2024 - 2025 HBS01 8. Sınıf Cevap Anahtarı | ||||||||||||||
Türkçe | Matematik | Fen Bilimleri | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 4 | B | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 1 | 3 | D | Dairenin ve daire diliminin alanını hesaplar. | 1 | 2 | A | Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir. | |||
2 | 5 | A | Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur. | 2 | 4 | A | Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturur, ilgili problemleri çözer. | 2 | 3 | A | Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır. | |||
3 | 6 | D | Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | 3 | 5 | C | Bir veri grubuna ait ortalama, ortanca ve tepe değeri bulur ve yorumlar. | 3 | 4 | D | Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur. | |||
4 | 7 | C | Yazdıklarını düzenler. | 4 | 6 | # | Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer. | 4 | 5 | A | İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar. | |||
5 | 8 | D | Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | 5 | 7 | D | Bir çokluğu belirli bir yüzde ile arttırmaya veya azaltmaya yönelik hesaplamalar yapar. | 5 | 6 | A | Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler. | |||
6 | 9 | D | Metnin konusunu belirler. | 6 | 8 | A | Doğru orantılı iki çokluk arasındaki ilişkiyi ifade eder. | 6 | 7 | D | Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade eder. | |||
7 | 10 | A | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder. | 7 | 9 | B | İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler, oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler, ilgili problemleri çözer. | 7 | 8 | B | Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir. | |||
8 | 11 | A | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | 8 | 10 | A | Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur. | 8 | 9 | C | Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir. | |||
9 | 12 | B | Metindeki anlatım biçimlerini belirler. | 9 | 11 | B | İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler, oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler, ilgili problemleri çözer. | 9 | 10 | C | Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir. | |||
10 | 13 | D | Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | 10 | 12 | A | Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini açıklar. | 10 | 11 | D | Işığın kırılmasını, ince ve kalın kenarlı mercekler kullanarak deneyle gözlemler. | |||
11 | 14 | B | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | 11 | 13 | B | Birbirine oranı verilen iki çokluktan biri verildiğinde diğerini bulur. | 11 | 12 | D | Yıldız oluşum sürecinin farkına varır. | |||
12 | 15 | A | Metinle ilgili soruları cevaplar. | 12 | 14 | B | Üç boyutlu cisimlerin farklı yönlerden iki boyutlu görünümlerini çizer. | 12 | 13 | A | Bitki ve hayvanlardaki üreme çeşitlerini karşılaştırır. | |||
13 | 16 | C | Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | 13 | 15 | D | Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer. | 13 | 14 | B | Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayının sebebini ortam değişikliği ile ilişkilendirir. | |||
14 | 17 | D | Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | 14 | 16 | C | Verilere ilişkin çizgi grafiği oluşturur ve yorumlar. | 14 | 15 | C | Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır. | |||
15 | 18 | B | Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | 15 | 18 | D | Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer. | 15 | 20 | B | Sperm, yumurta, zigot, embriyo, fetüs ve bebek arasındaki ilişkiyi açıklar. | |||
16 | 19 | C | Metin türlerini ayırt eder. | 16 | 19 | C | Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. | 16 | 18 | D | Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır. | |||
17 | 20 | C | Yazdıklarını düzenler. | 17 | 20 | C | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. | 17 | 19 | A | Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar. | |||
18 | 1 | D | Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder. | 18 | 1 | C | Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar. | 18 | 16 | B | Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular. | |||
19 | 2 | C | Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | 19 | 2 | C | Sayı örüntülerinin kuralını harfle ifade eder, kuralı harfle ifade edilen örüntünün istenilen terimini bulur. | 19 | 17 | C | Ampullerin seri ve paralel bağlandığı durumlardaki parlaklıklarını devre üzerinde gözlemleyerek çıkarımda bulunur. | |||
20 | 3 | C | Metinle ilgili soruları cevaplar. | 20 | 17 | A | Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar. | 20 | 1 | A | Bitki ve hayvanlardaki büyüme ve gelişme süreçlerini örnekler vererek açıklar. | |||
Sosyal Bilgiler | Din Kültürü | İngilizce | ||||||||||||
A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | A | B | DC | Konu | |||
1 | 2 | D | İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular. | 1 | 4 | B | Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır. | 1 | 3 | C | Students will be able to ask questions related to the frequency of events. | |||
2 | 3 | B | Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar. | 2 | 5 | B | Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar. | 2 | 4 | B | Students will be able to talk about past events with definite time. | |||
3 | 4 | C | İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 3 | 6 | D | İslam’da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar. | 3 | 5 | A | Students will be able to give explanations with reasons. | |||
4 | 5 | A | Üretimde ve yönetimde toprağın önemini geçmişten ve günümüzden örneklerle açıkla. | 4 | 7 | C | Haccın yapılışını özetler. | 4 | 6 | C | Students will be able to understand texts about celebrations. | |||
5 | 10 | A | Osmanlı kültür, sanat ve estetik anlayışına örnekler verir. | 5 | 8 | D | Dinin farklı yorum biçimleri olabileceğinin farkına varır. | 5 | 7 | A | Students will be able to spot the names of wild animals in simple texts. | |||
6 | 8 | A | Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler. | 6 | 1 | B | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar. | 6 | 8 | B | Students will be able to understand simple texts about daily routines and preferences. | |||
7 | 7 | C | Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur. | 7 | 2 | C | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. | 7 | 9 | C | Students will be able to give a simple description or presentation of a process. | |||
8 | 6 | B | Türkiye’nin üyesi olduğu uluslararası kuruluşlara örnekler verir. | 8 | 3 | C | Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder. | 8 | 10 | D | Students will be able to talk about simple predictions. | |||
9 | 9 | C | Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır. | 9 | 9 | C | Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir. | 9 | 1 | D | Students will be able to give explanations with reasons. | |||
10 | 1 | D | Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur. | 10 | 10 | B | Dinin farklı yorum biçimleri olabileceğinin farkına varır. | 10 | 2 | A | Students will be able to understand simple expressions and recognize familiar words about explanations with reasons. |