HBS Denemesi 8. Sınıf Cevap Anahtarı

2024 - 2025 HBS01 8. Sınıf Cevap Anahtarı
Türkçe   Matematik   Fen Bilimleri  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 4 B Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   1 3 D Dairenin ve daire diliminin alanını hesaplar.   1 2 A Üreme ana hücrelerinde mayozun nasıl gerçekleştiğini model üzerinde gösterir.  
2 5 A Metni türün özelliklerine uygun biçimde okur.   2 4 A Eşkenar dörtgen ve yamuğun alan bağıntılarını oluşturur, ilgili problemleri çözer.   2 3 A Kinetik ve potansiyel enerji türlerinin birbirine dönüşümünden hareketle enerjinin korunduğu sonucunu çıkarır.  
3 6 D Metindeki yardımcı fikirleri belirler.   3 5 C Bir veri grubuna ait ortalama, ortanca ve tepe değeri bulur ve yorumlar.   3 4 D Teleskobun gök bilimin gelişimindeki önemine yönelik çıkarımda bulunur.  
4 7 C Yazdıklarını düzenler.   4 6 # Tam sayılarla toplama ve çıkarma işlemlerini yapar, ilgili problemleri çözer.   4 5 A İnsanda üremeyi sağlayan yapı ve organları şema üzerinde göstererek açıklar.  
5 8 D Metindeki söz sanatlarını tespit eder.   5 7 D Bir çokluğu belirli bir yüzde ile arttırmaya veya azaltmaya yönelik hesaplamalar yapar.   5 6 A Çözünme hızına etki eden faktörleri deney yaparak belirler.  
6 9 D Metnin konusunu belirler.   6 8 A Doğru orantılı iki çokluk arasındaki ilişkiyi ifade eder.   6 7 D Aynı veya farklı atomların bir araya gelerek molekül oluşturacağını ifade eder.  
7 10 A Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.   7 9 B İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler, oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler, ilgili problemleri çözer.   7 8 B Karışımları, homojen ve heterojen olarak sınıflandırarak örnekler verir.  
8 11 A Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.   8 10 A Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarını ve belirli bir yüzdesi verilen çokluğun tamamını bulur.   8 9 C Gözlemleri sonucunda cisimlerin, siyah, beyaz ve renkli görünmesinin nedenini, ışığın yansıması ve soğurulmasıyla ilişkilendirir.  
9 12 B Metindeki anlatım biçimlerini belirler.   9 11 B İki paralel doğruyla bir keseninin oluşturduğu yöndeş, ters, iç ters, dış ters açıları belirleyerek özelliklerini inceler, oluşan açıların eş veya bütünler olanlarını belirler, ilgili problemleri çözer.   9 10 C Ayna çeşitlerini gözlemleyerek kullanım alanlarına örnekler verir.  
10 13 D Görsellerle ilgili soruları cevaplar.   10 12 A Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini açıklar.   10 11 D Işığın kırılmasını, ince ve kalın kenarlı mercekler kullanarak deneyle gözlemler.  
11 14 B Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder.   11 13 B Birbirine oranı verilen iki çokluktan biri verildiğinde diğerini bulur.   11 12 D Yıldız oluşum sürecinin farkına varır.  
12 15 A Metinle ilgili soruları cevaplar.   12 14 B Üç boyutlu cisimlerin farklı yönlerden iki boyutlu görünümlerini çizer.   12 13 A Bitki ve hayvanlardaki üreme çeşitlerini karşılaştırır.  
13 16 C Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar.   13 15 D Rasyonel sayılarla işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.   13 14 B Ortam değiştiren ışığın izlediği yolu gözlemleyerek kırılma olayının sebebini ortam değişikliği ile ilişkilendirir.  
14 17 D Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.   14 16 C Verilere ilişkin çizgi grafiği oluşturur ve yorumlar.   14 15 C Hayvan ve bitki hücrelerini, temel kısımları ve görevleri açısından karşılaştırır.  
15 18 B Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.   15 18 D Doğru ve ters orantıyla ilgili problemleri çözer.   15 20 B Sperm, yumurta, zigot, embriyo, fetüs ve bebek arasındaki ilişkiyi açıklar.  
16 19 C Metin türlerini ayırt eder.   16 19 C Cebirsel ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar.   16 18 D Kütle ve ağırlık kavramlarını karşılaştırır.  
17 20 C Yazdıklarını düzenler.   17 20 C Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.   17 19 A Fiziksel anlamda yapılan işin, uygulanan kuvvet ve alınan yolla ilişkili olduğunu açıklar.  
18 1 D Çekim eklerinin işlevlerini ayırt eder.   18 1 C Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemi tanır ve verilen gerçek hayat durumlarına uygun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem kurar.   18 16 B Karışımların ayrılması için kullanılabilecek yöntemlerden uygun olanı seçerek uygular.  
19 2 C Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.   19 2 C Sayı örüntülerinin kuralını harfle ifade eder, kuralı harfle ifade edilen örüntünün istenilen terimini bulur.   19 17 C Ampullerin seri ve paralel bağlandığı durumlardaki parlaklıklarını devre üzerinde gözlemleyerek çıkarımda bulunur.  
20 3 C Metinle ilgili soruları cevaplar.   20 17 A Bir doğal sayı ile bir cebirsel ifadeyi çarpar.   20 1 A Bitki ve hayvanlardaki büyüme ve gelişme süreçlerini örnekler vererek açıklar.  
                             
Sosyal Bilgiler   Din Kültürü   İngilizce  
A B DC Konu   A B DC Konu   A B DC Konu  
1 2 D İletişimi etkileyen tutum ve davranışları analiz ederek kendi tutum ve davranışlarını sorgular.   1 4 B Melekleri özellikleri ve görevlerine göre sınıflandırır.   1 3 C Students will be able to ask questions related to the frequency of events.  
2 3 B Osmanlı Devleti’nin siyasi güç olarak ortaya çıkış sürecini ve bu süreci etkileyen faktörleri açıklar.   2 5 B Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlar.   2 4 B Students will be able to talk about past events with definite time.  
3 4 C İletişim araçlarından yararlanırken haklarını kullanır ve sorumluluklarını yerine getirir.   3 6 D İslam’da hac ibadetinin önemini ayet ve hadisler ışığında yorumlar.   3 5 A Students will be able to give explanations with reasons.  
4 5 A Üretimde ve yönetimde toprağın önemini geçmişten ve günümüzden örneklerle açıkla.   4 7 C Haccın yapılışını özetler.   4 6 C Students will be able to understand texts about celebrations.  
5 10 A Osmanlı kültür, sanat ve estetik anlayışına örnekler verir.   5 8 D Dinin farklı yorum biçimleri olabileceğinin farkına varır.   5 7 A Students will be able to spot the names of wild animals in simple texts.  
6 8 A Bilginin korunması, yaygınlaştırılması ve aktarılmasında değişim ve sürekliliği inceler.   6 1 B Hz. Muhammed’in (s.a.v.) insani yönünü ayetlerden hareketle yorumlar.   6 8 B Students will be able to understand simple texts about daily routines and preferences.  
7 7 C Örnek incelemeler yoluyla geçmişten günümüze, yerleşmeyi etkileyen faktörler hakkında çıkarımlarda bulunur.   7 2 C Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder.   7 9 C Students will be able to give a simple description or presentation of a process.  
8 6 B Türkiye’nin üyesi olduğu uluslararası kuruluşlara örnekler verir.   8 3 C Hz. Muhammed’in (s.a.v.) peygamberlik yönüyle ilgili özelliklerini ayırt eder.   8 10 D Students will be able to talk about simple predictions.  
9 9 C Örnek incelemeler yoluyla göçün neden ve sonuçlarını tartışır.   9 9 C Kurban ibadetini İslam’ın yardımlaşma ve dayanışmaya verdiği önem açısından değerlendirir.   9 1 D Students will be able to give explanations with reasons.  
10 1 D Osmanlı Devleti’nde ıslahat hareketleri sonucu ortaya çıkan kurumlardan hareketle toplumsal ve ekonomik değişim hakkında çıkarımlarda bulunur.   10 10 B Dinin farklı yorum biçimleri olabileceğinin farkına varır.   10 2 A Students will be able to understand simple expressions and recognize familiar words about explanations with reasons.