2024 - 2025 HBS00 7. Sınıf Cevap Anahtarı | ||||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 4 | A | Metnin içeriğini yorumlar. | 1 | 4 | D | Tam sayıları tanır ve sayı doğrusunda gösterir. | 1 | 12 | B | Güneş ve Ay tutulmasını temsil eden bir model oluşturur. | |||
2 | 5 | B | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | 2 | 5 | B | Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | 2 | 13 | C | Dengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetleri, cisimlerin hareket durumlarını gözlemleyerek karşılaştırır. | |||
3 | 14 | C | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 3 | 6 | B | Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. | 3 | 6 | D | Sindirim sistemini oluşturan yapı ve organların görevlerini modeller kullanarak açıklar. | |||
4 | 15 | D | Metinle ilgili soruları cevaplar. | 4 | 7 | D | Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar. | 4 | 7 | B | Kan grupları arasındaki kan alışverişini ifade eder. | |||
5 | 11 | D | Yazdıklarını düzenler. | 5 | 8 | B | Bir veri grubuna ait aritmetik ortalamayı hesaplar ve yorumlar. | 5 | 8 | A | Birbiri içinde çözünmeyen sıvıların yoğunluklarını deney yaparak karşılaştırır. | |||
6 | 12 | C | İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. | 6 | 9 | A | Komşu, tümler, bütünler ve ters açıların özelliklerini keşfeder, ilgili problemleri çözer. | 6 | 3 | B | Sürati tanımlar ve birimini ifade eder. | |||
7 | 13 | B | Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. | 7 | 10 | B | Çapı veya yarıçapı verilen bir çemberin uzunluğunu hesaplamayı gerektiren problemleri çözer. | 7 | 4 | C | Sesin yansıma ve soğurulmasına örnekler verir. | |||
8 | 9 | C | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | 8 | 11 | D | İki gruba ait verileri ikili sıklık tablosu ve sütun grafiği ile gösterir. | 8 | 5 | D | İç salgı bezlerinin vücut için önemini fark eder. | |||
9 | 10 | D | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | 9 | 12 | D | Üçgenin alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. | 9 | 14 | A | Sesin yayılmasını önlemeye yönelik tahminlerde bulunur ve tahminlerini test eder. | |||
10 | 6 | B | Metnin konusunu belirler. | 10 | 13 | B | Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | 10 | 15 | C | Sinir sistemini, merkezi ve çevresel sinir sisteminin görevlerini model üzerinde açıklar. | |||
11 | 7 | A | Metinle ilgili soruları cevaplar. | 11 | 1 | C | Paralelkenarın alan bağıntısını oluşturur, ilgili problemleri çözer. | 11 | 1 | D | Duyu organlarına ait yapıları model üzerinde göstererek açıklar. | |||
12 | 8 | C | Yazdıklarını düzenler. | 12 | 2 | A | Doğal sayıların çarpanlarını ve katlarını belirler. | 12 | 2 | A | Duyu organlarındaki kusurlara ve bu kusurların giderilmesinde kullanılan teknolojilere örnekler verir. | |||
13 | 1 | D | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 13 | 3 | C | Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. | 13 | 9 | B | Duyu organlarına ait yapıları model üzerinde göstererek açıklar. | |||
14 | 2 | A | Metnin konusunu belirler. | 14 | 15 | A | Kümeler ile ilgili temel kavramları anlar. | 14 | 10 | D | Sistemlerin sağlığı için yapılması gerekenleri araştırma verilerine dayalı olarak tartışır. | |||
15 | 3 | B | Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. | 15 | 14 | C | Bir doğal sayının kendisiyle tekrarlı çarpımını üslü ifade olarak yazar ve değerini hesaplar. | 15 | 11 | C | Tasarladığı elektrik devresini kullanarak maddeleri, elektriği iletme durumlarına göre sınıflandırır. | |||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 3 | B | Sosyal rollerin zaman içerisindeki değişimini inceler. | 1 | 4 | A | Peygamber ve peygamberlik kavramlarını tanımlar. | 1 | 3 | D | Students will be able to understand short and simple texts, such as personal narratives about repeated actions. | |||
2 | 4 | D | İslamiyet’in ortaya çıkışını ve beraberinde getirdiği değişimleri yorumlar. | 2 | 5 | B | İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. | 2 | 7 | A | Students will be able to ask people about their food preferences. | |||
3 | 5 | B | Konum ile ilgili kavramları kullanarak kıtaların, okyanusların ve ülkemizin coğrafi konumunu tanımlar. | 3 | 6 | D | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Medine Dönemini değerlendirir. | 3 | 5 | C | Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment. | |||
4 | 6 | B | Sosyal, kültürel ve tarihi bağların toplumsal birlikteliğin oluşmasındaki yerini ve rolünü analiz eder. | 4 | 1 | C | Namazın kılınışına örnekler verir. | 4 | 9 | B | Students will be able to talk about occupations. | |||
5 | 7 | A | Türkiye’nin coğrafi özelliklerini dikkate alarak yatırım ve pazarlama proje önerileri hazırlar. | 5 | 2 | D | Medine’ye hicretin sebep ve sonuçlarını irdeler. | 5 | 10 | C | Students will be able to describe past activities and personal experiences. | |||
6 | 8 | A | Türklerin İslamiyet’i kabulleri ile birlikte siyasi, sosyal ve kültürel alanlarda meydana gelen değişimleri fark eder. | 6 | 3 | B | İslam dininin yasakladığı zararlı alışkanlıklara ayet ve hadislerden örnekler verir. | 6 | 1 | B | Students will be able to understand short and simple texts about the weather, weather conditions and emotios. | |||
7 | 9 | A | Dünyanın farklı doğal ortamlarındaki insan yaşantılarından yola çıkarak iklim özellikleri hakkında çıkarımlarda bulunur. | 7 | 9 | A | İslam’da namaz ibadetinin önemini, ayet ve hadislerden örneklerle açıklar. | 7 | 2 | A | Students will be able to understand general meaning in simple texts related to the feelings and personal opinions about places and things. | |||
8 | 10 | D | Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin gelecekteki yaşam üzerine etkilerine ilişkin fikirler ileri sürer. | 8 | 10 | D | Zararlı alışkanlıkların başlama sebeplerini sorgular. | 8 | 4 | D | Students will be able to talk about the locations of people and things. | |||
9 | 1 | C | Yönetimin karar alma sürecini etkileyen unsurları analiz eder. | 9 | 7 | C | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) davetinin Mekke Dönemini değerlendirir. | 9 | 8 | B | Students will be able to give each other suggestions about the protection of the environment. | |||
10 | 2 | C | Ülkemizin Türk Cumhuriyetleri ve komşu devletlerle olan kültürel, sosyal, siyasi ve ekonomik ilişkilerini analiz eder. | 10 | 8 | B | Toplumumuzu birleştiren temel değerleri fark eder. | 10 | 6 | A | Students will be able to ask people questions about what they are doing at the moment. |