6. Sınıf HBS Hazır Bulunuşluk Denemesi Sınavı
Konu Dağılımları Sınavdan önceki Perşembe Günü Yüklenmektedir.
Deneme Kulübü 2008 yılından bu yana Türkiye Geneli sınavlar hazırlamakta ve uygulamaktadır.
Deneme Kulübünün diğer uygulanan sınavlardan ayırt edici en büyük farkı;
sınavları kendi bünyesinde uygulayıp tam bir sınav atmosferi yaşatarak uygulamasıdır.
Deneme sınavları, kayıt yaptıran öğrencilerimize Cumartesi ve Pazar günleri uygulanmaktadır.
Sınav Sonuçları ve İşleyiş Özeti
Sınavlarımız uygulandıktan sonra pazartesi günü 20.00 – 22:00 saatleri arasında sonuçlar
sınava katılan öğrencilerin veli cep telefonlarına sms olarak gönderilmektedir.
Her sınav açıklandıktan sonra sınavı takip eden Çarşamba 17:00 ye kadar Optik form okumalarına ve sınav sorularına
iletişim bölümünden itiraz edebilirsiniz. İtirazlar değerlendirilip kesin sınav sonuçları açıklanır.
2.3.4. Sınıf Öğrencilerinden sınava katılan ve 350,00 puanı geçen her şubemizin
Ayrıca Her şubenin 350,000 puan ve üzeri İlk 70 Öğrencisini sitemizden görüntüleyip öğrencinizin genel durumu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
Sınava katılan öğrencilerin kendi sayfalarına giriş yapıp sınav karnesi, önceki sınavları ve soru çözümlerine ulaşabilirsiniz.
Öğretmenlerimize özel, kendi öğrencilerinin sınav sonuçlarına ulaşabileceği panel için sitemizden başvuru yapabilirler.
Sınav Kayıtları
- Kayıt büromuzdan veya www.denemekulubu.com adresinden kayıt yapılabilir.
Deneme Kulübü Ligi
2024 – 2025 yılında Lig oluşması için lig hesaplamasına dahil olan sınavlarda
minumum 50 öğrenci katılması gerekmektedir. Aksi halde lig hesaplanamaz ve ödülleri verilemez.
Detaylar için Lig Puanı hesaplaması detaylarına tıklayınız
Sonuç Hesaplamaları
BAKANLIK TARAFINDAN LGS SINAVLARINDA 3 YANLIŞ 1 DOĞRUYU GÖTÜRDÜĞÜ İÇİN ORTAOKUL SINAVLARIMIZDA YANLIŞLAR NETİ ETKİLEYECEKTİR.
Sonuç Hesaplamaları
Yayın Adı |
: |
Deneme Kulübü Yayınları |
Sınav Tarihi |
: |
07-08 Eylül 2024 |
Sınav Süresi |
: |
120 Dakika |
Sınavdaki Toplam Soru Sayısı |
: |
75 Soru |
Türkçe Dersi Soru Sayısı |
: |
15 Soru |
Matematik Dersi Soru Sayısı |
: |
15 Soru |
Fen ve Teknoloji Dersi Soru Sayısı |
: |
15 Soru |
Sosyal Bilgiler Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Din Kültürü ve A.B. Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
İngilizce Dersi Soru Sayısı |
: |
10 Soru |
Ortaokul 6. Sınıflar Hazır Bulunuşluk Denemesi Konu Dağılımı
Türkçe Dersi Konuları
- Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.
- Büyük harfleri ve noktalama işaretlerini uygun yerlerde kullanır.
- Görsellerle ilgili soruları cevaplar.
- Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgilere ilişkin soruları cevaplar.
- Kelimelerin eş anlamlılarını bulur.
- Kökleri ve ekleri ayırt eder.
- Metin türlerini ayırt eder.
- Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
- Metinle ilgili sorulara cevap verir.
- Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir.
- Okuduğu metnin içeriğine uygun başlık/başlıklar belirler.
- Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
- Yapım ekinin işlevlerini açıklar.
- Yazdıklarını düzenler.
Matematik Dersi Konuları
- 90° lik bir açıyı referans alarak dar, dik ve geniş açıları oluşturur; oluşturulmuş bir açının dar, dik ya da geniş açılı olduğunu belirler.
- Açılarına ve kenarlarına göre üçgenler oluşturur, oluşturulmuş farklı üçgenleri kenar ve açı özelliklerine göre sınıflandırır.
- Araştırma sorularına ilişkin verileri toplar, sıklık tablosu ve sütun grafiğiyle gösterir.
- Bir çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.
- Bir doğal sayının karesini ve küpünü üslü ifade olarak gösterir ve değerini hesaplar.
- Bir doğru parçasına eşit uzunlukta doğru parçaları çizer.
- Bir doğru parçasına paralel doğru parçaları inşa eder, çizilmiş doğru parçalarının paralel olup olmadığını yorumlar.
- Bir noktanın diğer bir noktaya göre konumunu yön ve birim kullanarak ifade eder.
- Dikdörtgen, paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel elemanlarını belirler ve çizer.
- Kesir, ondalık ve yüzdelik gösterimlerle belirtilen çoklukları karşılaştırır.
- Payları veya paydaları eşit kesirleri sıralar.
- Uzunluk ölçme birimlerini tanır; metre-kilometre, metre-desimetre-santimetre-milimetre birimlerini birbirine dönüştürür ve ilgili problemleri çözer.
- Üçgen ve dörtgenlerin çevre uzunluklarını hesaplar, verilen bir çevre uzunluğuna sahip farklı şekiller oluşturur.
- Üçgen ve dörtgenlerin iç açılarının ölçüleri toplamını belirler ve verilmeyen açıyı bulur.
Fen Bilimleri Dersi Konuları
- Ay'ın evreleri ile Ay'ın Dünya etrafındaki dolanma hareketi arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Bir elektrik devresindeki elemanları sembolleriyle gösterir.
- Canlılara örnekler vererek benzerlik ve farklılıklarına göre sınıflandırır.
- Isı etkisiyle maddelerin genleşip büzüleceğine yönelik deneyler yaparak deneylerin sonuçlarını tartışır.
- Işığın düzgün ve pürüzlü yüzeylerdeki yansımalarını gözlemleyerek çizimle gösterir.
- Işığın yansımasında gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali arasındaki ilişkiyi açıklar.
- İnsan ve çevre arasındaki etkileşimin önemini ifade eder.
- Kuvvetin büyüklüğünü dinamometre ile ölçer.
- Maddeleri, ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırır.
- Omurgalı hayvanları sınıflandırır.
- Sıcaklığı farklı olan sıvıların karıştırılması sonucu ısı alışverişi olduğuna yönelik deneyler yaparak sonuçlarını yorumlar.
- Sürtünme kuvvetinin çeşitli ortamlarda harekete etkisini deneyerek keşfeder.
- Tam gölgeyi etkileyen değişkenlerin neler olduğunu deneyerek keşfeder.
- Yaptığı deneyler sonucunda saf maddelerin erime, donma, kaynama noktalarını belirler.
Sosyal Bilgiler Dersi Konuları
- Buluş yapanların ve bilim insanlarının ortak özelliklerini belirler.
- Çeşitli ülkelerde bulunan ortak miras ögelerine örnekler verir.
- Çevresindeki doğal varlıklar ile tarihî mekânları, nesneleri ve eserleri tanıtır.
- Çocuk olarak haklarından yararlanmaya ve bu hakların ihlal edildiği durumlara örnekler verir.
- Haritalar üzerinde yaşadığı yer ve çevresinin yeryüzü şekillerini genel olarak açıklar.
- Sahip olduğu haklarının farkında olan bir birey olarak katıldığı gruplarda aldığı rollerin gerektirdiği görev ve sorumluluklara uygun davranır.
- Temel ihtiyaçları karşılamaya yönelik ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını analiz eder.
- Yaşadığı yer ve çevresindeki ekonomik faaliyetlere bağlı olarak gelişen meslekleri tanır.
- Yaşadığı yerin ve çevresinin ekonomik faaliyetlerini analiz eder.
- Yaşadığı yerin yönetim birimlerinin temel görevlerini açıklar.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Konuları
- Allah'ın (c.c.) her şeyin yaratıcısı olduğunu fark eder.
- Evrendeki mükemmel düzen ile Allah'ın (c.c.) varlığı ve birliği arasında ilişki kurar.
- Hz. Lokman'ın (a.s.) öğütlerini hayatına yansıtmaya özen gösterir.
- Hz. Muhammed'in (s.a.v.) aile fertlerinin güzel davranışlarını değerlendirir.
- Hz. Muhammed'in (s.a.v.) aile içi iletişimine örnekler verir.
- Kevser suresini okur, anlamını söyler.
- Mimarimizde yer alan dinî motifleri inceler.
- Musikimizde dinin izlerine örnekler verir.
- Ramazan ayı ve orucun önemini fark eder.
İngilizce Dersi Konuları
- Students will be able to exchange simple personal information.
- Students will be able to give directions in a simple way.
- Students will be able to state the date of an event.
- Students will be able to state the time of an event.
- Students will be able to talk about hobbies, likes/dislikes and abilities in a simple way.
- Students will be able to talk about what people/animals are doing at the moment.
- Students will be able to understand short and simple written texts about daily routines.
- Students will be able to understand simple suggestions concerning illnesses.
- Students will be able to understand simple texts about sports activities.