D Görsellerle ilgili soruları cevaplar.   9 12 D Üçgenin alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer.   9 14 A Sesin yayılmasını önlemeye yönelik tahminlerde bulunur ve tahminlerini test eder.  
10 6 B Metnin konusunu belirler.   10 13 B Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.   10 15 C Sinir sistemini, merkezi ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar.  
11 7 A Metinle ilgili soruları cevaplar.   11 1 C Paralelkenarın alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer.   11 1 D Duyu organlarına ait yapıları model üzerinde göstererek açıklar.  
12 8 C Yazdıklarını düzenler.   12 2 A Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler.   12 2 A Duyu organlarındaki kusurlara ve bu kusurların giderilmesinde kullanılan teknolojilere örnekler verir.  
13 1 D Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   13 3 C Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar.   13 9 B Duyu organlarına ait yapıları model üzerinde göstererek açıklar.  
14 2 A Metnin konusunu belirler.   14 15 A Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar.   14 10 D Sistemlerin sağlığı için yapılması gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartışır.  
15 3 B Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.   15 14 C Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar.   15 11 C Tasarladığı elektrik devresini kullanarak maddeleri, elektriği iletme durumlarına göre sınıflandırır.  
                             
                             
                             
                             
                             
                             
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 3 B Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler.   1 4 A Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar.   1 3 D Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions.  
2 4 D İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar.   2 5 B İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.   2 7 A Students will be able to ask people about their food preferences.  
3 5 B Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar.   3 6 D Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Medine Dönemini değerlendirir.   3 5 C Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment.  
4 6 B Sosyal, kültürel ve tarihi bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder.   4 1 C Namazın kılınışına örnekler verir.   4 9 B Students will be able to talk about occupations.  
5 7 A Türkiye’nin coğrafi özelliklerini dikkate alarak yatırım ve pazarlama proje önerileri hazırlar.   5 2 D Medine’ye hicretin sebep ve sonuçlarını irdeler.   5 10 C Students will be able to describe past activities and personal experiences.  
6 8 A Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder.   6 3 B İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir.   6 1 B Students will be able to understand short and simple texts about the weather, weather conditions and emotios.  
7 9 A Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur.   7 9 A İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.   7 2 A Students will be able to understand general meaning in simple texts related to the feelings and personal opinions about places and things.  
8 10 D Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki yaşam üzerine etkilerine ilişkin fikirler ileri sürer.   8 10 D Zararlı alışkanlıkların başlama sebeplerini sorgular.   8 4 D Students will be able to talk about the locations of people and things.  
9 1 C Yönetimin karar alma sürecini etkileyen unsurları analiz eder.   9 7 C Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Mekke Dönemini değerlendirir.   9 8 B Students will be able to give each other suggestions about the protection of the environment.  
10 2 C Ülkemizin Türk Cumhuriyetleri ve komşu devletlerle olan kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik ilişkilerini analiz eder.   10 8 B Toplumumuzu birleştiren temel değerleri fark eder.   10 6 A Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment.